چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

شیر پر چرب یا شیر کم چرب مصرف کنیم؟

  • کد خبر: ۱۷۸۱۴۸
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵
شیر پر چرب یا شیر کم چرب مصرف کنیم؟
بحث های متعددی در مورد انواع شیر و فواید هر یک مطرح است و بسیاری از افراد از خود می پرسند باید شیر کم چرب یا شیر کامل مصرف کرد؟

به گزارش شهرآرانیوز، در پاسخ به سوال بالا باید اذعان داشت که همه انواع شیر دارای فواید هستند و شیر دارای چربی کامل، کم چرب و بدون چربی هر یک مزایای خاص خود را دارند. حال باید بررسی کنیم که چه چیزی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند؟

شیر و به ویژه شیر گاو یکی از مواد اصلی سفره خانواده‌ها در سراسر جهان است. در سال‌های اخیر و با راه افتادن موج هیجانی گیاهخواری، بسیاری از افراد شروع به مصرف شیر‌های گیاهی کرده اند و حتی برخی مدعی هستند که لبنیات برای بدن مضر است.

در حالی که برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف شیر می‌تواند پمنجر به التهاب در بدن شده و حتی باعث ایجاد بیماری قلبی شود، شواهد در این رابطه بسیار اندک و غیر قابل اعتماد است. در نقطه مقابل، مطالعات متعدد انجام شده روی شیر نشان داده است که نوشیدن شیر باعث کاهش خطر بیماری‌هایی مانند دیابت شده و منجر به تقویت استخوان‌ها و سلامت قلب می‌شود.

با این حال، انواع مختلفی از شیر قفسه فروشگاه‌ها وجود دارد که ممکن است مصرف کننده را برای انتخاب دچار مشکل کند. به همین دلیل به بررسی انواع این شیر‌ها می‌پردازیم:

شیر کامل

شیر کامل عرضه شده در فروشگاه‌ها نزدیک‌ترین نوع این محصول به شیری  است که از گاو دوشیده می‌شود. این شیر دارای ۳.۲۵ درصد چربی شیر است که بالاترین درصد چربی در بین تمام شیر‌های موجود در فروشگاه‌ها است. چربی شیر کامل حاوی ۹ کالری در هر گرم است، بنابراین شما در یک لیوان شیر کامل، ۱۵۰ کالری و هشت گرم چربی خواهید داشت. در حالی که ممکن است در مورد محتوای چربی شیر کامل نگران باشید، تحقیقات نشان می‌دهد که همه چربی‌ها برای شما مضر نبوده و چربی‌های موجود در لبنیات از بسیاری از عملکرد‌های بدن ما مانند تنظیم هورمون پشتیبانی می‌کنند.

از سوی دیگر محتوای چربی بالاتر همچنین می‌تواند سیری را افزایش دهد و به شما کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشید.   بنابراین، اگر چاق نبوده و بیماری‌های خاصی ندارید، شیر کامل می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. برخی از مواد مغذی اصلی موجود در شیر، ویتامین‌های A، D، E و K هستند.

این ویتامین‌ها همگی محلول در چربی هستند، به این معنی که در صورت وجود چربی موثرتر جذب می‌شوند، به همین دلیل شیر کامل یک مجموعه عالی برای تامین مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما محسوب می‌شود.

شیر کم چرب

چربی شیر در شیر کم چرب ۲ درصد است که البته رقم فوق به این معنا نیست که یک فنجان شیر ۲ درصد چربی دارد. این تعبیر یعنی کل چربی شیر ۲ درصد وزن آن است. این شیر حاوی همه مواد مغذی مشابه شیر کامل است، اما چربی کمتری دارد. اگر شما فردی هستید که از نظر پزشکی نیاز به کاهش مصرف چربی خود دارید یا آن را به دلایلی ترجیح می‌دهید چربی نخورید، شیر کم چرب گزینه‌ای ایده آل برای شما محسوب می‌شود.

شیر بسیار کم چرب

این نوع شیر دارای چربی کم و حدود ۱ درصد است. این شیر نزدیک به دو گرم چربی و ۱۰۰ کالری در هر فنجان دارد. اگر به دنبال این هستید که حداقل چربی ممکن را همزمان با مصرف لبنیات داشته باشید، مطمئناً این شیر برای شما مناسب است.

شیر بدون چربی

شیر بدون چربی نوعی از شیر‌های موجود در بازار است که تمام چربی موجود در آن گرفته شده و یک فنجان آن تنها ۸۰ کالری دارد. مردم اغلب فکر می‌کنند که به این نوع شیر فقط برای کاهش محتوای چربی آب اضافه می‌شود، اما از نظر تغذیه‌ای هنوز دست نخورده است. این باور کاملا اشتباه بوده و نوشیدن این نوع شیر فقط در شرایطی که می‌خواهید مصرف چربی را به طور کامل متوقف کنید، برای شما خوب است، اما به خاطر داشته باشید که ویتامین‌های محلول در چربی برای جذب شدن توسط بدن شما در این نوع از شیر دسترس نیستند، زیرا هیچ نوع چربی برای انجام این کار وجود ندارد.

در ختمه باید توجه داشت که چربی دشمن شما نیست و در واقع همه ما به این ماده نیاز داریم. نکته مهم در رابطه با مصرف چربی این است که درست مانند هر ماده غذایی دیگری، ما باید در مصرف چربی اعتدال را رعایت کنیم. علاوه بر این لازم است بدانید که هر چه میزان چربی کمتر باشد، احتمال جذب مواد مغذی  مانند ویتامین D  که برای متابولیسم صحیح به چربی نیاز دارند، توسط بدن کمتر می‌شود.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->