زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

مروری بر آخرین نرخ اقلام اساسی و ضروری در بازار مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۴۹۲۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مروری بر آخرین نرخ اقلام اساسی و ضروری در بازار مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۲)
نرخ اقلام اساسی به دلیل حاکم بودن عرضه و تقاضا دارای نوسان قیمتی است، که در این مطلب مروری بر آخرین قیمت اقلام اساسی و ضروری در بازار مشهد داریم.

محسن صیادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز دربازار وضعیت بازار اقلام اساسی و ضروری در بازار مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانش آموزان هستیم رصد نظارتی ما در این حوزه بر قراراست، نرخ لوازم تحریـر نسبت به ابتدای سال کاهشی بوده است، اما نسبت به شهریور سال قبل بین ۱۰ الی ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. ضمناً به علت خرید تدریجی لوازم التحریر توسط مردم امسال هنوز هجمه خرید نداشته ایم. با توجه به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا احتمالا شاهد کاهش قیمت بیشتری در این حوزه می‌باشیم.

روند کاهشی قیمت مرغ 

به گفته وی، در بحث بازار مرغ  با توجه به افزایش تولید روند کاهشی قیمت مرغ زنده ازحدود و هفته گذشته مشهود و به قیمت مصوب ۷۳۰۰۰ تومان و حتی کمتر از قیمت مصوب عرضه می‌شود و این روند فعلا به نظر می‌رسد. 

ثبات در بازار مواد غذایی

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یادآورشد: در حوزه آرد و نان خوشبختانه طی ماه جاری با عملکرد مناسب نانوایی و افزایش سهمیه آرد برخی نانوائی‌ها و نیز با توجه به افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان تا حدودی خواسته‌های نانوایی‌ها برآورده و امید است که شاهد فراوانی نان و کاهش صف در نانوایی‌ها شویم. خوشبختانه با پشت سر گذاشتن ایام صفر و با توجه به افزایش واحد‌های سیار نان هیچگونه مشکلی در این ایام نداشته است.

وی افزود: در مورد اقلام غذایی مانند برنج، حبوبات، روغن و ... با اینکه افزایش تقاضا در دهه آخر صفر بوده، اما با پشت سر گذاشتن این ایام دارای وضعیت مناسبی بوده و در چند روز اخیر  نرخ حبوبات و انواع برنج (ایرانی و پاکستانی و.) تغییر چندانی نداشته است و احتمالا کاهش نرخ این اقلام در ایام آتی پیش بینی می‌شود.

کمبودی در بازار تخم مرغ نیست

به گفته صیادی، در مورد تخم مرغ نیز فعلا کمبودی در بازار مشاهد نمی‌شود و تولید استان ۴۵۰ تن بوده که حدود ۲۰۰ تن تقاضا می‌باشد در حالیکه مازاد هم موجود می‌باشد.. هم اکنون قیمت تخم مرغ ساده در بازار از قرار هر کیلو ۵۶۰۰۰۰ تومان مصوب می‌باشد که در حال حاضر تا ۵۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین در خصوص شکــر با توجه به پایان رسیدن ایام صفر پیش بینی می‌شود به علت کاهش تقاضا قیمت شکر به قیمت مصوب ۲۸۰۰۰۰ ریال برسد. البته همچنان قیمت شکر در بازار روند کاهشی داشته است.

رکود در بازار لوازم خانگی

وی افزود: در مورد میــوه هم شاهد فراوانی میوه در بازار میوه و تره بار سپاد می‌باشیم. همچنین قیمت‌ها نسبتا ثابت بوده است. در خصوص لوازم خانگی در چند ماه اخیر تغییر قیمت به صورت شرکتی نداشتیم اما بعلت کسادی بازار، کسبه درصد سود مجاز خود را کاهش داده و کمتر از قیمت قانونی عرضه می‌نمایند. کسادی و عدم قدرت خرید مردم و نیز بدهی و داشتن چک واحد‌های صنفی در بازار نیز از دیگر عوامل کاهش قیمت لوازم خانگی می‌باشد.

به گفته وی، درخصوص روغن موتور نیز تغییر قیمت محسوسی در بازار موجود نبوده ولیکن روغن‌های صنعتی (ماشین آلات و. مربوط به تولیدی ها) افزایش قیمت داشته است. در حوزه مصالح ساختمانی نیز با توجه به کاهش ساخت و ساز و نیز کاهشی شدن قدرت خرید عموم اقشار روند کاهش قیمت داشته و حتی بعلت بدهکار بودن واحد‌های صنفی زیر قیمت مصوب خرید و فروش می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->