استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

اعضای شورای شهر مشهد: شهر‌آرا در یک‌ سال اخیر از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته است

  • کد خبر: ۱۷۸۱۹۸
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
اعضای شورای شهر مشهد: شهر‌آرا در یک‌ سال اخیر از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته است
در آستانه روز خبرنگار، شماری از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در روزنامه شهرآرا حضور یافتند

کاملان - ظهیری | شهرآرانیوز؛ دیروز و در آستانه روز خبرنگار، روزنامه شهرآرا میزبان رئیس پارلمان شهری مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین مدیران شهری از جمله محمدهادی محمدی‌مقدم، معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد و علیرضا رضازاده‌همدانی، مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد بود.

ارتقای کمی و کیفی شهرآرا در یک سال اخیر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در تحریریه روزنامه شهرآرا و دیدار با مدیران، کارکنان و خبرنگاران این مؤسسه فرهنگی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: سال گذشته برای تبریک روز خبرنگار به روزنامه شهرآرا آمدم و از فعالیت‌های این مؤسسه باخبر شدم و خوشبختانه با توضیحاتی که در این بازدید داده شد، شاهد هستم که در یک سال اخیر تغییرات بسیار خوبی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی ایجاد شده و این رسانه به موضوع‌هایی که نیاز مشهد است پرداخته است.

حسن موحدیان افزود: خوشبختانه رسانه شهرآرا اکنون به موضوع‌هایی نظیر فرهنگ شهروندی، توجه به بزرگان شهر، تاریخ شهر و ارتباطات مردم توجه ویژه‌ای داشته است. وی با تأکید بر اینکه شغل خبرنگاری، شغلی سخت و دارای استرس زیاد است، تصریح کرد: امیدواریم شهرداری مشهد به مشکلات خبرنگاران و مجموعه شهرآرا که بنده نیز در جریان آن‌ها هستم توجه داشته و پیگیر حل این مشکلات باشد. موحدیان ادامه داد: همچنین امیدواریم شما خبرنگاران در کار خطیر خبرنگاری موفق باشید و فعالیت‌های شما سبب سرور و شادی برای مردم شود.

در جریان این بازدید برخی از خبرنگاران روزنامه شهرآرا نیز دغدغه‌های خود همچون پاسخگو نبودن برخی از اعضای شورای شهر و مشکلات نیرو‌های شهرآرا را به اطلاع رئیس شورای اسلامی شهر مشهد رساندند و موحدیان در پاسخ به این دغدغه‌ها گفت: بنده همیشه سعی کرده‌ام پاسخگو باشم و همین توصیه را به دیگر اعضای شورا خواهم داشت که پاسخگویی لازم را داشته باشند، اما شورا مانند یک دستگاه اداری نیست که بتوان سیاست‌ها را دیکته کرد و هر فردی مستقل است.

وی با بیان اینکه عمر شورای ششم شهر مشهد نیز به پایان خواهد رسید و امیدواریم در این چهارسال خدمت کارنامه رضایت‌بخشی داشته باشیم، ادامه داد: قانون اساسی رابطه حاکمیت و مردم را تعیین می‌کند و قوانین عادی نیز تنظیم‌کننده روابط معمول دستگاه‌ها و مردم است. ما نمی‌توانیم چهارچوب‌های قانون را رعایت نکنیم، اما نگاه بنده این است که قانون را می‌توان به نفع کارمند خم کرد، اما این اقدام نباید به قانون‌شکنی تبدیل شود.

رئیس شورای شهر در ادامه نیز درباره امیدآفرینی در جامعه گفت: خبرنگاران می‌توانند با ارسال اخبار امیدوار کننده، باعث افزایش امید در جامعه شوند، اما بخشی از این امیدآفرینی به مسئولان بر‌می‌گردد و این مسئولان هستند که باید تلاش کنند تا مشکلات مردم را به ویژه در موضوع‌های اقتصادی و معیشتی حل کنند و به طور قطع اقدام هر فرد و مسئولی که سبب ایجاد ناامیدی در جامعه شود، پذیرفتنی نیست.

خبرنگاران شهرآرا با اعتقاد پای کار مردم شهر امام مهربانی‌ها ایستاده‌اند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد نیز در جریان بازدید خود از مؤسسه فرهنگی شهرآرا و دیدار با مدیران، خبرنگاران و کارکنان این مجموعه رسانه‌ای اعلام کرد که خبرنگاران این مجموعه به صورت اعتقادی پای کار مردم شهر امام مهربانی‌ها ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان در جریان این بازدید که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد در جمع شهرآرایی‌ها گفت: بسیار خوش‌حالم که به مناسبت این روز در جمع خبرنگاران روزنامه شهرآرا هستم و البته حضور در این مجموعه وظیفه است، چرا که خبرنگاران منعکس‌کننده اقدامات مدیران هستند؛ بنابراین لازم است از کسانی که حال خوب را برای مردم فراهم می‌کنند قدردانی کرد. وی افزود: البته در کنار این تشکر از زحمات باید پیگیر کم و کاستی‌ها و بی‌مهری‌هایی بود که دستگاه‌های اجرایی به وضعیت قرارداد‌ها و معیشت خبرنگاران شهرآرا داشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد ادامه داد: خبرنگاران شهرآرا علی‌رغم تمام مشکلاتی که دارند با جان و دل و تخصص کاری خود هیچ کم و کاستی در کار نداشتند و همچنان به صورت اعتقادی پای کار مردم شهر امام مهربانی‌ها هستند.

