واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

سفر هوایی مسافران اربعین در ایران چند برابر حج است

  • کد خبر: ۱۷۷۲۶۸
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
سفر هوایی مسافران اربعین در ایران چند برابر حج است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: جا به جایی هوایی مسافران اربعین در ایران به لحاظ تعداد مسافر و گستردگی، چند برابر حج است.

به گزارش شهرآرانیوز، کاپیتان رضا نخجوانی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران فرودگاه‌های سراسر کشور برای هماهنگی پروازی ایام دهه پایان صفر در مشهد افزود: در عملیات انتقال زائران امام حسین(ع)، سقف تعداد زائران مشخص نیست.

وی اضافه کرد: در عملیات انتقال زائران اربعین باید از تجربه سال‌های اخیر نهایت بهره را ببریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اگر ماهیت اربعین و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را بشناسیم، بدون کمترین چالش این عملیات را به انجام خواهیم رساند.

نخجوانی افزود: برای انجام امور و تصمیم‌گیری باید به جنبه اخلاقی و تاثیرات آن توجه شود.

وی ادامه داد: از هفته‌های گذشته جلسات ستاد اربعین در وزارتخانه و شرکت فرودگاه‌ها آغاز شده است، اما امروز به صورت رسمی این ستاد آغاز به کار می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین ٢ قرارگاه اصلی و فرعی در شرکت فرودگاه‌ها تشکیل شده و بسیج محور همکاری با قرارگاه مردمی ستاد اربعین است.

تاخیر‌های پروازی باید مدیریت شود

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز در این همایش گفت: تاخیر‌های پروازی باید مدیریت شود تا مشکلاتی که سال‌های گذشته در زمان اربعین در برخی فرودگاه‌های کشور رخ داد اتفاق نیفتد.

سردار محسن عقیلی افزود: پلیس در مقوله‌های مختلف، فعالیت‌های تخصصی و مهمی دارد که از آن جمله می‌توان به ایجاد قرارگاه تاکتیکی ویژه مناسبت‌های مهم نظیر اربعین حسینی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دقت بیشتر در بازرسی‌ها باید اعمال شود، با حساسیت‌های عراق در بازرسی مواد مخدر رو به رو هستیم و از این رو باید همچون عملیات حج تمتع طوری عمل شود که برای مردم گرفتاری ایجاد نشود.

او ادامه داد: برای فرودگاه‌های هدف که عملیات اربعین را انجام می‌دهند، پیش‌بینی تجهیزات لازم صورت گیرد و در این راستا پلیس فرودگاه‌ها، با قوت تمام، فرودگاه‌های هدف در عملیات اربعین را به‌صورت کامل پوشش خواهد داد.

آغاز پرواز‌های اعزام اربعین از ۲۷ مردادماه امسال

نخجوانی در بخش دوم گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور که به میزبانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال سفر‌های اربعین خلاف سال‌های گذشته، ۲۵ روزه شده است، با این حال تراکم کاری و فشار بر صنعت فرودگاهی و هوایی کاهش پیدا نکرده و آغاز پرواز‌ها براین اساس از ۲۷ مرداد است و عملیات اربعین نیز تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد اصلی و فرعی اربعین حسینی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد و افزود: در این راستا دستورالعمل‌های لازم و بخشنامه‌ها ابلاغ شده تا هرچه سریع‌تر امکانات و پیش‌بینی‌های لازم جهت خدمات‌رسانی کامل به زائران حسینی در فرودگاه‌های کشور اندیشیده شود.

نخجوانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تمهیدات عملیات اربعین حسینی در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور، با بیان اینکه باید نگاه معنوی و روح حاکم بر این ماموریت در نظر گرفته شود، گفت: در این گردهمایی در صدد هستیم از نقطه‌نظرات، پیشنهادات و تجربیات سال گذشته حاضر در همایش برای بهبود و ارتقای خدمات به زوار اربعین حسینی استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->