دو هنرمند مشهدی در میان چهره‌های برتر هنر انقلاب ورکشاپ کاریکاتور «بررسی کاریکاتور مطبوعاتی ایران» در مشهد برگزار شد اکران آثار جدید باشگاه فیلم رویش در سینمای مهر کوهسنگی مشهد قسمت ۲۰ فصل ۷ پایتخت، ۱۴+ سال است! + جزئیات شعر عطار؛ سرشار از معنا برای هنر ایرانی | گپ و گفتی با هنرمندان هنرهای تجسمی درباره عطار و تأثیر اشعارش بر زندگی امروزی سریال هندی دهیاری روی آنتن تلویزیون + زمان پخش استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد: هیچ شاعر دیگری را نمی توانید جای عطار بگذارید معرفی هیئت انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال ۱۴۰۳ هنر انقلاب صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ فیلم کوتاه پس از پدر، در راه مسکو اکران سیار فیلم صیاد هم‌زمان با روز ارتش در سال ۱۴۰۴ معرفی ۴ هزار و ۵۰۰ هنرمند از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی زمان اکران آنلاین فیلم هفت بهارنارنج با بازی علی نصیریان مشخص شد انتشار فراخوان هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان ایران در مشهد با نام خلیج‌فارس آغاز پخش فصل ۲ سریال آخرین بازمانده فیلم کوتاه «برنده» راهی سه جشنواره خارجی شد سفری درونی به سوی حقیقت مطلق، با عطار
سرخط خبرها

استقبال چینی‌ها از «اوپنهایمر» | فروش ۳۰ میلیون دلاری در ۵روز

  • کد خبر: ۱۸۲۶۴۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
استقبال چینی‌ها از «اوپنهایمر» | فروش ۳۰ میلیون دلاری در ۵روز
فیلم سینمایی «اوپنهایمر» در مدت پنج روز در کشور چین ۳۰ میلیون دلاری فروخت و در صدر باکس آفیس نشست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در حالی که بیشتر فیلم‌ها از روز جمعه اکران خود را در چین آغاز می‌کنند، فیلم هسته‌ای کریستوفر نولان از چهارشنبه اکران گسترده خود را شروع کرد و در پنج روز افتتاحیه خود ۳۰.۷ میلیون دلار فروش کرد.

 این فیلم در ۳۵ هزار پرده در ۱۱ هزار سالن در چین از جمله ۷۶۱ پرده آیمکس به نمایش درآمد.

یونیورسال ادعا کرد «اوپنهایمر» سومین افتتاحیه بزرگ هالیوودی سال را پس از فیلم‌های «سریع ایکس» و «ترنسفورمرز: ظهور هیولاها» داشته است. این دومین افتتاحیه بزرگ برای فیلمی از نولان در بازار چین است و پس از «بین ستاره‌ای» قرار می‌گیرد.

این استقبال قوی پس از آن رخ داده که میزان علاقه مخاطبان چینی نسبت به فیلم‌های هالیوودی از دوران کووید و پس از آن به شدت کاهش یافت.

برخی منتقدان طولانی بودن فیلم، شخصیت اصلی ناشناخته آن و دشواری موضوع و برخی دیگر ارجاع‌های منفی آن به کمونیسم را مشکلی برای بازار چین ارزیابی می‌کردند.

اما امتیازی که بینندگان داده‌اند، نشان می‌دهد از فیلم راضی هستند. تماشاگران به فیلم در فرم پخش بلیت Taopiapiao امتیاز ۹.۶ از ۱۰ را دادند و فیلم در پلتفرم رقیب «مائویان» هم امتیاز ۹.۵ را کسب کرده و در وب‌سایت «دوبان» امتیاز ۸.۹ را گرفته است.

مائویان پیش‌بینی کرده که «اوپنهایمر» در تمام مدت اکران خود در چین به فروش ۴۵۱ میلیون یوان (۶۲ میلیون دلار) برسد.

باکس آفیس چین در ماه آگوست ۱.۱ میلیارد دلار (۷.۸ میلیارد یوان) فروش داشت که ۱۱ درصد کمتر از آگوست ۲۰۱۹ است. بازار چین کاملاً در اختیار فیلم‌های چینی باقی مانده و ۸۴ درصد از سهم بازار را این فیلم‌ها در اختیار دارند. سهم فیلم‌های خارجی در مجموع ۱۶ درصد است.

همزمان در باکس آفیس کره هم «اوپنهایمر» برای سومین هفته در راس فروش ایستاد و در ۱۹ روز ۲۲.۴ میلیون دلار فروخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->