به گزارش شهرآرانیوز دقیقا یک ماه گذشت. یک ماه از زمان گفت وگوی ابتدایی ما با روابط عمومی مخابرات استان درباره پاسخ گویی به پیامهای متعدد و پر تکرار مردم گذشته است.
بی جواب ماندن گلایهها و نقدهای مردمی از خدمات مخابرات استان تنها به همین گلایههای مردمی خلاصه نشد. پیگیریهای شهرآرا نیز برای گرفتن پاسخ از مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی به بن بست بی نتیجه ماندن خورد و ۹ سؤال ما بعد از گذشت یک ماه بدون پاسخ ماند.
موضوع به نیمه تابستان و پیامهای پرشمار مردمی درباره مخابرات برمی گردد. محورهای شاخص و مشترک پیامها بر این نکات استوار بود؛ دردسرهای سرقت کابلهای تلفن، سردرگمی چندماهه برای اتصال دوباره تلفن، دریافت هزینه برای اتصال دوباره تلفنهایی که کابلهای آن سرقت شده و... برخی از شهروندان میگویند که در گذر یک سال پیگیریهای پی درپی از مخابرات راه به جایی نبرده اند و تلفن آنها بعد از گذشت یک سال همچنان قطع است. نمونه این گلایهها در پیامهای ساکنان محله مهرآباد وجود دارد که گفته اند بیش از یک سال تلفنهای ثابت محله آنها قطع است.
با هماهنگی صورت گرفته با روابط عمومی مخابرات استان، ۲۸ مرداد تعداد ۹ سؤال به منظور پاسخگویی مدیران مخابرات استان ارسال شد. با این حال و با وجود پیگیریهای مکرر پاسخی برای سؤالات ارسال نشد. پاسخهای کوتاه و خلاصه مجید محمودی، مدیر روابط عمومی مخابرات استان برای پیگیریهای ما از این قرار است: «در دست بررسی است»، «پاسخها آماده شده، اما به دلیل نقص دوباره برگشت داده شده است».
در ادامه و در پیگیریهای بعدی نیز چندین مرتبه تماسهای ما بی پاسخ ماند.
اینکه بعد از گذشت سی روز سؤالات بدون پاسخ بماند برای مدیری که پایه و بنیاد فعالیت کاری او بر ارتباطات استوار است، درخور توجه و تأمل است.
حسن اروجی، مدیر منطقه مخابرات استان خراسان رضوی، در مدت چندین سال حضورش در این تصدی چندان گفت وگویی با رسانههای استان نداشته است. در یک جست وجو برای اظهار نظرهای او میتوان دریافت که در سال جاری تنها میتوان به چند مورد گفتگو با خبرگزاری ایرنا و ایسنا رسید.
بی شک حضور مدیران در یک جایگاه برپایه مدیریت سازمان و رفع مشکلات و چالشهای مردمی است. اینکه مشکلات تلفن ثابت، چالش قطع کابل، یا دیگر سؤالات مردم و رسانه در مراجعه به ادارات و پیگیری بی پاسخ بماند، یک نقطه منفی است.
اما در صدر پیامهای مردمی، سرقت کابل و مشکل قطع تلفن است. «لطفا فکری برای دزدیده شدن کابلهای تلفن بردارید؟ هر روز و در یک محله کابل تلفنی سرقت میشود»، «حدود یک سال است که کابلهای تلفن در محدوده بلال ۳۵ را دزدیده اند. بعد از کلی رفت وآمد به مرکز مخابرات میگویند اگر میخواهید تلفن شما وصل شود باید خودتان کابل خریداری کنید تا ما وصل کنیم.
چرا مخابرات آبونمان میگیرد، اما خدمات نمیدهد؟»، «در هاشمیه ۹۱ چند هفته تلفن مشکل داشت. تصور اول ما این بود که تلفن خراب است، اما بعد از مدتی متوجه شدیم که کابل تلفن را دزدیده اند. چند باری مخابرات رفتیم. آخرین بار این طور گفتند که اگر دو هفته بعد وصل نشد حداقل شش ماه زمان میبرد که وصل شود. بدون تلفن چه کار کنیم؟!» اینها نمونهای از پیامهای مردم برای وضعیت تلفنهای ثابت و ماجرای سرقت کابل هاست.
موضوعی که چندان برای مدیران مخابرات استان غریبه و ناآشنا نیست. از میان گپ وگفتهای محدود حسن اروجی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی برای وضعیت سرقت کابلها میتوان به این گفتههای او اشاره داشت. اروجی دیماه سال ۹۹ و در اظهار نظری برای مشکلات مشترکان تلفن ثابت به رسانهها این طور پاسخ میدهد: در حال حاضر تلفن ثابت حدود ۶ هزار مشترک در سطح خراسان رضوی به دلیل سرقت کابل قطع شده است.
او در ادامه این را نیز میگوید: حجم سرقت کابلها از شبکه بیش از حد تصور است که این موضوع سبب قطع ارتباط تعداد زیادی از مشترکان شده است. اگرچه برخی از آنها وصل شده اند، اما در حال حاضر حدود ۶ هزار مشترک قطع شده داریم که اتصال آنها به تدریج در دستور کار قرار گرفته است.