پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

آیا افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟ (۸ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۱۷۲۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
آیا افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟ (۸ شهریور ۱۴۰۲)
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص قیمت بنزین و افزایش آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سالاری در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: هیچ افزایش قیمتی در کار نیست؛ این‌ها شایعاتی است که بعضی از رسانه‌ها در بیرون از کشور دارند به آن دامن می‌زنند و عمدتا تبلیغات رسانه‌ای است. این تبلیغات هم از مسیر‌های مختلف است، یک زمانی بحث این بود که فرسودگی تجهیزات رو مطرح می‌کردند در صورتی که ما در حوزه تجهیزات هم دانش فنی را به روز کردیم؛ هم تجهیز به روز کردیم هم ساخت داخل را بومی کردیم، این‌ها همه دستاورد‌هایی هستند که در داخل کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حوزه کارت هم با سیستم جی تی اس که طراحی شده به راحتی میتوانند وضعیت کارتخوان‌ها را هر روز پایش کنیم، ببینیم وضعیت کارخانه‌ها به چه صورت است. روزی که ما آمدیم در مجموعه شرکت ملی پالایش نفت، مجموعا ۹ هزار کارت سوخت داشتیم در صورتی که در سال گذشته ما ۴ ملیون کارت صادر کردیم. از طرفی دیگر، ۲۵ تا ۳۰ درصد کارتخوان‌ها دچار مشکل بودند، اما الان این عدد در حال حاضر به حدود ۵ الی ۳ درصد رسیده است. این توفیقاتی بوده که در مجموعه اتفاق افتاده و متاسفانه در سنوات گذشته هم رسانه‌های بیگانه با تبلیغاتی که انجام می‌دادند می‌خواستند ذهنیتی در عموم ایجاد بکنند که تغییر قیمت در کشور اتفاق می‌افتد که عملا هم وزیر محترم و هم معاون اول ریاست جمهوری و هم مسئولین نظام؛ همه روی این قضیه تاکید داشتند که ما برنامه‌ای در بحث افزایش قیمت نداریم.

معاون وزیر نفت بیان کرد: مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست و نیاز داریم که ما ظرفیت‌های دیگری ایجاد کنیم؛ یعنی بتوانیم خودرو‌های فرسوده را خارج کنیم و جایگزینی انجام دهیم. نیاز هست که در بخش صنایع و همینطور زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تغییراتی ایجاد شود که مردم به راحتی بتوانند تردد کنند. ما حدود ۵۸ -۶۰ ملیارد دلار سالانه داریم در بخش حمل و نقل سوخت میسوزانیم. این رقم قابل توجهی است که اگر بتوانیم بخشی از آن را ببریم در مسیر صادرات، با توجه به ظرفیت‌های عظیم منابع درآمد حاصل از آن می‌تواند در داخل کشور مصرف شود؛ صرف زیرساخت‌ها، اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها، تکمیل زنجیره ارزش شود. ما به دنبال آن هستیم که پالایشگاه‌ها را اضافه کنیم یعنی باید به سمت این برویم که صنایع پتروشیمی را اضافه کنیم. مجوز‌هایی بدهیم که پتروشیمی‌ها بتوانند فعالیت کنند.

سالاری ادامه داد: همچنین نیاز است که فرهنگ سازی شود و مردم رعایت کنند. بالاخره خودرو‌های تک سرنشین در داخل کلان شهر‌ها قابل مشاهده است. شاید بعضی از این‌ها ناشی از این است که ما در بخش‌های دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم که عملا سهولت دسترسی اتفاق افتد و عملا اون سودمحوری که در نظر ماست اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار دیگر مبنی بر «وضعیت محدودیتی که برای سوخت‌گیری جایگاه‌ها ایجاد شده بود»، با بیان اینکه تعداد کارت‌ها را اضافه کردیم تا چالشی در این بخش نداشته باشیم، پاسخ داد: ما با توجه به این که کارت سوخت را در اختیار همه مردم قرار دادیم این کارت را به عنوان کارت اضطرار پیش‌بینی کردیم و الان تعداد کارت‌ها را افزایش دادیم، ولی قطعا بالاخره ما باید بتوانیم در کارت‌های جایگاه‌ها تراکنش را کنترل کنیم. زیرا هرچه میزان کارت و جایگاه را اضافه کنیم با توجه به این که قیمت نرخ دوم و اول با آن کارت اعتبار یکسان است؛ لذا عمدتا فرهنگ سازی باید شود که مردم از کارت‌های خوشان استفاده بکنند. در کارت‌های خودشان هم ۲۱۰ لیتر هست که ظرفیت قابل قبولی است. در شرایط اضطرار هم می‌توانند از کارت جایگاه استفاده بکنند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در رابطه با ناترازی شرایطمان مساعد است و مشکل خاصی نداریم، بیان کرد: در بخش نفت و گاز نزدیک ۵ میلیارد ذخیره سازی نفت و گاز را در نیروگاه‌ها انجام دادیم. ما صادرات نفت و گاز را هم پیش‌بینی کردیم که الان در یک و دو محموله هم اتفاق افتاده است.

سالاری در خصوص اقدامات انجام شده برای ورود سود ال پی جی به سبد سوخت، گفت: درباره این موضوع چندین بحث مطرح است؛ یک بحث به میان آمده که بر اساس تراکنش ال پی جی را بدهیم (به خانواده‌هایی که فاقد گاز طبیعی هستند) طبیعتا با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومانی که میدهیم و عملا آن‌ها در واقع به آن مصرف‌کننده‌هایی که از طریق سامانه صدف بر اساس میزان تراکنش دارند، انجام می‌دهند. بخش‌های دیگر هم بودند که نیاز داشتند که مجوز‌های لازم را دریافت کنند. ما نزدیک ۶۵-۶۴ درصد تراکنشی که داریم در حوزه ال پی جی به تجهیزات اضافه می‌کنیم. آن چیزی هم که در قانون آمده ما باید به سطح ۹۰ درصد برسیم که نتیجه این شده که ظرفیت را دادیم به شرکت‌های پالایشی و آن‌ها حالا دارند صادر می‌کنند و خود شرکت‌های پالایشی صادر کننده ال پی جی شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->