واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
در نشست خبری مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی مطرح شد

بهزیستی، هنر را سرلوحه توانمندسازی معلولان قرار داده است

  • کد خبر: ۱۷۸۸۶
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
بهزیستی، هنر را سرلوحه توانمندسازی معلولان قرار داده است
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:۱۲۶ هزار معلول در استان خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند و سالانه ۱۵ درصد به آمار معلولین استان از حیث بهره مندی از خدمات بهزیستی اضافه می‌شود و راهکار‌هایی مانند امور فرهنگی و هنری در توانمندسازی این افراد موثر خواهد بود.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نشست خبری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (منطقه زاگرس و آفتاب) اظهارداشت: نزدیک یک دهه است که بهزیستی به طور جدی مقوله هنر را سرلوحه توانمندسازی افراد دارای معلولیت قرار داده است و اولین جرقه آن از سبزوار شروع شد و در کشور نیز به طور جدی در رشته‌های هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی تداوم پیدا کرد.

وی افزود: مقوله توانمند سازی افراد دارای معلولیت تعریف وسیعی دارد و با آن‌چه که در فرهنگ جامعه به عنوان اشتغال مطرح می‌شود مغایرت دارد. توانمندسازی اشاره به خودباوری و شکوفایی دارد. یکی از شاهراه‌هایی که به توانمندسازی منتهی می‌شود، قطعا هنر است.

 پوریوسف با اشاره به کارکرد‌های هنر در افراد دارای معلولیت تصریح کرد: جامعه پذیری و اجتماع پذیری افراد دارای معلولیت اولین کارکرد هنر است و باعث می‌شود افراد معلول اجتماعی شوند. دومین کارکرد هنر، رسیدن به خودباوری و اعتماد به نفس به عنوان شهروند خلاق و هنرمند است که می‌تواند به توانایی این افراد و تاثیر گذاری آن‌ها کمک کند؛ و نهایتا این هنر است که باعث می‌شود این افراد در خانه نمانند و برای نقش آفرینی آماده شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت گفت: هنرمندان معلول خراسان رضوی در مرحله نهایی تئاتر منطقه‌ای معلولین خلیج فارس که آذرماه در بندرعباس برگزار شد با ۷ گروه شرکت کردند و موفق به کسب ۱۵ مقام شدند و ۶ اسفندماه نیز در مشهد میزبان ۱۱ استان خواهیم بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->