نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای عید غدیر خم + عکس ضبط سریال پایتخت ۷ آغاز شد + عکس حکایت پدر و دختر و دو خواستگار پس از آن زمستان سخت | درباره کامران شیردل، کارگردان و مستندساز ایرانی که امروز ۸۵ ساله شد پوستر نمایش «سینگل» منتشر شد آزمونی جدید برای خانواده تئاتر مشهد رونمایی از پوستر اولین جشنواره فیلم کوتاه کیارستمی آخرین وضعیت سلامتی مجید قناد از زبان دخترش جزئیات دومین مناظره انتخاباتی صداوسیما اعلام شد حمید هیراد: خستم از این مریضی کوفتی انتشار نسخه ویژه نابینایان «شبکه» با صدای نوید پورفرج «ادی مورفی» برای چهارمین بار پلیس بورلی هیلز شد خدمت‌رسانی شبانه‌روزی چایخانه‌های حرم رضوی در دهه ولایت فصل ششم ایرانگرد برای نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود انتشار جلد نوزدهم «دائره‌المعارف قرآن کریم» کل اگر طبیب بودی... بی نهایت ساده؛ به غایت پیچیده | نظر ناشران مشهدی درباره فرایند قیمت گذاری کتاب فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۳۱ خرداد و یکم تیر ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ شهاب اسفندیاری کارشناس فرهنگی میزگرد فرهنگی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی
سرخط خبرها

بوسنی و هرزگوین و هلند نمایندگان خود را به اسکار ۲۰۲۴ معرفی کردند

  • کد خبر: ۱۸۳۰۱۵
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
بوسنی و هرزگوین و هلند نمایندگان خود را به اسکار ۲۰۲۴ معرفی کردند
هلند فیلم «رویا‌های شیرین» ساخته انا سندیارویچ و بوسنی و هرزگوین فیلم «گشت و گذار» را برای رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ معرفی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم «رویا‌های شیرین» ساخته انا سندیارویچ که نگاهی طنزآمیز به پایان دوران استعمار هلند دارد، به عنوان نماینده هلند به رقابت اسکار بین‌المللی می‌رود.

این فیلم که اولین بار ماه پیش در بخش بین‌المللی جشنواره فیلم لوکارنو به نمایش درآمد و رنه ساوتندیک بازیگر هلندی برای بازی در آن جایزه پلنگ بهترین بازیگر جشنواره را دریافت کرد، قرار است به زودی در جشنواره فیلم تورنتو هم به نمایش درآید.

داستان فیلم در جزیره‌ای در اندونزی سال ۱۹۰۰ می‌گذرد. جان هلندی که صاحب مزرعه شکر است در بالای زنجیره غذایی جامعه جای دارد، اما مرگ او موجب می‌شود آگاته همسرش برای حفظ موقعیت خود و پسرش کورنلیس و همسر باردارش جوزفین از اروپا سفر کنند و تجارت خانوادگی را در دست بگیرند.

اولین فیلم سندیارویچ «مرا به جایی خوب ببر» در سال ۲۰۱۹ جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم روتردام را برای دستاورد هنری استثنایی و قلب سارایوو را در جشنواره فیلم سارایوو از آن خود کرد.

«گشت و گذار» یک فیلم درام به نویسندگی و کارگردانی اونا گونجاک هم به عنوان نماینده بوسنی برای بهترین فیلم بلند بین‌المللی نود و ششمین دوره اسکار معرفی شد. این فیلم محصول مشترک بوسنی و هرزگوین، کرواسی، صربستان، فرانسه، نروژ و قطر است که اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم لوکارنو تجربه کرد و با یک جایزه ویژه در بخش رقابتی تجلیل شد. داستان فیلم درباره رابطه ۲ نوجوان دبیرستانی است که خود را برای یک سفر علمی آماده می‌کنند.

پیش از این ژاپن «روز‌های عالی» ساخته ویم وندرس کارگردان آلمانی را به عنوان نماینده خود به اسکار معرفی کرده بود. این اقدام بحث‌برانگیز شد، زیرا برای نخستین بار ژاپن فیلمی از یک کارگردان غیرژاپنی را انتخاب کرد و از انتخاب انیمیشن تحسین شده «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» هایائو میازاکی سر باز زد.

تاکنون ۱۸ کشور نماینده خود را به اسکار معرفی کرده‌اند که شامل استرالیا، بولیوی، کانادا، شیلی، کلمبیا، کرواسی، استونی، آلمان، ژاپن، هلند، بوسنی هرزگوین، پرو، کره جنوبی، سوییس، تایوان، تاجیکستان، تونس و اوروگوئه می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->