نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها
بحران‌زده‌ها علیه بحران‌زده‌ها

لشکر مصدومان استقلال مقابل تیم بدون سرمربی الاهلی

  • کد خبر: ۱۷۹۵۲
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
لشکر مصدومان استقلال مقابل تیم بدون سرمربی الاهلی
استقلال بعد از تساوی یک‌بر‌یک مقابل الشرطه عراق امشب و از ساعت ۱۹ باید به‌مصاف تیم پرستاره الاهلی عربستان برود.
الاهلی در آخرین مسابقه لیگ عربستان ۲ بر ۰ مقابل الوحده بازنده شد تا گروس، سرمربی سوئیسی این تیم اخراج شود. الاهلی یک تیم پرستاره است که بازیکنان برزیلی، چون لیما و جوزف سوزا را در اختیار دارد، اما استقلال یک لشکر مصدوم دارد؛ از شیخ دیاباته و مهدی قائدی گرفته تا عارف غلامی و سیاوش یزدانی. با این حال فوتبال‌دوستان ایرانی چشم به توانایی بازیکنان ایرانی دارند و اینکه با غیرت و تعصب، فعل خواستن را مقابل حریف سعودی خوب صرف کنند.
 
در گروه A هیچ‌کدام از تیم‌ها در هفته اول پیروز نشدند و ۲ تساوی یک‌بر‌یک رقم خورد و اکنون استقلال برای اینکه کارش به روز‌های آخر برای صعود نکشد، باید از حریف بحران‌زده‌اش ۳ امتیاز بگیرد؛ هرچند وضعیت استقلال هم خیلی به‌سامان نیست و سعید رمضانی، سرپرست تیم، نیز به حالت قهر همراه تیم به کویت نرفته است. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، هم از شرایط باشگاه گلایه‌مند است، با همه این شرایط همه امیدواریم که استقلال بتواند از حریف سعودی خود امتیاز بگیرد و با دست پر به تهران برگردد. الاهلی در رده سوم جدول لیگ عربستان است و استقلال روی پله چهارم لیگ برتر ایران ایستاده است، درحالی‌که یک بازی معوقه هم دارد. در پایان هفته اول گروه A مسابقات هر ۴ تیم در وضعیت کاملا برابر قرار گرفته‌اند تا ادامه بازی‌ها حساس‌تر از قبل شود. استقلال در اولین بازی خود در عراق مقابل الشرطه به تساوی یک-یک دست یافت و الاهلی عربستان در زمین الوحده همین نتیجه را تکرار کرد. الاهلی در این بازی میزبان است، ولی مانند چند فصل اخیر این مسابقه در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد و ورزشگاه مدرن جابربن‌احمد کویت محل برگزاری این دیدار خواهد بود. در این فصل از لیگ قهرمانان، ۴ تیم ایرانی با ۴ تیم عربستانی هم‌گروه هستند و رقابت سختی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند داشت. در اولین جدال تیم‌های ایرانی و عربستانی در این فصل الهلال شهرخودرو را شکست داد و حال نوبت استقلال است که با غلبه بر الاهلی، پیروزی تیم‌های ایرانی را آغاز کند. استقلال و الاهلی پیش‌از‌این در سال ۲۰۱۰ هم‌گروه بودند که آبی‌پوشان رفت‌وبرگشت به پیروزی رسیدند؛
 
آماری که هر ۲ تیم را به موفقیت برابر رقیب امیدوار می‌سازد درخشش در دیدار‌های اخیر مقابل نمایندگان کشور حریف است. استقلال در ۶ مصاف گذشته با تیم‌های عربستانی به ۵ برد دست یافته و الاهلی عربستان هم در ۴ تقابل قبلی برابر تیم‌های ایرانی ۳ بار به پیروزی رسیده است. در جدول رده‌بندی لیگ، استقلال با یکی دو بازی کمتر نسبت به سایر رقبا در رده چهارم قرار دارد. الاهلی هم در لیگ عربستان در رتبه سوم جای گرفته است. این تیم فصل را با برانکو ایوانکوویچ آغاز کرد. حضور پروفسور روی نیمکت الاهلی چندان طولانی نشد و سباستین گروس سوئیسی هدایت این تیم را برعهده گرفت که این نیمکت به او هم وفا نکرد و پس از شکست این هفته در لیگ عربستان، از کار برکنار شد و مازن بهکلی، سرمربی موقت این تیم برای جدال با استقلال خواهد بود. نیمکت الاهلی یکی از نیمکت‌های بی‌ثبات تیم‌های آسیایی است و در یک سال گذشته ۶ سرمربی مختلف مسئولیت هدایت این تیم را بر عهده داشته‌اند.

خاطره خوب آبی‌ها از الاهلی
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، که نتایج قابل قبولی بعد از حضور در این باشگاه گرفته، خاطره خوبی از جدال با الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دارد. استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ با تیم‌های الغرافه قطر، الجزیره امارات و الاهلی عربستان هم‌گروه شده بود. آبی‌پوشان پایتخت در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۱۰ باید در شهر جده عربستان به مصاف الاهلی می‌رفتند. استقلال که با قهرمانی در لیگ برتر ایران به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بود، با درخشش فرهاد مجیدی موفق شد حضورش در آسیا را هم با پیروزی آغاز کند. فرهاد مجیدی، سرمربی این روز‌های استقلال، در آن بازی کاپیتان آبی‌پوشان پایتخت بود.
 
