مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳) المیادین: هر گونه حمله به بیروت با پاسخ کوبنده مقاومت مواجه خواهد شد مناظره قوچانی و احدیان با موضوع «اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده» حمله پهپادی مقاومت لبنان به خوابگاه سربازان صهیونیستی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی حیاتی (۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار بورل درباره جنگ تمام عیار حزب الله و اسرائیل شهادت یک کودک فلسطینی دیگر در غزه بر اثر گرسنگی سفیر رژیم صهیونیستی از کلمبیا اخراج شد فیلم حمله پهپادی مقاومت عراق به فلسطین اشغالی منتشر شد (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نتانیاهو: آمریکا در امور داخلی اسرائیل دخالت نکند

  • کد خبر: ۱۷۷۰۱۷
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
نتانیاهو: آمریکا در امور داخلی اسرائیل دخالت نکند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی که به دنبال محدود کردن کنترل دیوان عالی رژیم بر فعالیت‌های کابینه‌اش است، گفت که آمریکا و دیگر کشورها نباید در امور داخلی «اسرائیل» دخالت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، بنیامین نتانیاهو که پس از تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی به شدت تحت فشار‌های داخلی و خارجی از جمله آمریکا قرار گرفته است، تصریح کرد: «در طول حکومت ۱۶ ساله خود هیچ اظهارنظری در مورد امور داخلی سایر دموکراسی‌ها نکرده‌ام. همه درباره اسرائیل نظر می‌دهند. آن‌ها درباره تحولات فرانسه و یا سایر کشور‌ها هیچ اظهار نظری ندارند».

نتانیاهو افزود: در حال حاضر یک بحث بزرگ بین قوه قضاییه و مجریه در آمریکا در جریان است، ولی اظهار نظر در مورد آن برای من اهمیتی ندارد.

او با بیان اینکه تحت تاثیر فشار‌های بین المللی قرار نخواهند گرفت، گفت که به عنوان کابینه منتخب تصمیمات خود را اجرایی خواهند کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و دیگر کشور‌ها نباید در امور داخلی این رژیم دخالت کنند.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روز‌ها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیرو‌های ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است. اما منتقدان بر این باورند که نتانیاهو با تصویب این لایحه به دنبال محدود کردن کنترل دیوان عالی رژیم بر فعالیت‌های کابینه‌اش است.

کابینه نتانیاهو معتقد است که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->