بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز در نقطه ضعف و احساس شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد زمان برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان مشخص شد
سرخط خبرها

بنیادی‌ترین مولفه احیای مدرسه معلم است

  • کد خبر: ۱۸۳۲۷۷
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
بنیادی‌ترین مولفه احیای مدرسه معلم است
وزیر آموزش و پرورش معلم را بنیادی‌ترین مولفه احیای مدرسه برشمرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه دوره توانمندسازی اساتید دانشگاه فرهنگیان که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با گرامی‌داشت‌یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، به نقش سند تحول بنیادین در توانمندسازی فرهنگیان و اساتید این دانشگاه پرداخت و اظهارکرد: اگر نقش سند را در ایجاد تحول ندانیم، نمی‌توانیم در اجرایی سازی آن نقش آفرینی صحیحی داشته باشیم. باید آگاه بود که عضویت در هیات علمی دانشگاه فرهنگیان متفاوت با عضویت در باقی هیات‌های علمی است که در دانشگاه‌های دیگر وجود دارد؛ چرا که شما معلم تربیت می‌کنید.

وی افزود: دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان قرار است در آینده این کشور اثرگذار باشد. همه چیز مشخص است و راهی که برای او ترسیم شده باید درک شود که این درک مقدمه تحول خواهد بود.

صحرایی با اشاره به اینکه معلم عامل تحقق سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: با مسائل فراوانی مواجه هستیم، اما در حوزه اجتماعی دو مساله مهم ما معاد و توحید هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر کسی به صورت راستین به این دو موضوع اعتقاد داشته باشد، کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و مسئولیت‌پذیر و حقیقت‌جو خواهد بود. باید دانش‌آموزان را به نحوی تربیت کرد که این مسئولیت‌پذیری در بین آن‌ها نهادینه شود؛ همچنین هنگامی که دانش‌آموز و معلم حقیقت‌جو باشند دیگر با یک پیام بی‌اعتبار در فضای مجازی، جنب و جوشی رخ نمی‌دهد.

صحرایی ادامه داد: همچنین مواردی مانند ظلم‌ستیزی، شجاع بودن، ایثارگری، جهادگری، وطن‌دوستی نیز باید در بین معلمان نهادینه شود تا این مفاهیم به دانش‌آموزان منتقل شود، مفاهیمی که همگی در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهانی اندیشی، اراده، ولایتمداری، خودباوری، اعتماد بنفس، امانتداری، خلاقیت، کارآفرینی و... نیز از دیگر مفاهیمی است که در زمره ماموریت‌های معلمان قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه معلمانی ایثارگر، جهادگر و ولایتمدار تحت نظر اساتید انقلابی باید تربیت شوند، گفت: ماموریت بزرگی بر دوش اساتید دانشگاه فرهنگیان قرار دارد. هرکسی که بخواهد۱۰ سال دیگر کشورش را ببیند، باید به مدارس نگاه کند، اما اگر واقعیت را بگوییم قبل از آن باید به مراکز تربیت معلم نگاه بیاندازد.

صحرایی ابراز کرد: باید به مدرسه بازگردیم و احیای مدرسه در دستور کار قرار گیرد. احیای مدرسه دارای چند مولفه است، اما بنیادی‌ترین آن‌ها معلم است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کلید واژه طلایی دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده است، عنوان کرد: مقیاس آینده‌نگری به میزان توجه مدیران کشور به آموزش و پرورش گره خورده است. باید باور داشته باشیم به هدف دانشگاه فرهنگیان که تربیت افرادی است که قرار است آینده‌سازان ایران را تربیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با خاطرنشان کردن این موضوع که معلمان به نحوی آموزش می‌دهند که آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: باید بیشتر و با دقت اقدام به تربیت معلم کرد، در نتیجه اساتید باید روش‌های سنجش، آموزش و پرورش نوین را فرا گیرند و به دانشجو معلمان منتقل کنند. باید فرصت‌سازی انجام شود تا انگیزه به وجود بیاید.

صحرایی در پایان با تاکید بر اینکه معلم انقلابی متعصب نیست و نخواهد بود، خطاب به حاضران گفت: این معلم بصیر است، به گذشته نگاه می‌کند و آینده‌ساز نیز است. تربیت معلم انقلابی مسئله مهمی است که نیاز به دلبستگی اساتید به فضای تربیت معلم دارد. دلبسته به دانشگاه فرهنگیان باشید و معلمانی تربیت کنید که به هویت ملی و دینی خود افتخار کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->