تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قالیباف: ایران و امارات می‌توانند به قطب بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شوند

  • کد خبر: ۱۸۷۳۶۴
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
  • ۱
قالیباف: ایران و امارات می‌توانند به قطب بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شوند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و امارات، می‌توانیم به قطب بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده و این فرصت میان دو کشور به واسطه روابط دوجانبه و عضویت در بریکس وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف که صبح پنجشنبه ۱۳ مهر به منظور سفری دو روزه و با هدف توسعه روابط دوجانبه وارد ابوظبی شده بود با محمد بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در امارات، گفت: امیدواریم روابط میان دو کشور روز به روز توسعه یافته و روزی نباشد که سفیر در کشورهایمان نداشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اولویت نخست جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی که ارتباط با همسایگان است، عنوان کرد: در این میان توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و ایجاد امنیت پایدار میان کشور‌های همسایه به ویژه با کشور‌های حوزه خلیج فارس بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سفر خود به امارات را حاکی از جدیت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط و فرصتی برای ارزیابی گذشته دانست و افزود: ما قصد داریم گامی محکم برای آینده در همه حوزه‌ها برداریم و اقتصاد دو کشور را در همه ابعاد توسعه دهیم که در این میان فرصت‌های بزرگ بیشماری وجود دارد.

قالیباف در ادامه با اشاره به تمایل و دعوت جمهوری اسلامی ایران از رئیس کشور امارات برای سفر به کشورمان، خاطرنشان کرد: توسعه روابط به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی مهم است و این موضوع با توجه به شرایط منطقه، اوراسیا و بریکس که دو کشور به تازگی به عضویت آن در آمده اند، اهمیت بیشتری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و امارات، می‌توانیم به قطب بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شویم و این فرصت میان دو کشور به واسطه روابط دوجانبه و عضویت در بریکس وجود دارد.

رئیس کشور امارات متحده عربی: امارات و ایران همواره به دنبال راهکار‌هایی برای توسعه روابط هستند

محمد بن زاید آل نهیان ضمن خوشآمدگویی و تشکر از اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به امارات که باعث توسعه روابط میان دو کشور می‌شود، گفت: همسایگی دو کشور ما را بر آن می‌دارد تا همواره به دنبال راهکار‌هایی برای توسعه همه جانبه روابط باشیم و این سفر انگیزه بیشتری به این موضوع می‌دهد.

رئیس کشور امارات متحده عربی همچنین با اشاره به قدمت دیرینه روابط میان دو کشور، یادآور شد: گاهی شرایط بین‌المللی باعث دوری کشور‌ها می‌شود که باید در این زمینه راهکاری برای قرابت بیشتر پیدا کنیم که در این میان اعزام سفیر جدید ایران به ابوظبی، انگیزه بیشتری به توسعه روابط می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار دو محصول دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دارویی را به محمد بن زاید آل نهیان هدیه داد که با استقبال و قدردانی رئیس کشور امارات همراه شد.

پیش از این دیدار هم قالیباف و شیخ منصور بن زاید آل نهیان نایب رئیس کشور امارات متحده عربی و معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که محوریت آن توسعه روابط دوجانبه بود، موضوعاتی همچون گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی به عنوان اولویت مطرح شد.

از آنجایی که فرصت‌های بزرگ اقتصادی در زمینه حمل و نقل، گردشگری، علم و فناوری و دانش بنیان‌ها وجود دارد، دو طرف بر تسهیل روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک تأکید کردند.

موضوع مهم دیگر، تأمین امنیت خلیج فارس بود که رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کشور امارات بر آن تأکید کرده و توسعه اقتصاد کشور‌ها و روابط تجاری را مستلزم آن دانستند. همچنین دو طرف، تنها راه رسیدن به صلح پایدار را استفاده از ظرفیت کشور‌های حوزه خلیج فارس برای این مهم و بدون دخالت کشور‌های خارج از منطقه عنوان کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
0
باقر عراقی
تو غلط کردی با امارات
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->