خبرنگاران باید امید‌آفرین باشند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه تلاش‌های خبرنگاران به سندی ماندگار تبدیل می‌شود و در تاریخ باقی می‌ماند، گفت: ما در این روز یاد و خاطره شهیدی را گرامی می‌داریم که مظلومانه در افغانستان به شهادت رسید و باید از این شهید و همه شهدا الگو بگیریم. این انسان‌های پاک در زندگی ما می‌توانند بسیار نقش‌آفرینی کنند؛ چرا که راه و رسم شهدا ماندگار است.

حسن کریمدادی ادامه داد: شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است و استرسی که شما دارید و دغدغه‌هایتان برای تهیه خبر باعث شده تا مردم به اهمیت شغل شما پی‌ببرند. شما خبرنگاران می‌توانید امید‌آفرینی کنید. شهدا جامعه را با خونشان زنده نگه داشتند و اگر ما در مسیر آن‌ها باشیم، باید به مردم امید بدهیم و تلاش کنیم تا به فرمایش رهبری عمل و امیدآفرینی کنیم.

وی با اشاره به دیده شدن اثرات کار خبرنگاران در جامعه ادامه داد: اثر کار خبرنگاران بیش از هر چیز و هرکار دیگری مؤثرتر است، چون برای همیشه ثبت و ضبط می‌شود و ماندگار می‌ماند. روزنامه شهرآرا خوشبختانه همه جانبه است و این روزنامه جزو افتخارات شهر مشهد و شهرداری است.

انتقال دغدغه‌های مردم به مدیران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز با تأکید بر سختی کار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تصریح کرد: کار روزنامه‌نگاری و خبرنگاری بسیار سخت و پیچیده است. انتظارات و توقعات از شما بسیار بالاست و قطعا فشار غیرمحسوسی وارد می‌شود که اخبار را کانالیزه بیرون بدهید، هرچند که شما با خدا معامله کردید و انسان‌های زحمت‌کشی هستید.

حمید ضمیری با بیان اینکه جامعه امروز به امید و نشاط نیاز دارد، افزود: کار‌های ارزشمندی در شهر درحال انجام است و شما با بازتاب درست این زحمات به مردم، رسالت شرعی خودتان را که انتقال این فعالیت‌ها به مردم است انجام بدهید. از طرفی دغدغه‌های مردم را به درستی منتقل کنید.

وی با قدردانی از اقدامات روزنامه شهرآرا در سال‌های اخیر تصریح کرد: شهرآرا خوشبختانه در این چند سال حرکت رو‌به‌جلویی داشته و کار‌ها متنوع و واقعی شده است. این بسیار مهم است که شهرآرا بی‌طرفانه عمل کند که شما دقیقا در این مسیر گام برمی‌دارید.

شناسایی مشکلات اصلی شهروندان

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت توجه به نیاز‌های جامعه گفت: چند مسئله مهم در کار شما خبرنگاران وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید، اول از همه جامعیت و صادق‌بودن است و بعد هم توجه به نیاز‌های جامعه. امروز نیاز ما امیدآفرینی است و شما باید در این مسیر با مردم صادق باشید، مشکلات و معضلات را به صورت واقعی شناسایی کنید و به مسئولان اطلاع بدهید.

ایمان فرهمندی تأکید کرد: ما در شورای شهر انتظارمان از شهرآرا این است که نقاط ضعف و مشکلات اساسی را شناسایی و در پیدا کردن راه حل‌ها به ما کمک کنید که بتوانیم تصمیم بهتری برای شهر بگیریم و مسائل شهر را با کمک مردم و مسئولان شهری و استانی حل‌وفصل کنیم. وی مشارکت مردم در حل مسائل شهر را مسئله‌ای مهم دانست و افزود: برای حل مسائل پیچیده شهر چاره‌ای جز مشارکت مردم نداریم و از شهرآرا می‌خواهیم در حوزه همراه‌کردن مردم و آشناکردن آن‌ها با مسائل مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی به ما کمک کنند و خدماتی را که در شهر برای مردم انجام می‌شود درست اطلاع‌رسانی کنند.

متأسفانه با نقص اطلاع‌رسانی در شهر روبه‌رو هستیم که بخشی از آن به دلیل وجود رویکرد تهاجمی در فضای مجازی است که افرادی در خارج از کشور سعی می‌کنند مردم را ناامید کنند و این کار شما را سخت می‌کند. بخش دیگر هم به دلیل ضعف عملکرد‌ها و ارتباط مردم با رسانه‌هاست که این نقاط ضعف را باید برطرف و در مسیر جهاد تبیین حرکت کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->