نگاهی به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد | قانون گذاری شهری با چاشنی پژوهش قفل صنایع غرب مشهد با صدور اولین پایان‌کار صنعتی باز شد ۱۵ درصد مشهدی‌ها، مالک اراضی قولنامه‌ای هستند| لایحه تشویق تفکیک اراضی در دستور کار شهرداری خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه
سرخط خبرها
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی تشریح کرد:

مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، مهمترین وظایف، بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کوکب موسوی در این باره اظهار کرد: براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۶ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، وزارت کشور مأمور حسن اجرای قانون مذکور بوده و بدین منظور باید افرادی متعهد، کارآموزده و بی طرف را به عنوان بازرس انتخاب کند تا با انجام بازرسی به موقع و مطلوب، مجریان برگزاری انتخابات را بر مدار قانون کنترل کنند.
وی در خصوص روال صدور حکم بازرسین تشریح کرد: هیأت بازرسی انتخابات شهرستان، بازرس را معرفی و دبیر هیأت بازرسی استان حکم وی را صادر می‌کند. همچنین احکام اعضای هیات بازرسی شهرستان نیز توسط رئیس هیات بازرسی استان صادر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص تعداد بازرسین در سطح استان گفت: در خراسان رضوی تقریباً به ازای هر شعبه ۱ بازرس وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بازرسین به ۲ گروه متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: ۲۱۲۲ بازرس متمرکز و ۱۸۴۷ بازرس غیرمتمرکز پیش بینی شده که از این تعداد، اطلاعات حدود ۸۰ درصد بازرسان در سامانه جامع انتخابات ثبت گردیده اند.  در این راستا تعداد ۴۸ بازرس ویژه برای شهرستان‌ها نیز منصوب شده اند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی در خصوص مهمترین وظایف بازرسین گفت: کنترل حسن اجرای قانون انتخابات در شعبه تحت مسئولیت، اطمینان از حضور کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی شعبه، توجه و مراقبت از محیط داخل و خارج شعبه به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، اطلاع رسانی به نماینده فرمانداری و پیگیری برای رفع آن در صورت مشاهده تخلف، ایجاد تعامل بین عوامل شعبه و جلوگیری از هر تنش احتمالی، بررسی موردی تعرفه‌ای اخذ رأی از نظر ثبت مشخصات رأی دهندگان و درج شماره ارائه شده توسط سامانه در محل مخصوص آن، نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه شعبه، امضای صورتجلسه شعبه، نظارت بر روند ورود اطلاعات صورتجلسه در سامانه انتخابات و ارائه فرم تکمیل شده "گزارش بازرس شعبه" پس از پایان فرآیند انتخابات از مهمترین وظایف بازرسین به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص ملاحظاتی که بازرسین باید مد نظر داشته باشند، افزود: مطابق ماده ۵۵ قانون، حضور نمایندگان هر یک از نامزد‌ها تا پایان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه بلامانع است، لذا ممانعت از حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. همچنین محل استقرار نمایندگان نامزد‌ها بایستی به نحوی باشد که از طرفی در جریان روند اجرایی بوده و از طرف دیگر امکان تبلیغات در شعبه را نداشته باشند.
وی در این راستا با عنوان اینکه نماینده نامزد‌ها حق دخالت در امور شعب را ندارند، افزود: نماینده نامزد حق نوشتن رأی برای دیگران را ندارد، محافظین شعبه هم حق دخالت در امور اجرایی و نظارتی و حق نوشتن رأی برای رأی دهندگان را ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->