مجیدی در هر نیمه یک گل با ضربه سر برای استقلالی‌ها به ثمر رساند تا قهرمان ایران در نهایت با نتیجه ۲ بر ۱ بتواند از سد الاهلی عربستان بگذرد. البته استقلالی‌ها خوش‌شانس هم بودند که توانستند با درخشش فرهاد از سد میزبان خود بگذرند. بعد از دو گلی که فرهاد در دقایق ۱۱ و ۷۵ به ثمر رساند، الاهلی یک گل را در دقیقه ۸۵ جبران کرد. عربستانی‌ها در دقایق پایانی بازی هم صاحب یک ضربه پنالتی شدند که بازیکن آن‌ها در گل کردن آن توپ ناکام بود و ضربه او به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا استقلالی‌ها ۳ امتیاز شیرین را در عربستان به دست آورند. علاوه بر فرهاد مجیدی، مجید نامجومطلق هم که این فصل یکی از کمک‌های فرهاد در استقلال است، در آن بازی مقابل الاهلی که با درخشش مجیدی همراه بود حضور داشت. نامجو مطلق مانند این فصل، در بازی سال ۲۰۱۰ استقلال مقابل الاهلی عربستان کمک مربی آبی‌پوشان بود. هافبک اسبق تیم ملی، در آن سال کمک صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود. استقلالی‌ها در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ هم موفق شدند با نتیجه مشابه ۲ بر ۱ و با گل‌های مهدی سیدصالحی و امیرحسین صادقی از سد الاهلی عربستان در ورزشگاه آزادی بگذرند. درنهایت استقلال آن فصل همراه با مرفاوی بعد از شروع همراه با برد در عربستان، مقابل الشباب عربستان با نتیجه ۳ بر ۲ در مرحله یک‌هشتم نهایی تن به شکست داد و از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ کنار رفت.

نامجومطلق: بازی مشکلی پیش رو داریم
فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال، به‌دلیل کسالت در کنفرانس خبری پیش از بازی با الاهلی عربستان حاضر نبود. در غیاب او مجید نامجومطلق به‌عنوان دستیار این مربی پاسخ‌گوی سؤالات خبرنگاران بود. مجید نامجومطلق در نشست خبری پیش از دیدار استقلال و الاهلی گفت: بازی مشکلی با الاهلی داریم، ولی تیممان شرایط خوبی دارد. باوجود اینکه بازیکنان مصدوم زیادی داریم، بازیکنان ما آن‌قدر از نظر فنی خوب هستند که می‌توانند جای خالی مصدومان را پر کنند. وی افزود: قطعا برای این دیدار با تمام انگیزه و برای کسب ۳امتیاز وارد زمین می‌شویم. برای تیم الاهلی احترام قائل هستیم، ولی ما هم استقلال هستیم، ما ۲ بار قهرمان آسیا شده‌ایم و ۲ بار هم در فینال آسیا حضور پیدا کرده‌ایم. قطعا ما جزو تیم‌های پرافتخار لیگ قهرمانان آسیا شناخته می‌شویم و مطمئنا فردا بازی خوبی را به نمایش خواهیم گذاشت. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با ۳ امتیاز زمین را ترک کنیم و به‌دنبال ارائه یک فوتبال هجومی و منطقی هستیم.

حسینی: این بازی پل صعود ما خواهد بود
سید حسین حسینی که به‌عنوان کاپیتان دوم آبی‌ها مقابل خبرنگاران حاضر شده بود در باره این بازی گفت: تیم ما چند مصدوم دارد، اما سایر بازیکنان انگیزه دوچندانی دارند و می‌دانیم این مسابقه، پل خیلی بزرگی برای صعود ما به مرحله بعد خواهد بود. وی با اشاره به لزوم کسب این ۳ امتیاز گفت: ۳ امتیاز این مسابقه به صعود استقلال از گروه خیلی کمک می‌کند. بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی همیشه جذاب بوده است، اما خیلی خوب می‌شد که این دیدار‌ها در کشور‌های میزبان برگزار می‌شد و امیدوارم مشکل برطرف شود.

خط‌ونشان ستاره سوری برای آبی‌ها
عمر السومه با حضور در نشست خبری پیش از دیدار دوم تیم خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درباره بازی با استقلال به صحبت پرداخت. ستاره گران‌قیمت الاهلی صحبت‌های کوتاه خود درباره رویارویی با آبی‌ها را این‌گونه آغاز کرد که باوجود مشکلاتی که برایم به وجود آمده بود، اکنون آماده دیدار برابر استقلال هستم. او ادامه داد: همه از وضعیت کنونی ما باخبر هستند و می‌دانند که ما بازیکنان مصدوم فراوانی در ترکیب تیم داریم؛ اما باوجود‌این ما کاملا برای دیدار با استقلال آماده هستیم. عمر السومه حرف‌های خود را به میزبانی کویتی‌ها کشاند و تلاش کرد تا بتواند هواداران فوتبال در این کشور را به‌عنوان طرف‌دار تیم خود در دیدار برابر استقلال معرفی کند. او دراین‌باره گفت از میزبانی خوب کویت نیز تشکر می‌کنم. از هواداران تیم القادسیه کویت و در رأس آن‌ها از رئیس کانون هواداران این تیم تشکر می‌کنم. امیدوارم در بازی فردا هواداران القادسیه ما را مقابل استقلال حمایت کنند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->