ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

جزئیات حادثه تلخ فوت ۲کودک در بوستان زیتون تهران

  • کد خبر: ۱۸۱۱۷۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
جزئیات حادثه تلخ فوت ۲کودک در بوستان زیتون تهران
شهردار منطقه ۲۱ تهران جزئیات حادثه تلخ بوستان زیتون که منجر به مرگ ۲کودک شد را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا پوریافر در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حادثه سقوط دوکودک در حوضچه‌ای در بوستان زیتون، اظهار کرد: بوستان زیتون در وردآورد و در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و مخزن موجود در آن ۲۰در۲۰متر وسعت دارد و عمق آن چهار متر است که نیمی از آن آب داشته است.

وی بیان‌کرد: ارتفاع فنس دور این مخزن ۲.۵متر است که پیمانکار طبق پیمان سال۱۴۰۲ و مفاد این پیمان مسئولیت نگهداری از بوستان و مخزن موجود در آن را دارد و طبق تبصره۴ماده۳ این پیمان، هرگونه مسئولیت حوادث در این بوستان بر عهده پیمانکار است و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارفرما نیست. هرگونه خسارت جانی و مالی متوجه پیمانکار خواهد بود و کارفرما هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

پوریافر ادامه داد: رعایت اصول ایمنی و نصب تابلو‌های راهنما بر عهده پیمانکار خواهد بود پاسخگویی حقوقی در مراجع قضایی نیز بر عهده پیمانکار است.

شهردار منطقه۲۱ با اشاره به آماده شدن تیم‌هایی برای بررسی بوستان‌ها از لحاظ ایمنی در مدت اخیر، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید اقدامات جدی در حوزه HSE شکل بگیرد تا پایان فصل تابستان وضعیت بوستان‌ها مطلوب شود. ما به صورت هفتگی جلسه برگزار کردیم و موارد عدم انطباق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ۲۹ خرداد بازدید از بوستان زیتون شکل گرفت، گفت: در هفت تیرماه و ۲۶ مردادماه نیز بازرسی‌های HSE از این بوستان صورت گرفته و هیچگونه عدم انطباقی در این بوستان دیده نشده است.

پوریافر با تاکید بر اینکه مخزن موجود با فنس پوشیده شده بود، خاطرنشان کرد: پس از بازدید‌های نیرو‌های آتش نشانی پس از حادثه، هیچ گزارشی از مشکل در فنس به ما نرسیده است. فنس‌ها کاملاً ایمن و محکم است و بر اساس تصاویری که بازرس HSE در بررسی‌ها ثبت کرده، مشکلی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه دو خانواده از قشر کارگر که یکی از آن‌ها صاحب فرزند دو قلو و دیگری صاحب یک فرزند بوده در این بوستان حضور داشتند و این سه کودک در بوستان مشغول بازی بودند که توپ آن‌ها وارد محوطه می‌شود و تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا توپ خود را بردارند.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه کودک اول برای برداشتن توپ به سمت فنس رفته و کودک دوم نیز برای انجام کودک اول از فنس می‌پرد و دچار حادثه می‌شوند، خاطرنشان کرد: کودک سوم به خانواده خبر می‌دهد و با حضور اهالی و حاضران در بوستان با آتش نشانی تماس گرفته می‌شود و پس از حضور آتش نشانان و بریدن فنس ها، کودکان از آب خارج می‌شوند و بعد از انتقال به بیمارستان؛ متاسفانه یکی از کودکان با وجود اندک علائم حیاتی در ابتدای امر، اما جان خود را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: تیم دادستانی، تیم آتش نشانی و HSE سازمان مدیریت بحران در حال بررسی موضوع هستند و طبق نظرات کارشناسی با خاطیان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->