دعوت آیت الله نوری همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | همه برای ایران به پای صندوق رأی می‌آییم + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم
سرخط خبرها

سخنگوی شورای نگهبان درباره پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس توضیحاتی داد

  • کد خبر: ۱۷۷۹۶۳
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
سخنگوی شورای نگهبان درباره پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس توضیحاتی داد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در مرحله «پیش ثبت‌نام» صرفاً شرایط شکلی و عینی داوطلبان بررسی می‌شود و کسانی که مدارک‌شان تایید شود، می‌توانند ۲ ماه دیگر اقدام به ثبت‌نام کنند که در آن مرحله شورای نگهبان به بررسی صلاحیت‌ها و شرایط خواهد پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی طحان‌نظیف درباره مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: این مرحله برای نخستین بار و طبق قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله موارد «شکلی» و «عینی» افرادی که قصد داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند، بررسی خواهد شد. این بررسی‌ها نیز توسط نهاد‌ها و دستگاه‌های مرجع همچون قوه قضائیه، وزارت علوم، سازمان ثبت احوال و... انجام خواهد گرفت و به ثبت‌نام‌کنندگان اطلاع داده خواهد شد که مدارک‌شان مورد تایید است یا خیر.

طحان نظیف با بیان اینکه شورای نگهبان در این مرحله تنها بر روند‌ها و فرآیند‌ها نظارت خواهد کرد تا پیش ثبت‌نام‌ها به درستی انجام بگیرد، عنوان کرد: کسانی که مدارک‌شان در مرحله پیش ثبت‌نام تایید شود، می‌توانند در مرحله بعد که حدود ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود، اقدام به ثبت‌نام کنند. در آن مرحله شورای نگهبان به بررسی صلاحیت‌ها و شرایط طبق قانون خواهد پرداخت.

سخنگوی شورای نگهبان درباره موارد شکلی و عینی نیز توضیح داد که منظور مدارک هویتی (تابعیت، سن و...)، مدارک تحصیلی (افراد برای داوطلبی نمایندگی مجلس باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند) و مدارک قضایی (فرد نباید طبق قانون برخی از محکومیت‌های قضایی داشته و باید از گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برخوردار باشد) است.

وی عنوان کرد: با اجرای مرحله پیش ثبت‌نام افراد با خیال آسوده‌تری ثبت‌نام خواهند کرد و افرادی که از حداقل شرایط و مدارک لازم برخوردار نباشند، ثبت‌نام نمی‌کنند که بعد با پیامد‌های ردصلاحیت روبرو شوند؛ لذا با اجرای این مرحله دیگر با برخی از مشکلاتی که در دوره‌های گذشته با آن مواجه بودیم، روبرو نخواهیم شد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین از برگزاری نشست‌ها و جلساتی با وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات خبر داد و گفت: امیدواریم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ باحضور پرشور مردم و به شکل سالم، امن و رقابتی برگزار شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->