روایت‌هایی از خانواده حاجی‌مهدی‌زاده که شهادت پدر، مانع جان‌فشانی ۲ فرزندش نشد روایتی از آهنگر محله نوده که به‌دلیل از رونق‌افتادن حرفه‌اش، مهارت خود را به روز کرد گفتگو با ابراهیم عقیلی قاری جوان محله کلاهدوز | همه چیز از مسجد «توکلی» شروع شد مجید انصاری کاسب جوان محله امامیه از ویژگی‌های یک عطاری مطمئن می‌گوید گپ و گفت با محمدرضا خزاعی اولین خبرنگار تخصصی هندبال در نشریات کشور گپ و گفت با حسن علیجان نژاد، خیّر بازار برنج‌فروش‌ها گپ و گفت با کسبه هم‌جوار پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) درباره میزان رغبتشان به اهدای خون گفتگو با غلامرضا غلامپور، شاعر آیینی و اهل بیت(ع) | ابیاتی در گروحال دل مهاجران در «ویلچر» | نگاهی به توانایی هنری جوانان افغانستانی «طبرسی» و «ابوریحان» به میدان آمدند میراث سه میلیاردی وقف مسجد شد | چشمِ دل سیری فاطمه خانم گزارشی از وضعیت امروز و دیروز کارخانه سه‌راه دانش | کارخانه یخ، در حال آب شدن درباره گلخانه داری در گفتگو با فاطمه باهوش | وقتی با یک گل بهار می‌شود! گپ و گفتی با محمد حقیقت‌خواه، نویسنده و ناشر مشهدی | میانسالیِ پربارتر از جوانی
خبر فوری

حذف اتوبوس‌های فرسوده تا پایان سال

  • کد خبر: ۱۸۷۷
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
حذف اتوبوس‌های فرسوده تا پایان سال
بررسی معضل اتوبوس‌های بدون سیستم سرمایشی در محله عماریاسر

رها راد - پیامک‌ها به شهرآرا محله نشان می‌دهد که بیشترین مشکلات منطقه6 از سوی مردم محله عماریاسر مطرح شده‌اند. از نبود امکانات تفریحی برای بچه‌ها بگیرید تا نبود زمین ورزشی برای جوانان. این‌بار اما اتوبوس‌های خطی بدون کولر درب و داغان داد اهالی را درآورده‌اند.
پیرو همین شکایت‌ها و پیامک‌ها تصمیم گرفتیم که به این محله سر بزنیم و حضوری با اهالی گفت‌وگو کنیم.

 

معضل قدیمی و همیشگی
نشانی سرراست است. عمار یاسر14، کنار خندق. آخرین ایستگاه خط70. به مقصد که می‌رسم چند نفر از اهالی روی صندلی ایستگاه اتوبوس در انتظار ما نشسته‌اند. یکی از جوانان منطقه که چند باری از طریق تماس و پیامک خواستار رسیدگی به مشکل اتوبوس‌ها شده است، اول از همه شروع به صحبت می‌کند: « این معضل در منطقه ما یک معضل قدیمی و همیشگی بود اما سرانجام با پیگیری‌ها، به لطف آقای بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، و طی بازدیدهایی که داشت دستور تعویض اتوبوس‌ها داده‌ شد. از آن زمان به بعد دو اتوبوس کولردار به منطقه ما اختصاص پیدا کرد. در یک ماه اخیر این دو اتوبوس را به‌مرور برداشتند و دو اتوبوس فرسوده، قدیمی و بدون کولر را جایگزین کردند. با توجه به گرم‌شدن هوا تردد با این مینی‌‌بوس‌ها برای اهالی بسیار سخت شده است.»


بهانه تعداد کم مسافر
یکی از خانم‌‌ها برای صحبت جلو می‌آید. او 45سال است که به همراه خانواده‌اش در همین محله سکونت دارد. می‌گوید که با شرکت اتوبوس‌رانی تماس گرفته‌ است و آن‌ها دلیل این اقدام را تعداد اندک مسافران این ایستگاه و تردد کم در این مسیرها دانسته‌‌اند اما او این دلیل را
موجه نمی‌داند و می‌گوید:« شهرداری یک ارگان خدماتی است و موظف به خدمات‌رسانی. اگر در مناطق و محله‌هایی مثل سجاد و احمدآباد تعداد مسافران کم بود باز هم اتوبوس‌ها را تعویض می‌کردند؟»


جایگزینی به‌دلیل تعمیرات
در حاشیه این اعتراض‌ها با مهدویان، مسئول اتوبوس‌رانی منطقه2، تماس می‌‌گیریم. او در ابتدای گفت‌وگو درباره جابه‌جایی خطوط می‌گوید: «فقط یک اتوبوس کمکی در آن خط، جایگزین اتوبوس شده است آن هم به‌دلیل تعمیراتی که نیاز داشت. شیشه جلو این اتوبوس در شهرک شهید باهنر شکسته می‌شود و حالا در دست تعمیر است. به محض تعمیر دوباره در همین خط استفاده می‌شود.»


میزان تقاضا و ارائه خدمات
اما اتحادی، رئیس روابط عمومی شرکت اتوبوس‌رانی، دلیل این جایگزینی را حجم کم مسافران این محدوده بیان می‌کند و می‌گوید: « ما در این خط، 4دستگاه فعال داریم که مجهز به سیستم سرمایشی و آخرین امکانات هستند و روزانه 750مسافر را می‌توانند جابه‌جا کنند. اما در این خط فقط 50مسافر را جابه‌جا می‌کردند. سازمان اتوبوس‌رانی موظف است خدمات خود را بنا بر میزان تقاضای هر منطقه ارائه کند. ما این جایگزینی را با توجه به استفاده محدود مردم این محدوده از خدمات انجام دادیم.»
اتحادی در ادامه به مقایسه ارائه خدمات اتوبوس‌رانی در مناطق اصلی و حاشیه‌ای شهر این‌گونه واکنش نشان می‌دهد: « من به هیچ عنوان استفاده از الفاظ بالاشهر و پایین‌شهر را نمی‌پسندم. همان طور که گفتم ما تعداد مسافران و ظرفیت‌ها را در نظر می‌گیریم. برای مثال خط‌یک بی‌آرتی از گران‌ترین ناوگان‌های ماست و از طبرسی عبور می‌کند. خط3 بی‌آرتی هم به همین ترتیب از شهید بسکابادی به سمت الهیه می‌رود. اتفاقا مدتی قبل بعضی خطوط در بولوار سجاد که به دلیل همین استفاده محدودی که گفتم بدون امکانات لازم بودند، مورد اعتراض مردم قرار گرفتند.»
وی در انتها با تمام این توضیحات مطالبه مردم این منطقه را به‌حق می‌داند و از خارج‌شدن این اتوبوس‌های بدون کولر از گردونه ناوگان حمل و نقل عمومی تا انتهای سال خبر می‌دهد: « از مجموع 1480دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوس‌رانی 184اتوبوس بدون کولر داریم. تا انتهای سال این اتوبوس‌ها از سازمان خارج شده و اتوبوس‌های مجهز به سیستم سرمایشی و تمامی امکانات لازم وارد خطوط می‌شوند و دردسترس مسافران قرار می‌گیرند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
پیشخوان شهرآرا
نظرسنجی
در سال پیش رو در کدام بازار سرمایه گذاری خواهید کرد؟
بازار بورس ایران
بازار رمز ارزها
طلا یا دلار
خودرو یا مسکن
کیوسک
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}