چهار میلیون مترمربع آسفالت در یک سال رکورد شورای شهر مشهد است رویداد هنری «مرز پرگهر»؛ تجربه‌ای موفق از حضور متعهدانه هنرمندان نوجوان مشهد آخرین وضعیت کسبه مجتمع قائم ۱۷ شهریور مشهد | ۵۰۰ میلیارد سرمایه‌ای که خاکستر شد افتتاح فصل دهم «پاتوق فیلم کوتاه» با فیلمی از کیانوش عیاری بندِ حیات مشهد | گذری بر تاریخ سدسازی و نقش سد «گلستان» در تأمین آب شرب مردم ارض اقدس مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: ایمن‌ترین حمل‌و‌نقل کشور را داریم ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲ پروژه عمرانی شهر مشهد ساخت و خرید ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) | احتمال تداوم آلودگی هوا تا صبح فردا بیش از نیمی از بوستان‌های شهر مشهد زمین بازی کودکان دارند | ۳۸۴ زمین به وسایل بازی استاندارد مجهز شدند آلودگی هوای مشهد از وضعیت اضطرار عبور کرد (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) ۱۲ قرن کم‌آبی در مشهد پیشنهاد اضافه‌شدن کارگروه «جمعیت و خانواده» به آیین‌نامه نشان مشهدالرضا(ع) ارائه خدمات فرامرزی اتوبوسرانی مشهد و تقویت ناوگان منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام اربعین مشهد باید به سمت رایگان شدن پروانه ساختمانی حرکت کند | احیای بافت‌های فرسوده نیازمند کمک دولت است آماده‌سازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد
سرخط خبرها
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی تشریح کرد:

مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، مهمترین وظایف، بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کوکب موسوی در این باره اظهار کرد: براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۶ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، وزارت کشور مأمور حسن اجرای قانون مذکور بوده و بدین منظور باید افرادی متعهد، کارآموزده و بی طرف را به عنوان بازرس انتخاب کند تا با انجام بازرسی به موقع و مطلوب، مجریان برگزاری انتخابات را بر مدار قانون کنترل کنند.
وی در خصوص روال صدور حکم بازرسین تشریح کرد: هیأت بازرسی انتخابات شهرستان، بازرس را معرفی و دبیر هیأت بازرسی استان حکم وی را صادر می‌کند. همچنین احکام اعضای هیات بازرسی شهرستان نیز توسط رئیس هیات بازرسی استان صادر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص تعداد بازرسین در سطح استان گفت: در خراسان رضوی تقریباً به ازای هر شعبه ۱ بازرس وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بازرسین به ۲ گروه متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: ۲۱۲۲ بازرس متمرکز و ۱۸۴۷ بازرس غیرمتمرکز پیش بینی شده که از این تعداد، اطلاعات حدود ۸۰ درصد بازرسان در سامانه جامع انتخابات ثبت گردیده اند.  در این راستا تعداد ۴۸ بازرس ویژه برای شهرستان‌ها نیز منصوب شده اند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی در خصوص مهمترین وظایف بازرسین گفت: کنترل حسن اجرای قانون انتخابات در شعبه تحت مسئولیت، اطمینان از حضور کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی شعبه، توجه و مراقبت از محیط داخل و خارج شعبه به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، اطلاع رسانی به نماینده فرمانداری و پیگیری برای رفع آن در صورت مشاهده تخلف، ایجاد تعامل بین عوامل شعبه و جلوگیری از هر تنش احتمالی، بررسی موردی تعرفه‌ای اخذ رأی از نظر ثبت مشخصات رأی دهندگان و درج شماره ارائه شده توسط سامانه در محل مخصوص آن، نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه شعبه، امضای صورتجلسه شعبه، نظارت بر روند ورود اطلاعات صورتجلسه در سامانه انتخابات و ارائه فرم تکمیل شده "گزارش بازرس شعبه" پس از پایان فرآیند انتخابات از مهمترین وظایف بازرسین به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص ملاحظاتی که بازرسین باید مد نظر داشته باشند، افزود: مطابق ماده ۵۵ قانون، حضور نمایندگان هر یک از نامزد‌ها تا پایان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه بلامانع است، لذا ممانعت از حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. همچنین محل استقرار نمایندگان نامزد‌ها بایستی به نحوی باشد که از طرفی در جریان روند اجرایی بوده و از طرف دیگر امکان تبلیغات در شعبه را نداشته باشند.
وی در این راستا با عنوان اینکه نماینده نامزد‌ها حق دخالت در امور شعب را ندارند، افزود: نماینده نامزد حق نوشتن رأی برای دیگران را ندارد، محافظین شعبه هم حق دخالت در امور اجرایی و نظارتی و حق نوشتن رأی برای رأی دهندگان را ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->