«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

بازدید وزیر فرهنگ از نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس

  • کد خبر: ۱۸۰۴۴
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
بازدید وزیر فرهنگ از نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس بازدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این بازدید سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی،‌پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کردند.

 

تاکید بر اقتصاد حوزه مدولباس

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در حاشیه این بازدید با اشاره به حضور فعالان حوزه پوشاک خارجی در این رویداد، گفت: بخش کارگاه های دوخت لباس های سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفت و افراد زیادی در این فضا توانستند با شیوه دوخت لباس ها آشنا شوند.

 

سیده مرضیه شفاپور با تاکید بر اقتصاد این حوزه، گفت: تلاش های زیادی انجام شد تا بتوانیم تولید کنندگان و طراحان را به یکدیگر نزدیک کنیم و موانع پیش رو را برای ارتباط بخش های وابسته به یکدیگر برداریم.

 

وی راه اندازی پاویون بخش رسانه را یکی از رویکردهای جدید این رویداد معرفی کرد و افزود: تعامل خوبی با رسانه ها در این روزها وجود داشت و تلاش کردیم تا ارتباط مردم با این رویداد گسترده شود.

 

طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف و حجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات ازجمله بخش‌های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و همچنین بخش بین‌الملل ازجمله بخش‌های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.

 

نهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در یک نگاه

 

نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه «فر گلستان» با حضور فعالان حوزه مد و لباس در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

 

در این دوره، بالغ بر هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

 

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها نیز به میزبانی بوستان گفتگو برگزار شده است که بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و  درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش در آمده است.

 

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۴ بهمن ماه با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا فردا ۲۹ بهمن ماه در همین مکان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->