روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اهالی محله رضاییه مشهد از تردد معتادان در محله و پشت دیوار‌های خط راه‌آهن گلایه دارند

  • کد خبر: ۱۸۵۸۳۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
اهالی محله رضاییه مشهد از تردد معتادان در محله و پشت دیوار‌های خط راه‌آهن گلایه دارند
محله‌ای در بن بست! توصیف کامل و جامع اهالی از محله‌ای با قدمتی دور و دراز که به گفته ساکنان قدیمی، اولین ایستگاه اتوبوس شرکت واحد در محله رضاییه بوده است. رضاییه از جمله محلاتی است که به دلیل هم جواری با خط راه آهن برای اهالی و توسعه کمی و کیفی اش مشکلاتی ایجاد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در تریبون مردمی این هفته شهرآرا به سراغ شهروندان ساکن در محله رضاییه می‌رویم تا از نزدیک با اهالی گفتگو کنیم. محله رضاییه تبدیل به جزیره شده است؛ این جمله را هر شهروندی که در این تریبون حضور دارد بر زبان می‌آورد. اهالی می‌گویند طی سال‌های اخیر بار‌ها نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی و اعضای ادوار مختلف شورای اسلامی شهر به این محله آمده اند و پای گلایه‌های مردم نشسته اند، اما هیچ کدام فایده ملموسی برای اهالی نداشته است. حالا چند وقتی است که پای معتادان به دیواره‌های محصور شده خط راه آهن باز شده است و شب‌ها از لابه لای دیوار‌ها به داخل محله می‌آیند و اقلام خودرو‌های اهالی را به سرقت می‌برند.

نبود دسترسی مناسب

رئیس شورای اجتماعی محله با بیان اینکه همه اهالی محله رضاییه از بن بست بودن محله به دلیل وجود ریل راه آهن گلایه‌مند هستند، توضیح می‌دهد: مسئولان در پاسخی که به شهروندان داده اند، گفته اند طی سال‌های آینده ریل جمع آوری می‌شود و زمان مشخصی نداده اند. اهالی از شهرداری تقاضا داشتند که با انجام طرح مطالعاتی زیرگذر خودرو ایجاد شود که به محله سجادیه دسترسی پیدا کنند یا اینکه از آن سمت دیگر با ایجاد مسیری از بوستان وحدت، دسترسی خیابان یا پل به بولوار شهدای زینبیون ایجاد شود.
برای مشاهده وضعیت دور محله گشتی می‌زنیم. واقعیت همان است که شهروندان می‌گویند، ضلع شرقی محله کاملا به دلیل خط راه آهن بسته شده است و ورودی و خروجی مناسبی در محله نیست.

حمید صفری در ادامه از تبعات وجود خط راه آهن در مجاورت محله می‌گوید: همچنین ساکنان از نداشتن خروجی و ورودی مناسب در محله گلایه دارند. قبلا ورودی محله از وحدت ۱۲ بوده است که به دلیل احداث مجتمع قضایی دادگستری با ایجاد ورود ممنوع، امکان خروج از محله میسر نیست و باید از کوچه‌های ده متری برای خروجی استفاده کنیم که همین نیز مشکل است و بابت همین، سازمان اتوبوس رانی، ون یا مینی بوس را از داخل محله جمع آوری کرد، چون امکان خروج چنین وسایل نقلیه‌ای از محله وجود ندارد. حداقل از یک قسمت بوستان ارغوان برای ایجاد دسترسی جدید ورود و خروجی محله احداث شود. وسایل نقلیه امدادی در زمان حادثه نیز دچار مشکل شده اند.

وضعیت نامناسب پارک محله

در ادامه تریبون مردمی، به سمت بوستان رضاییه می‌رویم. علی اصغر زارع زاده، یکی از ساکنان قدیمی محله بیان می‌کند: بوستان رضاییه وضعیت روشنایی مناسبی ندارد و معتادان شب‌ها پشت سرویس بهداشتی تجمع می‌کنند. شهروندان از شهرداری منطقه ۵ درخواست دارند به وضعیت نامناسب پارک رسیدگی کند.

