حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی باقری حادثه تیراندازی در عمان را محکوم کرد نانسی پلوسی از هریس حمایت کرد مقامات امنیتی اسرائیل با خروج از غزه موافقت کردند باقری‌کنی: حمایت بی‌دریغ یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟
سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین

  • کد خبر: ۱۷۷۵۷۱
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
برنامه‌ریزی برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین
وزیر کشور گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی اظهار کرد: امسال از نظر زیرساخت‌های لازم مانند جاده دسترسی، ایجاد سایبان و افزایش گیت‌های ورود و خروج و هماهنگی با طرف عراقی مطلوب است.

وی اضافه کرد: سعی بر این است که با تامین امکانات لازم با توجه به شدت فشار گرمای هوا، شرایط مناسبی برای تردد زائران ایجاد شود.

وزیر کشور گفت: زائران عزیز می‌توانند با ثبت نام در سامانه از هم اکنون مسیر تردد خود را برای حضور در مراسم اربعین انتخاب کنند.

وحیدی اظهار کرد: واقعیت این است که در زمینه گرمای هوا کاری نمی‌توان کرد، اما با توزیع مناسب زائرین بین مرز‌های ششگانه مساله تردد آنان را باید تسهیل کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر جمعه با هدف بررسی میزان آمادگی و بررسی زیرساخت‌های مرز تمرچین برای اربعین حسینی، وارد شهرستان پیرانشهر شد و از مرز تمرچین این شهر بازدید کرد.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی امسال هم یکی از گذرگاه‌های رسمی برای عبور زائران اربعین است و این آمادگی وجود دارد که امسال ۵۰۰ هزار زائر از این مرز عازم مراسم اربعین شوند.

سال گذشته نیز بیش از ۵۰ هزار نفر زائر از طریق مرز تمرچین وارد عراق شدند.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->