وزیر ارتباطات خبر داد: اختصاص ۱۰ گیگ اینترنت هدیه برای مرحله دوم انتخابات اولین مرکز رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دفاعی افتتاح شد | «نصیر» چشم‌انداز پیوند پیوند صنایع دفاعی با مراکز فناور امروز نطق زنده پزشکیان و جلیلی از تلویزیون پخش می‌شود (۱۳ تیر) وزیر اقتصاد: رشد سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم مثبت ۶.۴ درصد بود وزیر نفت خبر داد: اختصاص پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۷ میلیون مشترک گاز وزیر کشور با تأکید بر حق‌الناس‌بودن رأی مردم، از آمادگی برای برگزاری انتخابات خبر داد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: انتخابات نماد اتحاد ملی است ایران ۱۱ شخص آمریکایی را تحریم کرد اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مرحله دوم طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان با حضور رئیسی آغاز شد

  • کد خبر: ۱۸۶۳۲۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
مرحله دوم طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان با حضور رئیسی آغاز شد
رئیس جمهور کشورمان در سفر یک روزه خود به استان اصفهان از مرحله اول طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان بازدید کرد و آغاز مرحله دوم این طرح اجرایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم رئیسی امروز در سفر یک روزه خود به استان اصفهان از مرحله اول طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان بازدید کرد.

در این بازدید رئیس جمهور در جریان روند اجرایی و پیشرفت این طرح قرار گرفت همچنین در این بازدید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح را صادر کرد.

طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان به طول ۹۸۰ کیلومتر است و تاکنون آزادسازی ۵۲۰ کیلومتر از مسیر انجام شده و ۴۲۰ کیلومتر حفاری و ۲۱۴ کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

انتقال آب از دریای عمان بخشی از طرح احیای زاینده رود است که با اجرای مرحله نخست برداشت آب از زاینده رود توسط صنایع قطع خواهد شد و در مرحله دوم علاوه بر آب صنایع، مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست هم مصرف خواهد شد.

اجرای این طرح فقط با هدف تامین آب برای صنایع موجود در استان خواهد بود و طرح توسعه واحد‌های صنعتیِ آب در دستور کار نیست.

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان گفت: در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود.

وی هزینه اجرای مرحله نخست طرح را ۲۵ و نیم هزار میلیارد تومان و مرحله دوم را ۱۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمامی هزینه اجرای این دو مرحله را صنایع بزرگ استان اصفهان تامین خواهند کرد.

زینلیان با اشاره به این‌که مرحله نخست طرح از مهر پارسال آغاز شده است، ادامه داد: هم اکنون در ۲۴ جبهه کاری در این فاصله ۵۲۰ کیلومتری ۱۴ پیمانکار در حال فعالیت هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال مرحله نخست اجرایی شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با اجرای این طرح آب روستا‌ها و شهر‌های مسیر را هم تامین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای انتقال از دریای عمان آب در مبدا شیرین و سپس به استان منتقل خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->