خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

همه برای ایران فردا

  • کد خبر: ۱۸۳۳۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
همه برای ایران فردا
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری فردا برگزار می‌شود.
علیرضا ظهیری - انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا در حالی برگزار می‌شود که مردم انتظار دارند تا در شرایط حساس کنونی کشور، مجلسی قوی تشکیل شود و صندلی‌های سبز بهارستان را افرادی پر کنند که توان قانون‌گذاری و نظارت دقیق داشته باشند.
شرایط فعلی کشور هم می‌طلبد تا مردم با انتخابی درست، افراد لایقی را به مجلس شورای اسلامی بفرستند. البته در کنار این انتخابات مهم، اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم در برخی از استان‌ها همچون خراسان‌رضوی برگزار می‌شود تا مردم این خطه از سرزمین ایران جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی را از بین ۵ نامزد تصدی این کرسی مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند.
 
این روز‌ها حال و هوای شهر هم انتخاباتی شده و مدیریت‌شهری مشهد با اکران‌های شهری و نصب بیلبورد‌های گسترده در نقاط مختلف شهر و با استفاده از جملات و نماد‌های ملی سعی کرده شور انتخاباتی را در فضا‌های عمومی شهر و اذهان شهروندان ایجاد کند، البته در حالی از امروز ممنوعیت تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اجرایی می‌شود که نشست‌های انتخاباتی تاآخرین لحظات شامگاه گذشته در مشهد داغ بود و در واپسین ساعات فرصت تبلیغات، نامزد‌های جریان‌های مختلف سیاسی کشور و البته نامزد‌های مستقل تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند محبوبیت بیشتری در بین مردم کسب کنند و حالا باید منتظر رأی سرنوشت‌ساز همشهریان خود باشند.
 
فارغ از هر نتیجه‌ای که در انتخابات این دوره رقم بخورد، حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند برگ زرین دیگری را در کارنامه ۴۱ ساله نظام جمهوری اسلامی رقم بزند و از همین رو مسئولان، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در کشور و به تبع آن در استان و شهر مشهد از مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دعوت کردند.

انتخابات، جلوه مردم‌سالاری دینی
استاندار خراسان‌رضوی پس از اینکه صبح دیروز همراه با اعضای شورای تأمین استان از ستاد انتخابات بازدید کرد، در پیامی از عموم مردم خراسان‌رضوی برای حضور در انتخابات فردا دعوت کرد. در بخشی از پیام علیرضا رزم‌حسینی آمده است: «بدون شک همه هم‌وطنانمان به‌ویژه مردم غیور و انقلابی خراسان‌رضوی با حضور پرشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در تحقق مجلس انقلابی و به نمایش گذاشتن جلوه مردم‌سالاری دینی در برابر دیدگان جهانیان، آن‌طور که شایسته است، نقش‌آفرینی خواهند کرد.»

حضور در انتخابات، نشان تعهد به ایران عزیز
شورای شهر هم در پیامی از عموم شهروندان برای حضور در انتخابات دعوت کرد. در این پیام آمده است: «شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم با گرامیداشت اربعین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد انسجام و وحدت ملی، بار‌ها بر لزوم وحدت، هم‌افزایی و هم‌گرایی تمام جریان‌ها، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی برای اصلاح امور، رفع نارسایی‌ها، بهبود شرایط زندگی مردم و ارتقای شاخص‌های کیفی جامعه تأکید داشته و همواره منش و سیاست خود را بر این اصل استوار ساخته است.
 
بر این باوریم که اختلاف‌سلیقه‌ها و اختلاف‌نظر‌های سیاسی یا فرهنگی نمی‌تواند و نباید مانع خدمت به مردم و پیشرفت در اهداف عالیه نظام باشد. مدل کوچک تعامل شورای اسلامی شهر مشهد با نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر نهاد‌های حاکمیتی در ۲ سال گذشته نشان داد که باوجود اختلافات ۲ گروه در مبانی و تفکرات سیاسی، می‌توان در راه اصلاح امور و بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم گام‌های مثبت و تأثیرگذاری برداشت. ازاین‌رو و باوجود محدودیت‌های ایجادشده در ورود کاندیدا‌های تمام سلایق سیاسی به رقابت انتخاباتی، همچنان اعتبار ایران اسلامی و ساختن کشورمان در اولویت امور است.
 
پس بر همه هم‌میهنانمان از تمام گروه‌ها و دسته‌ها و اقلیت‌ها فرض است با حضور در پای صندوق رأی، از بین کاندیدا‌های موجود، افراد اصلح با شایستگی‌های لازم را انتخاب و به خانه ملت روانه کنند تا در مسیر پیشرفت ایران اسلامی خلل و توقفی ایجاد نشود.»

حضور پرشور ملت، جلوه‌ای از انتقام سخت
حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، نیز با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات گفت: هنوز عزادار و داغ‌دار شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، هستیم و یکی از جلوه‌های انتقام سخت از دشمنان، حضور در پای صندوق‌های رأی است. چهره‌های سیاسی استان نیز با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات اعلام کردند که آینده کشور فقط می‌تواند از طریق صندوق رأی تضمین شود./آستان نیوز
 
ناصر آملی‌مقدم، رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان، با تشریح اهمیت حضور مردم در انتخابات روز جمعه، اظهار کرد: اگر مردم در انتخابات مشارکت حداکثری نداشته باشند، کیان جمهوری اسلامی و اصل مقوله انتخابات به خطر می‌افتد. از مردم استدعا دارم در بخش‌هایی که واقعا کاندیدای مطلوب خود را دارند، چه اصول‌گرا، چه اصلاح‌طلب و چه مستقل، در انتخابات شرکت کنند.
حمیدرضا ترقی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان، هم با تأکید بر ضرورت حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: اگر مردم از این حق قانونی خود که جزو حقوق اساسی آن‌هاست، استفاده نکنند، دیگران از این حق استفاده خواهند کرد و افرادی که رأی می‌آورند، منتخب بقیه آحاد جامعه خواهند بود و کسانی که رأی ندادند، دیگر نمی‌توانند به نتیجه عملکرد آن‌ها اعتراض کنند./ایسنا

۵۶ انصرافی
نامزد‌های تأییدشده شورای نگهبان تا ساعت ۲۴ دیشب، فرصت انصراف داشتند و دیروز ستاد انتخابات مشهد با ازدحام انصرافی‌ها مواجه بود. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد در این‌باره به شهرآرا گفت: از مجموع ۵۳۶ نفر از داوطلبان ثبت‌نام‌شده حوزه انتخابیه مشهد و کلات تا دیشب ۹۷ نفر انصراف دادند و از بین ۳۳۳ داوطلب تأیید صلاحیت‌شده نیز ۵۶ نفر انصراف دادند. احمد ریواده افزود: در مجموع ۲۷۷ داوطلب حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد و کلات باقی مانده‌اند.


احتمال تعطیلی مدارس
با توجه به اینکه از مجموع ۱۵۲۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان مشهد ۹۶۷ شعبه در مدارس است، احتمال تعطیلی تمامی مدارس یا برخی از مدارس این شهر در روز شنبه وجود دارد. قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، گفت: در این زمینه مکاتبات لازم با استانداری انجام شده و در صورت لزوم ممکن است برخی از مدارس شنبه، ۳ اسفند، تعطیل اعلام شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->