معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مشهد علیه کرونا

  • کد خبر: ۱۸۵۹۴
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
مشهد علیه کرونا
مدیریت شهری مشهد برای جلوگیری از انتقال ویروس چینی، ضدعفونی‌کردن اماکن و وسایل حمل‌ونقل عمومی را در دستورکار قرار داده است
امیررضا وثوقی - با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا در کشور (طبق آمار تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ نفر مبتلا شده‌اند) الزام رعایت موارد پیشگیرانه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. با توجه به اینکه وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس همچنین ادارات مختلف که مراجعه شهروندان به آن‌ها زیاد است جزو مکان‌های پرخطر در زمینه انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند، مدیران شهری با برنامه‌ریزی پیشگیرانه مانند ضدعفونی و استرلیزه کردن مکان‌های عمومی درصددند احتمال ابتلای شهروندان به این ویروس را به حداقل برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اقدامات مدیریت شهری درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در‌این‌باره به ایرنا گفت: مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار تمام تلاش خود را برای تأمین سلامت و آرامش شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا به کار می‌گیرد. محمدرضا حیدری افزود: مدیریت شهری و حوزه مدیریت بحران مشهد با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر اساس دستور‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستورالعمل‌های لازم را آماده کرده است. وی ادامه داد: بر‌این‌اساس ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در هر ۲ حوزه قطارشهری و اتوبوس‌رانی آغاز شده و همچنین اقدامات لازم در بوستان‌ها و محیط‌های عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی گفت: تمام افراد جامعه نیز باید درباره موضوع سلامت عمومی حساس باشند. براین‌اساس از یکایک شهروندان مشهدی درخواست می‌شود با رعایت موازین بهداشت فردی و جمعی، مراقبت‌های شخصی و همچنین پرهیز از هیجان‌زدگی نهاد‌های دست‌اندرکار را در پیشگیری از شیوع بیماری یاری کنند.
 
رئیس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد نیز به شهرآرا گفت: اقدامات آموزشی لازم برای رعایت بهداشت عمومی در دست اقدام است. همچنین استریل کردن مداوم حمل‌ونقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوس‌رانی، قطارشهری، پایانه‌های مسافربری و اماکن عمومی از جمله گرم‌خانه‌ها، خانه‌های سبز، ادارات و سرویس‌های بهداشتی در حال انجام است. وحید اکلملی گفت: در کنار ضدعفونی شدن واگن‌های قطارشهری، ایستگاه‌های خط یک و ۲، صندلی‌ها، پله‌های برقی و آسانسور‌ها نیز ضد‌عفونی می‌شوند. وی با تأکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در تمام ادارات و سازمان‌های زیر‌مجموعه شهرداری به دلیل افزایش مراجعه شهروندان برای دریافت مجوز‌ها و پروانه‌های ساخت در روز‌های پایانی سال گفت: با دستور شهردار مشهد پیش از شیوع این بیماری در کشور دستورالعمل‌ها و سطح‌بندی‌هایی را تعریف کرده‌ایم که براساس آن اقدامات پیشگیرانه در تمام ادارات شهرداری آغاز شده است.
 
استریل کردن تجهیزات کارکنان شهرداری به صورت روزانه از این اقدامات بود. در روز‌های اخیر با افزایش حساسیت‌ها این اقدمات پیشگیرانه گسترده‌تر شده است و ضدعفونی و استریل کردن تمام سطوحی که شهروندان و کارکنان شهرداری با آن در ارتباط‌اند در دستور کار قرار گرفته است. وی اضافه کرد: در خصوص ثبث اثر انگشت، دستور لازم از طریق مرکز پزشکی شهرداری به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ شده است تا با قرار دادن مواد ضدعفونی‌کننده در مجاور سیستم‌های ثبت اثر از انتقال ویروس کرونا جلوگیری به عمل آید.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->