پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ ناترازی بانک آینده از جنس نقدینگی | فروش دارایی‌های پس از ارزش‌گذاری  پلمب دو واحد صنفی به دلیل به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) آخرین فرصت پرداخت عوارض خودرو با ۲۰ درصد تخفیف در مشهد اعلام شد تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی | گزارش مرکز آمار از رشد قیمت ماهانه برنج، گوشت و تخم مرغ بانک مرکزی: تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو به ۹ میلیارد دلار رسید (۱۰ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | بازدهی هفتگی معاملات خودرو نرخ تورم مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ اعلام شد هفتمین شرایط فروش محصولات بهمن موتور اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + لینک ثبت نام اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + اسامی برندگان کاهش برداشت، قیمت گل تازه زعفران را افزایش داد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت فروش مرغ بالاتر از قیمت مصوب در تهران | مرغ در مشهد کیلویی چند است؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) زمان خرید عرضه اولیه امروز اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نقدینگی موردنیاز برای خرید «پتوسعه» چقدر است؟ اصلاح بورس پشت مرز روانی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ آبان ۱۴۰۴) بررسی نرخ امروز دلار و یورو در بازار آزاد مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) سقف وام کارکنان بانک‌ها معادل تسهیلات جهش مسکن شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) طلا در مشهد هفته دوم آبان را با چه رقمی آغاز کرد؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) شوک قیمت نفت از اقدام نظامی آمریکا (۱۰ آبان ۱۴۰۴) اونس جهانی طلا در مرز ۴۰۰۰ دلار ایستاد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) چرا انحلال بانک آینده اقتصاد کشور را تهدید می‌کند؟ دست مافیای اقتصادی در پرونده واردات زغال‌سنگ مقایسه میزان مصرف بنزین در ایران و ترکیه نرخ امروز دینار عراق و افغانی افغانستان اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) یک «نیوفیس» نصفه‌نیمه | همه‌چیز درباره نسخه جدید «خاور» یا همان «بنز ۱۰ تن» قیمت امروز میوه اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نرخ میوه در یک هفته اخیر چه تغییری کرد؟ جزئیات جدید از واریز کالابرگ آبان‌ماه | مبلغ کالابرگ افزایش یافت؟
سرخط خبرها

مصرف‌کننده واقعی سوخت نباید قربانی راهکار‌های سلبی شود

  • کد خبر: ۱۸۱۲۳۹
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
مصرف‌کننده واقعی سوخت نباید قربانی راهکار‌های سلبی شود
رییس صنف جایگاهداران کشور گفت: سیاست‌های غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، آسیب‌های خاص خود را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسدالله قلیزاده درباره ایجاد صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها اظهار داشت: خودرو‌های پرمصرف و افزایش تقاضا برای مصرف در ایام گرم سال باعث ایجاد صف‌های طولانی می‌شود، البته محدودیت‌های سوخت‌گیری و عوامل دیگری هم تاثیرگذار است، فعلا اولویت اصلی، تامین به‌موقع بنزین و گازوئیل جایگاه‌هاست، در هر حال قطعا مشکلاتی وجود دارد و لزوم پاسخگویی شفاف مدیران تصمیم‌ساز به مردم در مورد محدودیت‌های موجود احساس می‌شود و با تحقق مصوبه مجلس در مورد استفاده از کارت سوخت شخصی فاصله داریم.

طرح‌های سلبی سوخت منجر به ایجاد مشکل شده است

وی گفت: در ارائه راهکار‌ها و سیاست‌های غیرقیمتی عدم مشورت با مجموعه صنفی جایگاهداران که اصلی‌ترین مرجع تخصصی آگاه به فرآیند توزیع سوخت در سطح جایگاه‌هاست موجب می‌شود اکثر طرح‌ها سلبی باشد و به دلیل مشکلات زیرساختی به اهداف نرسد و ایجاد نارضایتی کند.

رئیس صنف جایگاهداران کشور ادامه داد: سیاست‌های غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحت‌الشعاع قرار دهد، آسیب‌های خاص خود را دارد، کسی منکر کنترل مصرف نیست، ولی مصرف‌کننده واقعی و جایگاه‌های سوخت نباید در سراسر کشور قربانی راهکار‌های سلبی و محدودیت‌ها شوند.

مردم حتما از کارت سوخت شخصی استفاده کنند

وی بیان داشت: اصولا هر جایگاه بایستی حداقل یک کارت آزاد داشته باشد، البته فعلا در مورد تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها و مشکلات موجود روند فعلی سوختگیری سکوت کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان برای کاهش مشکلات است، ولی مردم بدانند که جایگاه‌داران نه تنها هیچ نقشی در این تصمیمات ندارند بلکه بیشترین آسیب‌ها و زیان‌های مادی و معنوی متوجه آنهاست بنابراین در شرایط فعلی همدلی بین کارکنان جایگاه‌ها و مردم می‌تواند مشکلات را کمتر کند و توصیه ما این است افرادی که کارت سوخت شخصی دارند و اکثریت هستند حتما از آن استفاده کنند و به امید کارت آزاد جایگاه به پمپ بنزین نروند چراکه کارت‌های جایگاه‌ها هم محدودیت‌های خاص خود را دارد، البته میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی افزایش چشمگیر داشته، ولی برای تحقق مصوبه مجلس کافی نیست.

در شرایط کنونی تامین سوخت بسیار دشوار است

قلیزاده با بیان اینکه درخواست کاهش مصرف از جانب مردم در حالی که خودرو‌ها پرمصرفند راه به جایی نمی‌برد، خاطرنشان کرد: تامین سوخت برای کشوری که هر روز میزان توزیع نرمالش در حال افزایش است کاری بسیار دشوار است، ولی علیرغم مشکلات زیاد؛ تلاش بر این هست که سوخت به موقع به جایگاه‌ها برسد و توجه به استان‌های مرزی، رعایت عدالت بین جایگاه‌ها در اجرای طرح‌هایی مثل کدینگ و جبران زیان آن‌ها و جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن رساندن سوخت به مصرف‌کننده واقعی باید به دقت انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->