«زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس
سرخط خبرها

واکنش‌ هنرمندان و کاربران فضای مجازی به قتل داریوش مهرجویی و همسرش

  • کد خبر: ۱۸۸۸۵۴
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷
  • ۳
واکنش‌ هنرمندان و کاربران فضای مجازی به قتل داریوش مهرجویی و همسرش
در همان لحظات اولیه قتل داریوش مهرجویی و همسرش کاربران فضای مجازی به ویژه اهالی فرهنگ و هنر به این فاجعه واکنش نشان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، خبر تلخ به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و همسرش از همان لحظات اولیه انتشار، در فضای مجازی صدا کرد و کاربران بسیاری از جمله هنرمندان و اهالی فرهنگ نسبت به این فاجعه واکنش نشان دادند. 

لال و گریان و مبهوت به کارگردان محبوبم فکر می‌کنم

هانیه توسلی، بازیگر سینما و تلویزیون پستی را منتشر کرد و در آن نوشت:

خبر آن‌قدر هولناک است، آن‌قدر عجیب و مهیب است که لال شده‌ام. دو ساعتی است که شنیدم و درحال اشک ریختنم. لال و گریان و مبهوت به کارگردان محبوبم فکر می‌کنم. به مهرجویی بزرگ. به او که خلّاق و هنرمند بود. وجود نازنینش در سینما غنیمتی بود.

مهدی یزدانی خرم، منتقد و نویسنده، نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

داریوش مهرجویی را کشتند. کشتند داریوش مهرجویی را. داریوش مهرجویی را با چاقو کشتند، با چاقو داریوش مهرجویی را کشتند. شب او و همسرش را کشتند و کشتند و خون خانه‌شان را برداشته حتما. او را تهدید کرده‌بودند و تهدید کرده‌بودند او را.  

داریوش‌کُشی در شبِ پاییزی و من در نیمه‌شب در حالی‌که هنوز نمی‌دانم چگونه به نبودنِ مهرجویی فکر کنم بر فعلِ «کشتن» ماسیده‌ام؛ و می‌نویسم، چون استخوانم یخ زده و هی بلند می‌گویم به مریم که داریوش مهرجویی را کشتند با چاقو.  

مهراب قاسم‌خانی نیز نوشت:

 انگار داریم توی یه کابوس زندگی می‌کنیم که هیچ وقت تموم نمی‌شه. توی یه شبی که هیچ وقت صبح نمی‌شه. دیگه حتی انتظار طلوع رو هم نمی‌کشیم. سیاهی پشت سیاهی. نکبت پشت نکبت…

منیژه حکمت، کارگردان سینما نیز با انتشار پستی عنوان کرد:

اى واى، چه كنيم با اين همه درد، نگرانى، غصه، غم و… چه كنيم

همچنین مهرزاد دانش، روزنامه‌نگار و منتقد سینما، این‌گونه به بیان حس و حال خود پرداخت:

‌ آن هنگام که دیدیم حمید هامون از خواندن خبر سر بریدن عده‌ای در روزنامه بهتش زد، چه می‌دانستیم ۳۴ سال بعدش خودمان نیمه‌شب از خواندن خبر مشابه درباره خالق هامون بهت‌زده و شوکه خواهیم شد... این دیگر چه پلشتی‌ای است؟

غریبه‌ها شبانه وارد خانه داریوش مهرجویی شدند، او و همسرش را سلاخی کردند و رفتند

دیگر کاربران فضای مجازی پس از انتشار این خبر با کلماتی که سنگینی بهت را در خود دارد، به بیان احساس خود پرداختند و به این فاجعه واکنش نشان دادند.

یکی از کاربران توییتر نوشته است: قتل داریوش مهرجویی و همسرش؟ چطور می‌شود این فاجعه را باور کرد؟

یکی دیگر از کاربران با انتشار ویدئویی از فیلم «پری» داریوش مهرجویی نوشته است: با بچه‌ها درباره مهرجویی صحبت می‌کنم و ناخودآگاه گریه می‌کنیم مثل همین سکانس پری حال جمعی ما بعد از فاجعه.

کاربر دیگری با اشاره به فیلم «بانو» مهرجویی نوشته است: در فیلم «بانو» غریبه‌ها وارد خانه بانو شدند و به تدریج خانه را تصرف کردند، اما در نهایت مجبور به رفتن شدند. در واقعیت غریبه‌ها شبانه وارد خانه داریوش مهرجویی شدند. او و همسرش را سلاخی کردند و رفتند، چه پایان هولناکی. عجب نیمه شب نحسی. مات و گیجم.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
M.M
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1
0
امنیت ایران با این فاجعه زیر سوال رفت...
به عنوان یک شهروند ایرانی برای این امنیت متاسفم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
اوکه گفته بوددرخطراست چرااخه جدی نگرفتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
0
0
ببخشید نوشته همسر مهرجویی اول دستاشو بستم بعد دهنشو بعد میگه گفتم طلاهاتو دربیار درآورد داد گذاشتم توی جیبم . آخه دستاش بسته بوده چطور داورده؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->