تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

ترامپ به شبکه اجتماعی ایکس بازگشت

  • کد خبر: ۱۸۰۸۸۷
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
ترامپ به شبکه اجتماعی ایکس بازگشت
رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از غیبتی به مدت بیش از دو سال در توئیتر، پنجشنبه شب به این شبکه اجتماعی که حالا به "ایکس" تغییر نام داده است، بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، دونالد ترامپ بعد از آنکه برای تفهیم اتهام در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ خود را تسلیم مقام‌های زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا کرد ابتدا تحت بازداشت موقت قرار گرفت، اما تحت یک سری شرایط توافق‌شده از جمله وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، آزاد شد.

او بعد از آزادی با وثیقه اولین پیام خود در شبکه اجتماعی توئیتر سابق و "ایکس" فعلی را بعد از غیبتی به مدت بیش از دو سال در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.

ترامپ در این پیام جدید خود صرفا عکسی که از او به عنوان متهم پرونده در بازداشتگاه فولتون کانتی گرفته و توسط دفتر کلانتر این منطقه منتشر شد را بازنشر کرده و این متن کوتاه را ضمیمه این عکس کرد: "مداخله در انتخابات. هرگز تسلیم نمی‌شوم! " او همچنین لینکی که در ظاهر مربوط به وبسایتش است، اما بعد از باز کردن به یک صفحه جمع آوری کمک‌های اهدایی هدایت می‌شود را نیز ضمیمه عکس کرد.

این اولین پست ترامپ از زمانی که توئیتر در هشتم ژانویه ۲۰۲۱ حساب کاربری این رئیس جمهور سابق آمریکا را به اتهام تحریک به خشونت بیشتر بعد از حمله مرگبار ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان ترامپ به کنگره تعلیق کرد، محسوب می‌شود.

ماه نوامبر گذشته، ایلان ماسک، مدیر میلیاردر سرشناس چند شرکت مهم حوزه فناوری در آمریکا، مدت کمی بعد از آنکه توئیتر را تصاحب کرد حساب کاربری ترامپ را از تعلیق در آورد، اما ترامپ در پاسخ به این اقدام گفته بود که در توئیتر پستی منتشر نمی‌کند، چون در شبکه اجتماعی متعلق به خودش مشهور به "تروث سوشال" راحت‌تر است.

به نوشته پرس اسوسیشن، یک منبع مطلع که نامش را فاش نکرد گفت، ترامپ که هم اکنون نامزد پیشتاز رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان است از چند ماه پیش به نزدیکانش گفته بود که برنامه دارد تا "در زمان درست" به این شبکه اجتماعی برگردد.

ترامپ پست جدیدش در توئیتر را زمانی که در هواپیمای شخصی خود در حال عزیمت از آتلانتا به اقامتگاه تابستانی خود در نیوجرسی بود منتشر کرد.

با این حال ترامپ در این پست مشخص نکرده که آیا قصد دارد از این به بعد انتشار پست به صورت منظم در توئیتر را از سر بگیرد یا خیر. او مشابه همین پیام و عکس را در حسابش در شبکه اجتماعی "تروث سوشال" نیز منتشر کرده بود.

با این وجود پیام جدید ترامپ به نوعی بازگشت او به شبکه اجتماعی که زمانی بلندگوی اصلی او برای رساندن مهمترین پیام‌هایش بود محسوب می‌شود؛ شبکه‌ای که او از آن برای غلبه بر رقبایش در رقابت مقدماتی انتخابات ۲۰۱۶ استفاده کرد و بعد از آن هم تا سال‌ها با پیام‌هایش در آن بسیار خبرساز می‌شد.

پست جدید ترامپ در شبکه "ایکس" مدت کوتاهی بعد از آن که او از شرکت در نخستین مناظره ریاست جمهوری نامزد‌های رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان خودداری کرد منتشر شد. ترامپ به جای شرکت در این مناظره تصمیم به ضبط یک مصاحبه با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز گرفت.

همچنین این که بازگشت ترامپ به توئیتر سابق با انتشار لینک جمع آوری کمک مالی همراه شده نشان می‌دهد که کارزار انتخاباتی او چه میزان فراوانی از پول را صرف وکیل و مبارزه حقوقی در چهار پرونده قضایی که علیه این رئیس جمهور سابق آمریکا تشکیل شده، می‌کند.

حساب کاربری ترامپ در توئیتر سابق و ایکس فعلی در حال حاضر ۸۶.۶ میلیون دنبال کننده دارد که خیلی بیشتر از دنبال کننده‌های رقیبانش در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

ترامپ در ماه مارس گذشته نیز به شبکه اجتماعی فیسبوک برگشته بود و در پیام بازگشت خود به این شبکه اجتماعی چند هفته بعد از فعالسازی دوباره حسابش در آن نوشت: "من برگشتم! "

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->