برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگسال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها + فیلم محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین

  • کد خبر: ۱۸۰۰۷۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین
باتوجه به همزمانی ایام اربعین حسینی با ماه‌های مرداد و شهریور و همچنین گرمای هوا در کشور عراق، زائران باید چند نکته را برای پیشگیری از گرمازدگی رعایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، همه ساله با آغاز ماه صفر، مردم کشورمان سعی می‌کنند از استان‌های مختلف خودشان را به کشور عراق برسانند تا در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند.

در این پیاده‌روی معمولا مسافت ۸۰ کیلومتری بین شهرهای نجف تا کربلا توسط زائرین طی می‌‎شود که باتوجه به همزمانی اربعین امسال با ماه‌های مرداد و شهریور که گرم‌ترین ماه‌‌های سال در کشور عراق است، باید زائرین چند نکته مهم را برای پیشگیری از ابتلا به گرمازدگی رعایت کنند.

۱.در مسیر پیاده روی با توجه به موکب‌هایی که آب سرد و نیمه منجمد میان زوار توزیع می‌کنند، ممکن است برای رفع عطش ترغیب به مصرف آب تگری شوید اما باید بدانید که نوشیدن آب یخ زده یا خیلی سرد برای بدن شما مضر است و باید سعی کنید از آبی استفاده کنید که ولرم و مطابق با دمای بدنتان باشد.

۲. لباس‌های گشاد و نخی بپوشید و لباس‌های چسبان را کنار بگذارید.

۳. بار اضافه با خودتان حمل نکنید و اگر مقدور است از کالسکه یا وسایل چرخدار برای جدا کردن بار از بدنتان استفاده کنید.

۴. سعی کنید همیشه شربت خاکشیر و تخم شربتی همراه داشته باشید و در هنگام پیاده‌روی مصرف کنید.

۵. در مسیر پیاده روی ممکن است با موکب‌های توزیع غذاهای مختلف مواجه شوید اما اگر حفظ سلامتی‌تان برای شما اولویت دارد، بهتر است دور غذا‌های سرخ شده و چرب را خط بکشید و فقط غذا‌های ساده میل کنید.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین

۶. روز‌ها که آفتاب عمود می‌تابد و گرما به اوج می‌رسد در موکب‌ها بمانید و سعی کنید تا پیاده روی را به عصرها، شب‌ها و صبح‌های زود موکول کنید.

۷. آب، زیاد بنوشید و همیشه با خودتان بطری آب آشامیدنی داشته باشید.

۸. مصرف نوشیدنی‌های گازدار و نوشابه‌ها و همچنین نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه را به صفر برسانید و فقط از آب استفاده کنید.

۹. لیموترش دونیم شده را در ظروف کوچک و سبک حمل کنید و گاهی به همراه آب، لیمو نیز مصرف کنید.

۱۰. تمام مواضع پوستی خود را با چفیه سبک و نخی بپوشانید و حتی الامکان لباس‌های آستین کوتاه نپوشید.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین

۱۱. کلاه و عینک را هم برای سلامت چشم و جلوگیری از نفوذ گرما استفاده کنید

۱۲. از غذا‌هایی با طبع گرم کم‌تر استفاده کنید و در مسیر، بی‌رویه غذا نخورید.

۱۳. از عرق‌گیر استفاده کنید.

۱۴. تا پیش از آغاز سفر و به منظور آمادگی برای تشرف به راهپیمایی اربعین، صبح‌ها آب ولرم، آبلیمو و عسل بنوشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->