رضاامیرخانی: فهم صنعت نشر شرط لازم برای موفقیت نویسنده است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳ نقش آفرینی حسین مهری در فیلم کال مارجین ماجرای دستمزدهای میلیاردی بازیگران برنامه مافیا سارا بهرامی با فیلم خاتی در راه جشنواره فیلم فجر + پوستر درگذشت برتران بلیه، کارگردان پیشروی سینمای فرانسه معرفی نامزد‌های تمشک طلایی + اسامی استقلالی‌ها در برنامه ۱۰۰۱ محسن کیایی (۳ بهمن ۱۴۰۳) آزادی ۳۰ زندانی در کرمانشاه با حمایت محسن چاوشی دلیل زخم‌های روی صورت پارسا پیروزفر چیست؟ + عکس رایان گاسلینگ بازیگر قسمت جدید جنگ ستارگان شد رونمایی از کتاب «بسازنفروش‌ها» محمد خسروی‌راد در مشهد + فیلم انتشار نماهنگی دوزبانه به یاد سید حسن نصرالله + فیلم آغاز چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر با یادمان زنده‌یاد آتیلا پسیانی دبیرعلمی جایزه ادبی جلال آل‌احمد: تنوع آثار ادبی در این دوره نسبت به قبل بیشتر است فیلم کوتاه مورچه نامزد جشنواره پریدریشیا هندوستان شد سریال حضرت اجل، اثر جدید سعید سلطانی هدایت هاشمی با فصل دوم سریال فراری روی آنتن تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

جذب تماشاگر با فیلم‌های دفاع مقدس در کنار فیلم‌های پرفروش بسیار سخت است

  • کد خبر: ۱۸۵۹۴۱
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
جذب تماشاگر با فیلم‌های دفاع مقدس در کنار فیلم‌های پرفروش بسیار سخت است
کارگردان فیلم به کبودی یاس گفت: مساله سینما، اکران و کشاندن مردم به سینما با دهه ۷۰ یا ۸۰ متفاوت شده و اینکه بتوان تماشاگر را با فیلم‌های دفاع مقدس در کنار فیلم‌هایی که پرفروش هستند به سینما کشاند، بسیار سخت است. 

جواد اردکانی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: کران و کشاندن مردم به سینما با فیلم‌های دهه ۷۰ یا ۸۰ اقدام خوب و موثری است، هم به جهت اینکه فیلم‌های دفاع مقدس بازبینی و مرور می‌شوند و هم اینکه فرصت و فضایی ایجاد می‌شود که دوستان دوباره دور هم جمع شوند و تجدید خاطره کنند. شاید همین رویداد منشا اتفاقات خوبی باشد.

وی با بیان اینکه ما در دهه‌های قبل انواع فیلم‌ها را در حوزه دفاع مقدس داشتیم و الان نیز داریم، عنوان کرد: آن زمان فیلم خوب و بد و فیلم ضد جنگ و فیلم دفاع مقدس بود و الان نیز هست. یک موضوع که ناگزیر اتفاق افتاده افزایش سطح کار‌ها به لحاظ تکنیکی است. من دو شب پیش بود فیلم شماره ۱۰ را در تهران دیدم که به لحاظ فنی و کیفیت تکنیکی کار خوبی بود.

اردکانی افزود: بخشی از این موضوع به ابزار و امکانات و بخشی به ورود نیرو‌های جوان برمی‌گردد. فیلم‌های دفاع مقدس به لحاظ تکنیکی در حال پیشرفت است. از نظر فضا و حس و حال نیز کار‌های بسیار درجه یکی مانند سریال عاشورا ساخته می‌شود که در فضاسازی و خلق شخصیت‌های باورپذیر جنگ موفق است، البته کار‌هایی نیز وجود دارند که چندان موفق نیستند.

کارگردان فیلم به کبودی یاس با اشاره به اینکه در حال حاضر جذب جوانان و غیر جوانان به سینما سخت است، تصریح کرد: مساله سینما، اکران و کشاندن مردم به سینما با دهه ۷۰ یا ۸۰ متفاوت شده و اینکه بتوان تماشاگر را با فیلم‌های دفاع مقدس در کنار فیلم‌هایی که پرفروش هستند به سینما کشاند، بسیار سخت است. البته این فیلم‌ها نیز بد نیستند، باید ساخته شوند تا مردم ببینند و لذت ببرند.

وی بیان کرد: باید برای فیلم‌های دفاع مقدس و ارزشی مدل اکران متفاوتی طراحی شود. در رقابت در کنار فیلم‌های پرفروش فعلی، توسعه ذائقه مخاطب و کشاندن ذائقه‌های از دست رفته به سالن‌های سینما و گروهی از مردم که علاقه‌مند به چنین موضوعاتی هستند، به دیده شدن فیلم‌های دفاع مقدس کمک می‌کند، اما کار بسیار سختی است.

اردکانی اضافه کرد: هزینه تولید در فیلم‌های دفاع مقدس نیز به قدری بالا است که اگر فیلمی بخواهد هزینه خود را برگرداند، سخت است. در حال حاضر هزینه ساخت یک فیلم متوسط دفاع مقدس زیر ۳۰ تا ۳۵ میلیارد نیست، بنابراین باید حداقل ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد بفروشد که چنین رقم فروشی غیر ممکن است.  

فیلم «به کبودی یاس» کارگردانی و نویسندگی جواد اردکانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری درباره شهید برنسی در سال ۱۳۸۷ ساخته شده و بازیگران این فیلم داوود عین‌آبادی، محمد تقی‌نژاد، علی بکائیان، حسن چودن و سعید، ولی زاده هستند.  

این رویداد به همت انجمن تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار می‌شود و عموم شهروندان و علاقمندان می‌توانند در این رویداد حضور یابند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->