نشست هم‌اندیشی شهردار مشهد مقدس با کارآفرینان و فعالان اقتصادی | افزایش تعاملات اقتصادی با محوریت نمایشگاه مشهد شهردار مشهد: نمایشگاه بین المللی مشهد متعلق به همه فعالان اقتصادی است زمان صدور مجوز‌های ساختمانی در مشهد از ۱۲۹ به ۶۲ روز کاهش یافت شهردار مشهد مقدس: با خروج زندان مرکزی از بافت شهری، سرانه‌های خدماتی برای شهروندان افزایش می‌یابد شکایت از بوی نامطبوع خودرو‌های تخلیه زباله حوالی پارک خورشید مشهد تکمیل خط انتقال متمرکز آب از شوریجه به مشهد تا پایان تابستان سال ۱۴۰۴ جشنواره «طعم و رنگ پاییزی مشهد» با استقبال گرم شهروندان در حال برگزاری است + فیلم اضافه‌شدن ۱۲ هکتار فضای سبز به سرانه شهری با انتقال زندان مرکزی مشهد شهردار مشهدمقدس: پروژه کلیدی پارکینگ میدان شهدا (توحید) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ آبان ۱۴۰۳) طرح «طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی و اصلاح نگرش شهروندان مشهدی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در این طرح توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از پراکندگی دفاتر اسناد رسمی در مشهد + پاسخ

  • کد خبر: ۱۸۲۷۶۳
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از پراکندگی دفاتر اسناد رسمی در مشهد + پاسخ
پاسخ رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی به گلایه شهروند مبنی بر پراکندگی دفاتر اسناد رسمی در مشهد.

پیام شهروند: «چرا دفاتر اسناد رسمی پراکندگی مناسبی در سطح شهر ندارند. تعدادشان از سال ها قبل زیاد نشده است. مثلا اگر در محدوده پیروزی بیست دفتر وجود داشته هنوز هم همان تعداد است. در حالی که خیلی از محلات برای دسترسی آسان تر شهروندان و جلوگیری از اتلاف وقت به وجود این دفاتر نیاز دارند. لطفا پیگیری کنید.»

به دنبال پیگیری این درخواست شهروندان رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی می گوید: یکی از مسائل مهمی که می تواند موجب کاهش معضلات و گرفتاری های حقوقی در جامعه شود، هدایت مردم برای ثبت کلیه اسناد به دفاتر اسناد رسمی است. حدود نیمی از دفاتر فعلی که سابقه تأسیس حدود ۱۰ سال دارند، زیان ده هستند. بنابراین افزایش ناگهانی تعداد دفاتر باعث بروز مشکلات مضاعف خواهد بود.

محمدرضا غلامپور تأکید دارد: ازدیاد بی رویه دفاتر هزینه نظارت و بازرسی را در ادارات ثبت و امور مالیاتی افزایش می دهد و دولت ناچار است میلیاردها تومان هزینه کند.  بنابراین افزایش یک باره و بدون برنامه ریزی این دفاتر منطقی نیست.

او درباره انجام مشاوره های ثبتی در دفاتر اسناد رسمی نیز بیان می کند: مشاوره در دفاتر اسناد رسمی به صورت رایگان انجام می شود و مردم در حوزه مسائل ثبتی می توانند از این مراکز مشاوره بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->