مروری بر سوگ‌سروده‌های عاشورا در بستر زمان فیلم سینمایی «بی‌بدن» اکران آنلاین می‌شود + زمان پخش تمدید مهلت ثبت‌نام در المپیاد فیلمسازی نوجوانان تعطیلی سینما‌های خراسان رضوی و مشهد از ۲۴ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۳ لباس و گریم متفاوت الناز شاکردوست در نقش مشهورترین زن شاهنامه رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن برای اسکار ۲۰۲۵ ویژه‌برنامه رادیویی «مثل آب» برای حضرت عباس (ع) + زمان پخش امین زندگانی با تله‌تئاتر «کاتب اعظم» در تلویزیون + زمان پخش بخشی نگری و خودمحوری دستگاهی، مانع توسعه هنر عاشورایی افشاگری پس از واقعه | نگاهی به فیلم «شور عاشقی» در مختصات سینمای دینی ایران اعجاز ایجاز (بخش سوم) نگاهی به دشواری‌های سرودن و نوشتن برای کودک و نوجوان با موضوع عاشورا واکنش مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به ممنوع‌التصویری باران کوثری جایزه داوران پناهنده پالرمو به «آنیتا، گمشده در اخبار» رسید آغاز فرایند ارسال آثار برای جوایز اسکار ۲۰۲۵ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ عطر «گلاب اشک»؛ گزارشی از برگزاری کارگاه‌های هنری ویژه محرم ۱۴۰۳ در نگارخانه رضوان گفت‌‌گو با «رضا ایرانمنش» بعد ترخیص از بیمارستان | همچنان عاشق بازیگری‌ام انتشار فراخوان بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
سرخط خبرها

نمایش فیلم مرمت شده «سفیر» در موزه هنر‌های معاصر تهران

  • کد خبر: ۱۸۳۰۱۷
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
نمایش فیلم مرمت شده «سفیر» در موزه هنر‌های معاصر تهران
نسخه مرمت شده فیلم «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح در سالن سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نسخه مرمت شده فیلم «سفیر» به کارگردانی فریبرز صالح روز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۱۵ در سالن سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

فیلم «سفیر» محصول سال ۱۳۶۱ به کارگردانی فریبرز صالح، از نخستین فیلم‌های ایرانی است که به واقعه عاشورا می‌پردازد و در نخستین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم بازیگرانی همچون فرامرز قریبیان، عزت‌الله مقبلی، جلال پیشوایان و کاظم افرندنیا به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمنامه سفیر نوشته فریبرز صالح و کیهان رهگذر است و موسیقی این فیلم توسط کامبیز روشن روان ساخته شده است.

«قیس بن مُسهر» با نامه‌ای از سوی حسین بن علی برای سلیمان بن صرد خزاعی راهی کوفه می‌شود که در راه توسط ماموران ابن‌زیاد والی کوفه دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد. در زندان به او گفته می‌شود که در صورت سخنرانی علیه «حسین بن علی» از زندان آزاد خواهد شد. او با پذیرفتن این شرط به روی منبر رفته، اما علیه یزید سخنرانی می‌کند. پس از این سخنرانی قیس به دستور ابن‌زیاد کشته می‌شود.

علاقمندان برای دیدن فیلم سفیر می‌توانند روز سه شنبه ۱۹ شهریورماه، ساعت ۱۵ به خیابان کارگرشمالی، جنب پارک لاله، سالن سینما تک موزه هنر‌های معاصر تهران مراجعه کنند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->