تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟ جهش ۵۵ درصدی هزینه‌های تولید خودرو | چرا شورای رقابت باید فرمول قیمت‌گذاری را به روز کند؟ مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی در مسیر راه آهن ایران و بلاروس پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) رشد قیمت خودرو‌های خارجی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آغاز قطع ۱۲ ساعته آب مشترکان پرمصرف ریزش ۳ تا ۲۳ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) حراج خودرو‌های وارداتی از امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ | اعلام نتایج هفته آینده مشکل ثبت گوشی آیفون‌های ۱۴و ۱۵ به زودی حل می‌شود ذخیره سود یا ترس از ریسک‌های سیاسی | حرکت رفت و برگشتی بازار سهام (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) تشدید جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین، ریزش بورس‌های جهان از سرگرفته شد
سرخط خبرها

اعلام شرط تغییر مدل خودرو‌های پیش‌فروشی سایپا

  • کد خبر: ۱۸۵۸۷۵
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
اعلام شرط تغییر مدل خودرو‌های پیش‌فروشی سایپا
مدیرعامل سایپا در خصوص تغییر مدل خودرو‌های پیش فروش توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری با بیان اینکه سایپا همیشه در بخش خودرو‌های وارداتی و مونتاژ فعال بوده، گفت: در دهه ۹۰ با وجود اینکه بهترین کمپانی خارجی شرکای تجاری سایپا بود، اما به دلیل مسائلی که در گروه خودروسازی سایپا به وجود آمد این گروه از بخش واردات و مونتاژکاری به طور کل حذف شد. اما سال گذشته که قانون واردات خودرو در مجلس مصوب شد ما نیز از قانون تمکین کردیم و برای تنظیم بازار با شرکای تجاری خود در کشور‌های مختلف وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: خردادماه سال گذشته چند نمونه خودرو وارد کشور کردیم و استاندارد‌های آن مورد بررسی قرار گرفت. در بهمن‌ماه همان سال موفق به ثبت سفارش و حمل خودرو‌ها به ایران شدیم که در فاز اول ۱۱۰۸ خودرو وارد گمرک شد و تا تیرماه سال‌جاری درگیر مسائل ترخیص بود.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی سایپا (چانگان) بعد از ورود به کشور چه بود؟ گفت: این خودرو‌ها پس از ترخیص از گمرک قیمت‌گذاری شدند سپس هزینه عوارض گمرک و شماره گذاری و پلاک نیز به آن اضافه شد. در حقیقت افزایش قیمت خودرو‌های چانگان ناشی از اعمال هزینه‌های ذکر شده بود که دست سایپا نیز نبود.

وجه تکمیل شود، خودرو‌ها را تحویل می‌دهیم

وی اضافه کرد: از روزی که اولین خودرو وارداتی تحویل و قیمت‌ها اعلام شد تا امروز برای ۲۰۰ نفر از متقاضیان فاکتور صادر کردیم و زمانی که برای متقاضیان فاکتور صادر شود آن‌ها باید مابه التفاوت را واریز کنند و پس از آن برای آن‌ها درخواست پلاک می‌شود که این فرآیند ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

تیموری تصریح کرد: در طول دو هفته ۶۰ خودروی وارداتی پلاک شده چانگان را تحویل دادیم. مابقی نیز توسط خریداران در حال تکمیل وجه است و پس از آن نیز خودرو تحویل داده خواهد شد، زیرا خودرو‌ها در سایپا موجود بوده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و فقط مساله فرآیند تکمیل وجه توسط مشتری‌ها و شماره‌گذاری است.

وی همچنین افزود:در حال حاضر پارس خودرو ۱۰۰۰ خودرو از برند زوتی وارد کرده که این خودرو‌ها در پارس خودرو موجود هستند که اگر قیمت‌ها به ما اعلام شود، سریعا از سامانه متمرکز وزارت صمت برای ثبت نام فراخوان خواهیم داد.

