به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان یزدی درحاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی خودرومشهد افزود: مجموعه مدیریت شهری از متقاضیان اصلی دریافت خودرو در کشور است و باید از محصولات داخلی استفاده کنیم.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل و عمران نیاز به تامین اتوبوس، تاکسی و حتی موتور سیکلت وجود دارد که خوشبختانه محصولات مختلفی با استانداردهای روز دنیا توسط تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه مشاهده شد که با برخی از آنها وارد مذاکره شدیم.
محمدیان یزدی در ادامه خاطر نشان کرد: درحال حاضرحدود یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی مشهد فعال است که بخش قابل توجهی از آن نیاز به نوسازی دارد.
وی اضافه کرد: کلانشهر مشهد با وجود حدود ۳۰ میلیون زائر سالیانه و جمعیت حدود سه و نیم میلیونی مجاوران، نیازمند نگاه ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی دارد که متاسفانه بخش اعظمی از این ناوگان فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارد، اما خوشبختانه با همت متخصصان این سازمان، تامین و نگهداری خوبی وجود دارد و برای نوسازی این ناوگان انعقاد قرارداد با تولید کنندگان داخل میتواند بسیارراهگشا باشد.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در حوزه تاکسیرانی حدود ۱۱ هزارتاکسی فعال داریم، گفت: بخشی از این ناوگان مربوط به خودمالک است و با ارائه تسهیلات به دنبال نوسازی ناوگان توسط رانندگان هستیم.
وی درادامه ادامه داد: در نمایشگاه شاهد محصولات خوبی از خودروسازان داخلی برای برند تاکسی بودیم. همچنین تاکسی برقی در نمایشگاه وجود داشت که امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم استفاده کنیم.
محمدیان یزدی با اشاره جدیت مدیریت شهری برای استفاده از موتورسیکلت برقی گفت: برخی سازندگان و تولیدکنندگان این محصول را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته بودند که به اعتقاد من ظرفیت خوبی است و همکارانم در قسمتهای مختلف و سازمانهای تابعه با مدیران این تولید کنندهها وارد مذاکره شدند و امیدواریم از این ظرفیتی که به همت شهرداری مشهد ایجاد شده در راستای نوسازی حمل و نقل عمومی شهر مشهد حداکثر استفاده را ببریم.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: پس ازاین مدت مطالعه، سقف نیازمشهد مشخص خواهد شد وقاعدتا ما بدنبال آن هستیم که از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران دراین حوزه استفاده کنیم که بتوانیم این ناوگان را تامین کنیم و دائم بدنبال خریداری این ناوگان بصورت کامل برای شهرداری نیستیم و دنبال فضاهای مشارکتی هستیم.
وی ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصی و حمایتی که شهرداری میتواند درقالب ارائه تسهیلات و تسهیلگری در حوزه بکارگیری این ناوگان در مدیریت شهری اقدام کند، در اولویت ماست و با مصوب شدن این مطالعه، متناسب با آن ناوگان سفارش داده خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: مقرر شده تاسه ماه آینده مطالعه در مجمع مدیریتی وزارت کشور مصوب خواهد شد و براساس آن طرح حمل و نقل همگانی یکپارچه مشهد که بعداز طرح جامع حمل و نقل مصوب میشود، وضعیت نهایی خطوط قطار شهری مشهد وضعیت نهایی تعداد و خطوط اتوبوسرانی و همچنین تاکسیرانی شهرمان تعیین تکلیف میشود.