ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

اختتامیه چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۱۹۶۲
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
اختتامیه چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد
اختتامیه چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی و بوت‌کمپ(اردوی آموزشی) آموزشی تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز امروز، ۹ شهریور ماه، اختتامیه چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

بوت‌کمپ آموزشی تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری در مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد از ۲۲ مرداد تا ۹ شهریور ویژه نوجوانان ۱۶ تا ۱۹ سال در حال برگزاری بود. در این بوت‌کمپ، نوجوانان علاوه بر مشهد از سقز، تهران، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور و سرخس نیز حضور داشتند.

آیدا تیموری، دبیر اجرایی فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی، در خصوص این برنامه اظهار کرد: بوت‌کمپ از ۲۱ روز پیش به مدت سه هفته شروع شد و بعد از فراخوان منتخبان از میان ۴۵۰ نوجوان برگزیده شدند.

وی افزود: برای دو هفته اول مهارت‌های پایه کارآفرینی و رهبری را در نظر گرفتیم. نوجوانان با هم ارتباط برقرار کردند، با اساتید خوبی آشنا شدند و مهارت‌های خوبی را یاد‌ گرفتند. شرکت‌کنندگان در هفته پایانی با رویکرد استارت‌آپ ویکند مهارت‌های کارآفرینی را ایجاد کردند و یاد گرفتند ایده را به کسب‌وکار تبدیل کنند.

در ادامه محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: من در دهه ۴۰ در سنین ۱۳ تا ۲۳ سال بودم. امکانات و ظرفیت‌های فعلی که نوجوانان دارند با زمان ما بسیار متفاوت است. در عین حال شاید در آن روزها از آرامش بیشتری برخوردار بودیم؛ زیرا زندگی‌های فعلی متلاطم‌تر و پرتوقع‌تر است اما آنچه امروز نوجوانان در این دوران ۱۰ ساله به دست می‌آورند فراتر و بیشتر از آن چیزی است که فردی در زمان گذشته می‌توانست به دست بیاورد.

وی بیان کرد: در اتاق بازرگانی به روی همه باز است. امیدواریم نوجوانانی که در برنامه شرکت کردند ارتباط خود را با اتاق بازرگانی نگاه دارند. ما نیز می‌توانیم کسی را مامور کنیم تا مسئول ارتباط با این نوجوانان باشد. شما باید دنبال درس بروید مگر اینکه خودتان را به قدری قابل بدانید که نیازی به درس خواندن نداشته باشید. درس ابزار پیشرفت شماست. باید بدانید تا بتوانید. وقتی تحصیلات دانشگاهی نباشد ممکن است فرد زمانی کم بیاورد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی خطاب به نوجوانان شرکت‌کننده در برنامه گفت: باید تلاش کنید در کاری که انجام می‌دهید از راه درست به نتیجه برسید، دنبال راه‌های ویژه برای رسیدن به اهداف خود نباشید، صداقت و درستی همیشه باقی می‌ماند. تلاش کنید هر ایده‌ای داشتید بنویسید؛ زیرا ایده‌های ناگفته زیاد است اما ایده‌های گفته به نتیجه می‌رسد.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: جذابیت اجرای این پروژه برای ما در حضور شما نوجوانان است. شما وارثان این کشور هستید، شما باید این کشور را حفظ کنید و نگه دارید و مانند فرزند خود از آن مواظبت کنید. شما باید این کشور را بسازید. انگیزه‌ای ما برای این برنامه این بود تا با همکاری جوانان برای سازندگی کشور کمک کوچکی کنیم. قطعا برنامه‌های دیگری نیز خواهیم داشت و این آخرین برنامه نیست.

در مراسم اختتامیه ۱۰ ایده توسط نوجوانان ارائه شد. ایده اول پتیو، نرم‌افزار نگهداری حیوان خانگی بود. نیکان به عنوان ایده دوم در واقع سایت فروش و ارتباطات خیریه است. ایده سوم مهلان، مهد کودکی برای بزرگسالان بود. روانو، سایت روانشناسی برای رفع مشکل بازار کار دانشجویان و مشکلات مالی خانواده‌های برای استفاده از خدمات روانشناسی به عنوان ایده چهارم مطرح شد.

ایده پنجم عصا، اشتغالزایی برای جوانان با کمک افراد میانسال بود. در ایده ششم پلتفرمی برای ارایه خدمات تعمیر و خدمات وسایل برقی به مالکان ساختمان مطرح شد. آسلیپ ایده هفتم نوجوانان بود که نرم‌افزاری برای افزایش کیفیت خواب است. ایده هشتم پلتفرمی بود که با استفاده از واقعیت مجازی به انتخاب رشته کمک می‌کند. ایده نهم اسکیل کوچ، پلتفرمی است که با بازی‌سازی مهارت‌های نرم را از طریق بازی افزایش می‌دهد و ایده آخر مدرسه آنلاین امید برای کمک به حل معضل تحصیل مهاجران افغانستانی بود.

در مراسم اختتامیه سه تیم مهلان، آسلیپ و پتیو شایسته تقدیر شدند و تیم اسکیل کوچ نیز به عنوان تیم برتر اعلام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->