عضو حزب‌الله: هرگز وارد تقابل با ارتش لبنان نخواهیم شد بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران، جزایر سه‌گانه، میدان گازی آرش و کشورهای منطقه (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) پزشکیان و پوتین بر تاثیر اجرای توافق جامع بلندمدت در گسترش روابط دو کشور تأکید کردند درخواست ۶۰۰ مقام ارشد و دیپلمات اسرائیلی از ترامپ برای توقف جنگ غزه اردوغان: حمایت ما از ایران در زمینه مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد کارکنان بندر «جنوا» ایتالیا، اسرائیل را تهدید کردند موضع جدید بن سلمان درباره فلسطین مجلس از تلاش دولت برای عملیاتی شدن کامل توافق راهبردی ایران و چین حمایت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امام یازدهم (ع) با حکمت و تدبیر، راه هدایت جامعه شیعی را هموار ساختند اعضای سازمان همکاری شانگهای به ۲۷ کشور افزایش یافت حمله موشکی و پهپادی گسترده یمن به اسرائیل (۱۰ شهریور ۱۴۰۴) دیدار پوتین و پزشکیان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای + فیلم نامه وزرای خارجه ایران، روسیه و چین به گوترش و رئیس شورای امنیت حماس تونل‌های خود را بازسازی کرده است دیدار پزشکیان و رئیس‌جمهور ترکیه در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای + فیلم فهرست رسمی اعضای کابینه یمن که به شهادت رسیدند، منتشر شد + عکس دیدار پزشکیان و رئیس‌جمهور تاجیکستان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روسیه: ایران همچنان رویکردی مسوولانه در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد دیدار پزشکیان با آنتونیو گوترش در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای + فیلم معاون اول رئیس جمهور به شهدای کابینه یمن ادای احترام کرد تأکید استاندار خراسان رضوی بر ضرورت حل مسائل اراضی رودخانه چهل‌بازه در چارچوب ضوابط قانونی جزئیات تازه از تفویض اختیارات رئیس‌جمهور به استانداران پزشکیان : ایران همواره آماده حل‌وفصل دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود بوده است + فیلم واکنش عارف به فعال‌شدن مکانیسم ماشه: غربی‌ها آخرین برگشان را هم رو کنند؛ ما هنوز برگ اولمان را هم رو نکرده‌ایم + فیلم سرلشکر موسوی: ترور دولتمردان یمن نشانه هراس عمیق از انسجام ملت‌ها در دفاع از فلسطین است تسلیت پزشکیان در پی وقوع زلزله افغانستان وزیر دفاع: سازمان‌های شانگهای و بریکس جایگزین مناسبی برای یکجانبه‌گرایی غرب هستند + فیلم
سرخط خبرها

اولین کنکور ویژه تربیت معلم در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۸۲۷۰
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
اولین کنکور ویژه تربیت معلم در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیرو‌های داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی در هزارو بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های آموزش و پرورش، گفت: هیچ آموزشی نمی‌تواند گزینش بد نیرو‌های داوطلب ورود به آموزش و پرورش را جبران کند لذا باید در گزینش افراد برای جذب در آموزش و پرورش دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود.

در گزینش داوطلبان ورود به آموزش و پرورش صلاحیت‌های حرفه‌ای، اختصاصی و عمومی به دقت مورد بررسی قرار گیرد

صحرایی با اشاره به اینکه سرنوشت آینده فرزندان این سرزمین در دستتان معلم است، گفت: یک کانون ارزیابی برای گزینش نیرو‌های داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده ایم. این کانون به دقت به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه ای، عمومی و اختصاصی داوطلبان می‌پردازد.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار نفر است که هر سال ۵ هزار نفر تا رسیدن به مرز ۴۰ هزار نفر به آن اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیرو‌های داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش باید برنامه و طرح‌های تربیتی را از معاونت، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش مطالبه کند، تصریح کرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید مورد توجه جدی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، اضافه کرد: شیوه نامه، آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استان‌ها اعلام شده است. هدف ما از اعلام این شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، اثرگذار، خلاق و نوآور و متعهد به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

صحرایی با اشاره به اینکه سند هنوز به کف مدرسه نرسیده است، افزود: باید راهنمای اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه تهیه و تدوین شود تا مبنای برنامه ریزی و عمل مدارس قرار گیرد.

وی افزود: شاخص‌های ارزیابی سند تحول بنیادین باید هر چه سریعتر تدوین شود. برای هر موضوع سند باید مشخص کنیم چه کاری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت جهت آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین یک ضرورت انکارناپذیر است، چون محور اصلی اجرای سند تحول در مدرسه، معلم است.

صحرایی با اشاره به ظرفیت‌های شورای عالی آموزش و پرورش برای کمک به نظام تعلیم وتربیت، گفت: یکی از وظایف شورای عالی بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی کلیه موسسات آموزشی کشور که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند، می‌باشد. این یک ظرفیت بی نظیری است که باید از آن برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی استفاده کرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به جای اینکه در دفتر وزیر تشکیل شود در مدارس، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش برگزار شود.

در بخش دیگر این نشست، محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: تغذیه علمی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای معلمان و توجه به کیفیت و موقعیت‌های یادگیری دانش آموزان از جمله مواردی است که می‌تواند در بهبود کیفیت تدریس و انتقال معلومات معلمان به دانش آموزان موثر باشد.

امانی با اشاره بر اینکه وظیفه شورای عالی آموزش و پرورش سیاستگذاری در حوزه نظام تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: گزارشی که از اجرای سند تحول بنیادین در این جلسه ارائه شد توسط معاونت ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.

ارائه ۴ گزارش از اجرای سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل عدم ثبات مدیریت‌ها

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به علت عدم ثبات مدیریت‌ها در آموزش و پرورش تاکنون ۴ گزارش از اجرای سند تحول بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است و هر بار که این شورا درخواست ارائه گزارش اجرای سند تحول از آموزش و پرورش کرده است به علت عمر کوتاه مدیریت‌ها در آن، فرصت خواسته‌اند و این امر باعث طولانی شدن روند ارائه گزارش اجرای سند تحول شده است.

وی با تاکید براینکه تنها مجاری ورود نیرو به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه‌های وابسته به آن باشد، افزود: ورود نیرو‌هایی غیر متخصص از مجاری غیر ازدانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش باعث افت تحصیلی دانش آموزان در این سال‌های اخیر شده است، چون برخی از این نیرو‌ها تخصص و صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی نداشته و آموزش لازم برای حرفه معلمی ندیده‌اند.

امانی اظهار کرد: به جای گزارش عملکرد باید گزارش وضعیت دستگاه را ارئه کنیم. گزارش وضعیت نشان می‌دهد با توجه به تلاش‌ها و کوشش‌هایی که انجام شده است نسبت به گذشته در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها چقدر توفیق و ضعف داشته‌ایم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: در اجرای سند تحول بنیادین موانع، محدودیت‌ها و ضعف‌هایی وجود دارد که باید مرتفع شود از جمله کمبود بودجه برای اجرای سند تحول بنیادین، نبود زیرساخت‌های لازم، نیروی انسانی آموزش دیده، عدم ثبات مدیریت‌ها و.. باعث شده است اجرای سند تحول بنیادین با کندی انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->