رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی تشریح کرد:

مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
مهمترین وظایف و بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، مهمترین وظایف، بایدها و نبایدهای بازرسین انتخابات را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، کوکب موسوی در این باره اظهار کرد: براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۷۶ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان، وزارت کشور مأمور حسن اجرای قانون مذکور بوده و بدین منظور باید افرادی متعهد، کارآموزده و بی طرف را به عنوان بازرس انتخاب کند تا با انجام بازرسی به موقع و مطلوب، مجریان برگزاری انتخابات را بر مدار قانون کنترل کنند.
وی در خصوص روال صدور حکم بازرسین تشریح کرد: هیأت بازرسی انتخابات شهرستان، بازرس را معرفی و دبیر هیأت بازرسی استان حکم وی را صادر می‌کند. همچنین احکام اعضای هیات بازرسی شهرستان نیز توسط رئیس هیات بازرسی استان صادر می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص تعداد بازرسین در سطح استان گفت: در خراسان رضوی تقریباً به ازای هر شعبه ۱ بازرس وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بازرسین به ۲ گروه متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: ۲۱۲۲ بازرس متمرکز و ۱۸۴۷ بازرس غیرمتمرکز پیش بینی شده که از این تعداد، اطلاعات حدود ۸۰ درصد بازرسان در سامانه جامع انتخابات ثبت گردیده اند.  در این راستا تعداد ۴۸ بازرس ویژه برای شهرستان‌ها نیز منصوب شده اند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی در خصوص مهمترین وظایف بازرسین گفت: کنترل حسن اجرای قانون انتخابات در شعبه تحت مسئولیت، اطمینان از حضور کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی شعبه، توجه و مراقبت از محیط داخل و خارج شعبه به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، اطلاع رسانی به نماینده فرمانداری و پیگیری برای رفع آن در صورت مشاهده تخلف، ایجاد تعامل بین عوامل شعبه و جلوگیری از هر تنش احتمالی، بررسی موردی تعرفه‌ای اخذ رأی از نظر ثبت مشخصات رأی دهندگان و درج شماره ارائه شده توسط سامانه در محل مخصوص آن، نظارت دقیق و مستمر بر روند شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه شعبه، امضای صورتجلسه شعبه، نظارت بر روند ورود اطلاعات صورتجلسه در سامانه انتخابات و ارائه فرم تکمیل شده "گزارش بازرس شعبه" پس از پایان فرآیند انتخابات از مهمترین وظایف بازرسین به شمار می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در خصوص ملاحظاتی که بازرسین باید مد نظر داشته باشند، افزود: مطابق ماده ۵۵ قانون، حضور نمایندگان هر یک از نامزد‌ها تا پایان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه بلامانع است، لذا ممانعت از حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. همچنین محل استقرار نمایندگان نامزد‌ها بایستی به نحوی باشد که از طرفی در جریان روند اجرایی بوده و از طرف دیگر امکان تبلیغات در شعبه را نداشته باشند.
وی در این راستا با عنوان اینکه نماینده نامزد‌ها حق دخالت در امور شعب را ندارند، افزود: نماینده نامزد حق نوشتن رأی برای دیگران را ندارد، محافظین شعبه هم حق دخالت در امور اجرایی و نظارتی و حق نوشتن رأی برای رأی دهندگان را ندارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->