ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد
سرخط خبرها

رونمایی از پوستر جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۶۰۸۴
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رونمایی از پوستر جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی
اولین جشنواره انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان خراسان در ۴ و ۵ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی سرآمد که امروز ۵ مهر ماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد تصریح کرد: این انجمن نزدیک به سه سال است پیگیر برگزاری جشنو‌اره سرآمد و انتخاب شرکت های دانش بنیان برتر است. با توجه به اینکه ۵ آبان ماه روز تصویت قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسط مجلس شورای اسلامی می باشد به ابتکار انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان رضوی بنا داریم تا این روز را در تقویم با عنوان روز دانش بنیان نامگذاری نماییم از این رو مقرر است در این تاریخ جشنواره ملی سرآمد و انتخاب برترین شرکت‌های دانش بنیان در مشهد مقدس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری خراسان رضوی برگزار شود.

به گفته مهدی مدنی، محور‌هایی که در این جشنواره در نظر گرفته شده انتخاب شرکت‌های دانش بنیان  ا ترکیب هیئت داوران است. همچنین تلاش است با یک نگاه علمی و کسب و کاری این شرکت‌ها شناسایی شوند. در دومین محور همایش، نمایش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان است که در دو روز برگزاری این جشنواره در کارخانه نواوری صورت می گیرد. سومین محور در جشنواره، برگزاری رویداد‌ها است که مدون شده  توانایی‌ها را به نمایش دهیم تا خروجی از این جشنواره صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به فرصت یک ماه در اولین جشنواره سرآمد،ش رکت‌های دانش بنیان خراسان بزرگ و سیستان بلوچستان حضور می یایند، اما در سال‌های آینده حضور شرکت‌ها از سراسر کشور در این جشنواره امکان پذیر است.

 رییس پارک علم و‌فناوری خراسان رضوی در این مراسم رونمایی تصریح کرد: وقتی نگاهی به فعالیت های شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور می شود، استان در عرصه های مردمی سازی، نقطه زنی و‌شبکه سازی می تواند بهتر از وضعیت موجود عمل کند. مسلما از قِبل این جشنواره ها بتوانیم شرکت های منتخب  در مسیر درست در حرکت هستند شناسایی کنیم و قدرانی کنیم.

مسعود میرزایی افزود: نزدیک به ۹ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد .شرکت هایی در  حوزه صنایع معدنی و غذایی هستند بسیار سهم نا چیزی دارند که نیاز است برنامه ریزی هایی در این حوزه صورت بگیرد که این سهم، به خصوص در استان افزایش یابد. ما آمادگی داریم حمایت های معنوی را در پیشبرد اهداف داشته باشیم تا بتوانیم تا پایان ۱۴۰۴ عدد زیر یک درصدی در این حوزه را ارتقا دهیم . 

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ استان خراسان در حوزه صادرات  بیش از ۱۲میلیون دلار صادرات فناوری داشته است که این عدد در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار بوده است و حتی استان خراسان رضوی در بعضی از حوزه ها سرآمد و الگو در کشور هم بوده است.

رئيس انجمن شتابدهنده هاي خراسان رضوی و عضو هيات مديره انجمن شركتهاي دانش بنيان در ادامه یادآور شد: برای این که اقتصاد نوآور و دانش بنیان داشته باشیم گام جریان سازی، فرهنگسازی و گام ارائه و اجرای طرح های نوآور را باید در دستور کار قرار دهیم.

به گفته محسن روشنک، انجمن شرکت های دانش بنیان استان که تنها تشکل منسجم در کشور است رسالت اصلی شان در حوزه گام اول و دوم است و گام سوم نیاز به پویشی است که تمام جامعه درگیر این کار باشند.

وی افزود: ما اگر ترنور مالی کشور که سهم  های بزرگ بخش صنعت و معدن ، پتروشیمی و کشاورزی است و سهم ده درصدی سایر حوزه ها است را به بخش دانش بنیان سوق دهیم مسلما عملکرد بهتری را خواهیم داشت. حوزه  آی تی  سهم یک درصدی از ترنول مالی دارد در حالیکه ۶۰ درصد شرکت ها در این‌حوزه هستند و نشاندهنده ظرفیت بزرگ در همه حوزه ها است. اقتصاد کلان و‌ پویا ما در آینده مسیر  پویایی خو‌اهد داشت اگر اسم سهم شرکت های دانش بنیان افزایش یاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->