جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

آغاز طرح بازرسی و نظارت عید از اول اسفند

  • کد خبر: ۱۸۰۱۹
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
آغاز طرح بازرسی و نظارت عید از اول اسفند
طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از اوایل اسفند ۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۹ استمرار خواهد داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، «یداله صادقی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره میزان تخفیف محصولات در نمایشگاه‌های بهاره که از ۱۴ تا ۲۳ اسفند برقرار است، گفت: کالا‌های اساسی در این نمایشگاه‌ها با قیمت مصوب عرضه می‌شوند؛ لبنیات نیز در صورت عرضه در نهایت ۵درصد تخفیف خواهد داشت. اما تخفیف پوشاک و کیف و کفش حداقل ۱۵ درصد خواهد بود.  

وی درباره تامین و توزیع کالا‌های مورد نیاز ایام پایان سال گفت: در شهر تهران برگزاری هشت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا پیش‌بینی شده است و در شهرستان‌ها نیز به تناسب جمعیت حداقل یک نمایشگاه برگزار می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کالا‌های متداول مانند کیف و کفش و پوشاک، کالا‌های اساسی همچون مواد پروتیئنی (شامل مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز وارداتی) و همچنین شکر، برنج، روغن نباتی و محصولات شوینده و بهداشتی عرضه می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جشنواره نوروزی داشته و اقلام خود را با تخفیف عرضه می‌کنند.

آغاز طرح نظارتی عید از اول اسفند

صادقی درباره فروش‌ها و طرح نظارتی ایام عید گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ و ۹۹ از اوایل اسفند ۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۹ استمرار خواهد داشت. در این طرح تمامی مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع را مورد بازرسی قرار می‌دهیم تا از تجمع و احتکار کالا جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمامی عمده فروشی‌ها در این زمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا در تحویل کالا از نظر کمیتی وکیفیت و رعایت قیمت تخلف صورت نگیرد.

به گفته این مقام مسوول، مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه ۱۲۴، در سایت ۱۲۴.ir به عنوان درگاه دریافت شکایات مردمی که به صورت ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت است، نیز ثبت کنند.  

عرضه پوشاک در واحد‌های صنفی با تخفیف حداقل ۵ درصدی

وی در ادامه بیان کرد: مقرر شده حدود سه هزار واحد صنفی در حوزه کیف، کفش و پوشاک نیز فروش فوق العاده داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اطلاعات این واحدها، گفت: فهرست این واحد‌ها در سایت اطلاع رسانی می‌شود. بر اساس قانون نظام صنفی، واحدی که مبادرت به حراج می‌کند باید  قیمت‌های قبل و بعد را باید به صورت مقایسه‌ای در معرض دید مصرف کننده قرار دهد.

وی در پاسخ به اینکه میزان تخفیف محصولات چه میزان خواهد بود، افزود: ضریب خاصی برای کاهش قیمت در نظر گرفته نشده، اما میزان تخفیف محصولات  قطعا از ۵ درصد کمتر نخواهد بود.

۴ هزار تن پرتقال و ۳ هزار تن سیب آماده عرضه شب عید

صادقی همچنین با اشاره به طرح تنظیم بازار سیب و پرتقال شب عید تصریح کرد: چهار هزار تن پرتقال و سه هزار تن سیب برای این ایام ذخیره‎سازی کرده‌ایم. همچنین بیش از ۶۰ درصد از ۴ هزار تن پرتقال از مازندران وارد شده و در تهران آماده عرضه است.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار تن سیب از دماوند وارد شده و در سردخانه‌های تهران موجود است. قیمت سیب و پرتقال در زمان توزیع یعنی دهه سوم اسفند ماه اعلام خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، قیمت تمام شده بستگی به شرایط دارد، اما شاید دولت بخواهد قیمت را پایین‌تر از قیمت تمام شده اعلام کند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->