آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ نفر متاثر از وقوع سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ حمایت افراطی از سگ و گربه‌های ولگرد آموزش و پرورش از صدور کارنامه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم خبرداد امحای ۵ تُن موادمخدر غیردارویی در مشهد | ۸ هزار معتاد متجاهر در مشهد جمع‌آوری شدند+ فیلم توضیحات معاون وزیر آموزش و پرورش درباره متوازن‌سازی شهریه در ۱۶ هزار مدرسه کشور دانشگاه فردوسی مشهد مجری هیچ نظرسنجی انتخاباتی نخواهد بود آغاز طراحی و توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای ۳ کلانشهر مشهد، تهران و تبریز پرداخت علی‌الحساب برای بازنشستگان در روز‌های آتی | آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) تاثیر مستقیم میانسالی بر تعداد افراد اهداکننده خون
سرخط خبرها

نگاهی به حوادثی که در پی باران اخیر در مشهد رخ داد (۶ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۱۳۰۶
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
نگاهی به حوادثی که در پی باران اخیر در مشهد رخ داد (۶ شهریور ۱۴۰۲)
مروری بر بارندگی‌های اخیر مشهد که هم شهر را شست و هم ده‌ها حادثه آفرید.

به گزارش شهرآرانیوز عصر روز شنبه با هجوم ریزگرد‌ها از شرق و شمال‌شرق به مشهد، آسمان شهر تیره شد و رنگ خاک گرفت. شاخص کیفیت هوا به عدد ۱۸۸ رسید و برای تمام گروه‌های حساس ناسالم شد. اما دوباره این باران بود که مانند نیمه‌مردادماه به کمک شهر آمد و هوا را شست و پاک کرد. با این تفاوت که طوفان و رگبار قبلی، خسارت‌های بسیاری در شهر به بار آورد و موجب ترس و دلهره مشهدی‌ها شد، اما رگبار دیروز با اینکه نزدیک به بیست‌حادثه در شهر به بار آورد، دوباره نفس شهر را چاق کرد.

آب‌گرفتگی و سقوط درخت

طبق گفته مدیر کل هماهنگی نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، حوادث ناشی از رگبار و باران دیروز، جزئی بوده است.

فرهاد ذبیحی به خبرنگار ما گفت: طوفان و رگبار چهاردهم مردادماه، موجب سقوط ۳۴۲ اصله درخت روی شبکه‌های برق، دیوار منازل، معابر و خودرو‌ها شده بود، اما در رگبار دیروز، فقط یک درخت روی سیم‌های کابل سقوط کرد که خیلی زود توسط نیرو‌های آتش‌نشانی و خدمات شهری به وضعیت آن رسیدگی و مشکل برطرف شد.

ذبیحی با اشاره به چهار مورد احتمال سقوط اشیا در شهر، بیان کرد: دیروز چهارده‌مورد آب‌گرفتگی در منازل گزارش شد. یک مورد هم آب‌گرفتگی در خیابان بود که به‌سرعت برطرف شد.

وی افزود: میانگین بارش ثبت‌شده در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴ میلی‌متر از هفت ایستگاه باران‌سنجی سطح شهر گزارش شد که بالاترین میزان بارش متعلق به ایستگاه سرافرازان با عدد ۴.۱ میلی‌متر بود.

حادثه کوهستان

مهم‌ترین خبر دیروز باتوجه‌به تغییر زیاد شرایط جوّی، مفقودشدن چند موتورسوار در کوه‌های هزارمسجد بود. خبری که رئیس جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی درباره جزئیاتش به شهرآرا گفت: چهار جوان با یک موتورکراس و دو موتور تریل راهی منطقه کوهستانی هزارمسجد می‌شوند، منطقه‌ای که ویژه تمرین‌های موتورسواران کوهستان است.

محسن ذاکریان افزود: قرار بازگشت این افراد طبق گفته خودشان، جمعه شب بوده است، اما وقتی خبری از آن‌ها نمی‌شود و گوشی‌های آن‌ها نیز از دسترس خارج شده بود، خانواده‌هایشان روز شنبه با تماس به پلیس و هلال‌احمر، اعلام مفقودی کردند که از دیروز، گروه واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر و دو گروه از هیئت موتورسواری استان با موتور‌های آفرود و مسابقه برای یافتن این افراد، راهی منطقه مدنظر شدند.

ذاکریان با بیان اینکه هنوز هیچ پیش‌فرضی درباره وضعیت افراد مفقودی وجود ندارد، بیان کرد: آخرین مختصات جی‌پی‌اس این افراد پیش از اینکه از دسترس خارج شوند، درحال ردیابی است تا نیرو‌های اعزامی به جست‌وجوی آن‌ها در مناطق احتمالی بپردازند که نیرو‌های اعزامی به‌سمت اولنگ شاهی رفته‌اند. اما باتوجه‌به وضعیت آب‌وهوای آن منطقه، جست‌وجو و عملیات نجات به‌سختی انجام می‌شود و وسعت دید کم است. (تا زمان تنظیم این گزارش، جست‌وجو‌ها برای پیداکردن موتورسواران مفقودی ادامه دارد.)

دوچرخه‌ای که آب برد

حادثه دیگر روز گذشته مربوط به نجات مرد میان‌سالی از میان آب‌های خروشان در کال انتهای منطقه گلشهر بود. مرد چهل‌وهفت‌ساله با دوچرخه در حال رکاب‌زدن در مسیر این کالِ خالی از آب بود که ناگهان باران شدت می‌گیرد و تا به خودش می‌جنبد، با حجم زیادی از آب روبه‌رو می‌شود که به‌سمتش حرکت می‌کند. بارندگی، این مسیر رودخانه را دوباره زنده کرده بود و با شدت، مرد دوچرخه‌سوار را در خود می‌گیرد. آن‌طور که مهدی رضایی، معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد، بیان کرد، تنها اقدامی که این فرد می‌تواند انجام دهد، گرفتن پایه‌های پل است. درحالی‌که دوچرخه‌اش را آب با خود می‌برد.

مهدی رضایی افزود: بااطلاع شهروندان از این حادثه، نیرو‌های ایستگاه‌های ۶ و ۸ برای نجات این فرد، راهی انتهای بولوار شهید آوینی در روستای پاو شدند. آتش‌نشانان ابتدا با طناب این فرد را به پایه‌های پل مهار کردند و سپس با کمک جرثقیل او را بالا کشیدند که از حادثه جان سالم به در برد.

تصادف زیر پل بزرگراه امام علی (ع)

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد همچنین به حادثه تصادف صبح دیروز بین یک مینی‌بوس و پیکان‌وانت اشاره کرد که چندین مجروح به جای گذاشت.

به گفته رضایی، صبح دیروز، در اثر لغزندگی مسیر در محدوده زیرگذر پل امام علی (ع) به‌سمت پل قائم (عج)، یک دستگاه مینی‌بوس از عقب به پیکان‌وانت برخورد می‌کند. در نتیجه این حادثه هفت نفر از سرنشینان مینی‌بوس مصدوم شدند و با کمک نیرو‌های ایستگاه ۷ آتش‌نشانی به‌سلامت از خودرو خارج و به بیمارستان اعزام شدند. فقط راننده مینی‌بوس درون خودرو گیر کرده بود که با اقدام بموقع آتش‌نشانان و برای جلوگیری از قطع نخاع این فرد، بخشی از خودرو بریده و راننده به‌سلامت خارج شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->