معتادان پشت دیوار‌های خط راه آهن

سپس حسین سلطانی از دیگر ساکنان محله درباره دیوار‌های محصورکننده محله به دلیل خط راه آهن توضیح می‌دهد: در مسیر ریل راه آهن و پشت دیوار‌های خط راه آهن مملو از معتادانی است که شب‌ها وارد محله می‌شوند و به سرقت در محله اقدام می‌کنند. او ادامه می‌دهد: دقیقا محدوده‌ای که زائران سوار بر قطار از شهر خارج یا به شهر وارد می‌شوند با یک جمعیت زیاد معتاد در کنار دیوار‌ها روبه رو می‌شوند، قبلا پلیس در مسیر ریل گشت می‌زد. حضور معتادان  چنان زیاد شد که دیگر پلیس هم این مشکل را رها کرد.

این شهروند در ادامه مشکلات محله می‌گوید: شهروندان خیابان امت ۴ از ایجاد گرد و خاک (آلودگی هوا) و آلودگی صوتی زمین بزرگ شرکت خدمات مهندسی ابنیه فنی راه آهن گلایه‌مند هستند.  شرکت راه آهن از اقدامات عمرانی در مجاورت منازل مسکونی خودداری کند.

حمایت شهرداری از احداث روگذر روی خط راه آهن

برای پیگیری وضعیت چرایی عملی نشدن وعده‌ها برای انتقال ایستگاه راه آهن به خارج شهر یا احداث مسیر‌هایی برای خروج محله از بن بست، به سراغ سرپرست شهرداری منطقه ۵‌ می‌رویم. حسن صالحی مفرد در این باره توضیح می‌دهد: موضوع راه آهن چندین سال از طریق شهروندان در حال پیگیری بوده است و بار‌ها نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر به این محله آمده اند و با ساکنان گفتگو کرده اند و خروج از بن بست به اصطلاح شهروندان به جابه جایی راه آهن بستگی دارد و طرح جابه جایی راه آهن از طریق دستگاه‌های اجرایی بالادستی در حال پیگیری است.

او‌ می‌افزاید: ظاهرا مثل شهر فرودگاهی که قرار است فرودگاه جابه جا شود برای راه آهن نیز این چنین برنامه‌ای دارند که جابه جا شود و به بیرون شهر منتقل شود. برنامه دیگری که در حد طرح مطرح شده این است که مانند برخی خطوط راه آهن در تهران به یک طبقه زیرسطحی و به عبارتی خط راه آهن به یک سطح زیرین جابه جا شود. بدین صورت که خط راه آهن از یک نقطه‌ای به سطح پایین‌تر از زمین جابه جا شود و خیابان‌ها از طریق روگذر به یکدیگر متصل شوند.

سرپرست شهرداری منطقه ۵  بیان می‌کند: اگر قرار نباشد ایستگاه راه آهن جابه جا شود، شهرداری با طرح دومی موافق است و البته که همه این طرح‌ها هزینه بر و زمان بر است.
صالحی مفرد درباره دسترسی‌های محله می‌گوید: از بوستان وحدت به بولوار شهدای زینبیون دسترسی موجود است و نیازی به دسترسی جدید نیست. همچنین بازپیرایی بوستان رضاییه در اعتبارات سال ۱۴۰۲ لحاظ شده و اعتبار آن تخصیص پیدا کرده است و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و به تبع آن روشنایی بوستان نیز اصلاح می‌شود.

جمع آوری معتادان پشت دیوار‌ها مطالبه راه آهن است

اما درباره حضور معتادان در کنار دیوار‌های راه آهن، مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان رضوی می‌گوید: اداره کل راه آهن زیرگذر‌های متعددی را برای عبور و مرور شهروندان از زیر خطوط راه آهن تعبیه کرده است. جمع آوری معتادان در کنار خطوط راه آهن جزو مطالبات اداره کل راه آهن استان است و دستگاه‌های اجرایی متعددی باید پای کار باشند. جواد معراجی فر می‌افزاید: ما همه مسیر‌ها را دیوارکشی کرده ایم، اما جمع آوری معتادان در حوزه اختیارات ما نیست و البته که حضور این افراد برای تردد قطار‌ها نیز مشکل ایجاد می‌کند.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان رضوی درباره فعالیت عمرانی در مجاورت منازل مسکونی خیابان امت ۴ بیان می‌کند: فعالیت عمرانی و آلودگی صوتی در آن زمین نداریم.  اگر لازم باشد حضوری برویم و مشاهده کنید که فعالیتی در آنجا نداریم. در ایستگاه شهید مطهری همه موارد واردات و صادرات کالا صورت می‌گیرد و مسئله آلودگی هوا و صوتی در آن نقطه یک سوءتفاهم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->