تصاویری ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قالیباف: مشارکت مردم، تنها راه حل مشکلات کشور است

  • کد خبر: ۱۸۲۵۰۵
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
قالیباف: مشارکت مردم، تنها راه حل مشکلات کشور است
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش محوری مردم برای حل مشکلات کشور تاکید کرد: اگر مشکلی برای حل شدن به معجزه نیاز داشته باشد این معجزه در دستان مردم است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، نوشت:

«حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمود «مردم، ولی نعمت ما هستند و ما باید از، ولی نعمت خودمان قدردانی کنیم و خدمت کنیم به او و همین‌ها هستند که الان هم این کشور را حفظ می‌کنند و نظام این کشور را حفظ می‌کنند.» حق هم همین است. در جمهوری اسلامی اصل و اساس مردم هستند این انقلاب با اراده مردم شکل گرفت و امام این انقلاب به پشتوانه مردم بود که مسیر تحقق نظام اسلامی را گشود.

اینک ما مسئولانیم که باید شب را از روز نشناسیم و در پی حل مشکلات باشیم. اما اگر گمان کنیم که بناست مشکلات بدون مشارکت مردم حل شود، خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم. مشارکت حقیقی آن زمانی رخ می‌دهد که قدرت این ملت به دست خودش در همۀ عرصه‌ها جاری و ساری شود. امثال منِ مسئول نمی‌تواند و نباید به مردم بگوید کنار بایستید تا من به‌تن‌هایی مشکلات را حل کنم. بلکه باید دست یاری به سوی مردم دراز کنیم و خود صرفاً فعالیت‌ها رو مدیریت و تولی‌گری کنیم. اگر مشکلی برای حل‌شدن به معجزه نیاز داشته باشد، این معجزه در دستان مردم است.

مثال بزنم. در نیروی انتظامی یا شهرداری این معجزه را در نظارت مردمی دیدیم. به‌جای آنکه گشت‌های شبانه‌روزی با هزاران نیرو در شهر مستقر کنیم، نظارت را به مردم سپردیم و بدین شکل، سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۳۷ راه‌اندازی شد تا هر جرمی یا مشکلی در هرکجا رخ داد، فوراً مردم با یک تماس نیرو‌های آن سازمان را خبر دهند. این جمع‌سپاری و مردمی‌سازی در مجلس هم رقم خورد. برای نخستین بار، یک لایحه پیش از تصویب در معرض محک و اصلاح‌های مردمی قرار گرفت و مسیر خود را پیدا کرد.

البته این‌ها صرفاً نمونه‌اند و شاهدی‌اند بر اینکه مشکلات را می‌توان با دستان خود مردم حل کرد. قدرت این مردم نیز در ذهن و بازوی جوانان و استعداد‌های نهفتۀ کودکان و نوجوانان کشور است.»

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->