قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر)
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد+ عکس

  • کد خبر: ۱۸۸۵۶۴
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد+ عکس
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بیروت حضور دارد با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه در بیروت حضور دارد با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌اللهرلبنان دیدار و گفتگو کرد.

این سفر به منظور رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات کنونی در فلسطین و نوار غزه صورت گرفته است.
مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت در این دیدار حضور داشتند.

امیرعبداللهیان همچنین امروز با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و عبدالله بوحبیب همتای لبنانی دیدار کرده بود. وی قرار است با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان هم دیدار کند. 

وزیر خارجه بامداد امروز در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشور‌های اسلامی، مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد. 

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد+ عکس

امیرعبداللهیان ادامه داد: آواره کردن ده‌ها هزار فلسطینی در دو سه روز گذشته، تداوم جنایات جنگی و قطع آب و برق و غذا و دارو به روی ساکنان غزه یک جنایت جنگی سازمان یافته از سوی رژیم جعلی اسرائیل است.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین اظهار داشت: طبعا ادامه جنایات جنگی علیه فلسطین و غزه با واکنش‌هایی در دیگر کشور‌ها در منطقه مواجه خواهد بود که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسؤول هر گونه عواقب آن خواهند بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما امروز در ادامه مشورت با مقامات عالیرتبه عراق، روز جمعه در بیروت با دولتمردان و مقامات سیاسی لبنان در خصوص وضعیت موجود در غزه، تداوم جنایات جنگی و مشورت‌های مورد نیاز در سطح جهان اسلام و منطقه گفتگو و رایزنی خواهیم داشت.

این ششمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او نهم شهریور ماه و پس از سفر به سوریه برای پنجمین بار به بیروت رفت. او ششم اردیبهشت ماه هم برای چهارمین بار به بیروت سفر کرده بود. 

امیرعبداللهیان در سفر قبلی به بیروت با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه پیش از این هم به بغداد سفر و با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه گفتگو کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->