۱۰۰۰ خودرو چانگان دیگر در راه ایران

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه برای خودرو‌های "چانگان و دلفی ۵"، ۲۹ هزار ثبت سفارش در وزارت صمت داشتیم، گفت: باید فرآیند تامین و تخصیص ارز این خودرو‌ها طی شود. همچنین طی روز‌های آینده ۱۰۰۰ دستگاه چانگان به سمت ایران حرکت خواهد کرد و ۲۰۰۰ دستگاه دیگر نیز در فرآیند ساخت است. در حقیقت این ۲۹ هزار دستگاه بر اساس سفارش و تخصیص ارز تولید و تحویل می‌شود.

تغییر حواله به خودرو‌های قبلی امکان پذیر نیست

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که حواله‌های خریداری شده قابل تغییر به خودروی دیگری است؟ گفت: کسی که در سامانه متمرکز ثبت نام و سایپا آن را فراخوان کرده و ۵۰ درصد وجه را نیز واریز کرده خودرو دیگر به نامش است و شاسی برای آن تولید می‌شود و امکان تغییر وجود ندارد، مگر در صورتی که متقاضی بخواهد مدل خودرویش را ارتقا دهد. به طور مثال شاهین دستی ثبت نام کرده و بخواهد آن را تبدیل به شاهین اتومات کند. در غیر این صورت تغییر حواله به خودرو‌های قبلی امکان پذیر نیست. یعنی کسی که کوییک ثبت نام کرده نمی‌تواند آن را به تیبا تغییر دهد، زیرا مدل قدیمی است و باید تغییر حواله به مدل‌های جدید باشد.

وی عنوان کرد: تا اسفندماه تعهد داریم که روی خودرو‌های سواری استاندارد‌های ۸۵ گانه را اجرا کنیم و همه خودرو‌های ما مجهز به سیستم ترمز EST می‌شود.

پرداخت جریمه دیر کرد؛ در صورت تکمیل وجه ۱۰۰ درصدی

مدیرعامل سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پرداخت جریمه دیرکرد تحویل خودرو نیز اشاره کرد و گفت:جریمه دیرکرد به کسانی تعلق می‌گیرد که تکمیل وجه صدرصدی کرده باشند و فاکتور برای آن‌ها صادر شده باشد که در این صورت خودروساز تعهد می‌دهد در تاریخ مشخصی خودروی آن‌ها را تحویل دهد و از آن روز به بعد هر تاخیر که پیش آید جریمه به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا سایپا برنامه‌ای برای فروش قسطی خودرو دارد یا خیر؟ گفت:تا زمانی که در سامانه متمرکز متقاضیانی در صف انتظار خرید باشند مجاز هستیم که فقط از سامانه فراخوان دهیم و این اجازه وجود ندارد که حتی برای فروش یک خودرو هم از طرح‌های لیزینگی استفاده شود.

ورود به مرحله سوم طرح یکپارچه با خودرو‌های جدید

مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سایپا قصد ورود به طرح فروش یکپارچه خودرو در مرحله سوم را دارد یا خیر؟ گفت: قصد داریم خودروی شاهین اتومات را از طریق سامانه برای پیش فروش قرار دهیم. انتظار داریم ۴۰ هزار خودرو را از سامانه متمرکز پذیرش کنیم. در مهرماه خودروی جدید اطلس را در سامانه خواهیم داشت که قیمت آن نیز مشخص و ابلاغ شده است. انتظار داریم که حداقل ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی برای آن‌ها جذب کنیم. همچنین در آبان‌ماه خودروی جدید سهند را در سامانه فراخوان خواهیم کرد؛ خودرویی که با برند پارس خودرو عرضه خواهد شد.

تیموری در پاسخ به این سوال که این خودرو‌های جدید قرار است جایگزین کدام یک از محصولات سایپا شود؟ گفت:در گروه ساپیا تنوع محصول کمی داشتیم به خصوص که خردادماه سال گذشته سازمان استاندارد دستور توقف تولید تیبا ۱، تیبا ۲ و ساینا را صادر کرد و همین موضوع باعث کاهش تنوع شده بود؛ بنابراین بر توسعه محصولات متمرکز شدیم. در سواری و تجاری حجم محصولات خوبی وجود دارد. امسال ۸ محصول جدید عرضه خواهیم کرد. این تنوع محصول باعث خواهد شد مشتری‌ها حق انتخاب داشته باشند. در حقیقت خودرو‌های جدید جایگزین هیچ محصولی نمی‌شوند و تنها یک قسمت از بازار را می‌گیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->