سرمربی جدید پرسپولیس ایرانی است یا خارجی؟ برنامه اوسمار در پرسپولیس اجرا نشد نتیجه بازی آلمان و دانمارک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان پیش‌ می‌رود علت توقف بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ چیست؟ + عکس و فیلم نیازمند چراغ خاموش در راه پرسپولیس سکوت عجیب نکونام در مورد اتفاقات غیرمنتظره استقلال ماجرای اخراج معاون حقوقی پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی ایتالیا و سوییس در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| پایان تلخ قهرمان آندو: ازفینالیست شدن اردن و قطر باید درس بگیریم مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده
سرخط خبرها

پایان رؤیای قطری منچستریونایتد

  • کد خبر: ۱۸۹۱۱۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
پایان رؤیای قطری منچستریونایتد
باشگاه پرافتخار لیگ جزیره به مالکان انگلیسی برمی‌گردد.

شهرآرانیوز، مالکان آمریکایی منچستریونایتد مدت‌هاست که به‌دنبال فروش این باشگاه هستند، اما قیمت بالایی که آن‌ها برای پرافتخارترین باشگاه لیگ جزیره در نظر گرفته‌اند، فرایند انتقال مالکیت شیاطین سرخ را به گره کوری بدل کرده است. با‌وجود‌این و با منصرف‌شدن شیخ جاسم قطری از خرید این باشگاه، به نظر می‌رسد برنده پروژه فروش منچستریونایتد سرجیم ر‌اتکلیف، میلیاردر بریتانیایی باشد.

در‌واقع پس از اینکه کنسرسیوم قطری به ریاست شیخ‌جاسم از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد، سر‌جیم‌راتکلیف قرار است ۲۵ درصد از سهام منچستریونایتد را در اختیار بگیرد؛ اتفاقی که برای طرف‌داران شیاطین سرخ خوش‌حال‌کننده است و آن‌ها سرانجام می‌توانند از شر مالکان آمریکایی تیمشان راحت شوند. مالکوم گلیزر در سال ۲۰۰۵ منچستر را خریده بود و پس از فوت او در سال ۲۰۱۴، پسران او مدیریت را در دست گرفتند. با‌وجود‌این، آن‌ها هیچ‌وقت افراد محبوبی در بین طرف‌داران نبودند و رفتن آن‌ها خبر خوبی برای سکونشینان اولدترافورد خواهد بود.

کنار‌کشیدن ثروتمند قطری

مرد ثروتمند قطری تقریبا دوبرابر ارزش تخمین‌زده‌شده برای منچستریونایتد را برای خرید این باشگاه به گلیزر‌ها پیشنهاد داده بود. با‌این‌حال این میزان هم برای در‌اختیار‌گرفتن مالکیت باشگاه از خانواده آمریکایی کافی نبود. شیخ‌جاسم حتی بیش از یک‌میلیارد پوند هم برای ترمیم ضعف‌های تیم کنار گذاشته بود؛ موضوعی که او را به خریدار محبوب هواداران یونایتد تبدیل می‌کرد. با‌این‌حال هواداران حامی مرد قطری به مراد خود نرسیدند و پس از چندین ماه خبر‌های ضد‌و‌نقیض سرانجام قطری‌ها از پروژه خرید منچستریونایتد عقب‌نشینی کردند.

منچستر چند سال قبل و پیش از تصدی مالکیت نیوکسل، باشگاهی بود که کنسرسیوم تحت حمایت بن سلمان قصد خرید آن را داشت. در آن برهه هم سناریویی تقریبا مشابه رقم خورد و مشتری عرب باشگاه با‌وجود پیشنهاد مبلغی بیش از ارزش تخمین‌زده‌شده باشگاه در خرید یونایتد ناکام ماند. این موضوع برای عده‌ای از حامیان باشگاه هم مطلوب بود؛ آن‌هایی که ترس تبدیل‌شدن باشگاه به تیمی مانند پاری‌سن‌ژرمن را داشتند و تدابیر تیم قطری را فوتبالی قلمداد نمی‌کردند.

تصاحب تدریجی یونایتد به دست راتکلیف

پس از اینکه کنسرسیوم قطری به ریاست شیخ جاسم از خرید شیاطین سرخ کناره‌گیری کرد، سر جیم راتکلیف قرار است به تدریج مالکیت منچستریونایتد را در اختیار بگیرد. به گزارش تایمز، یونایتد قرار است پیشنهادی ۱.۳ میلیارد پوندی برای ۲۵ درصد از سهام باشگاه را از سوی راتکلیف و شرکتش INEOS در جلسه هیئت مدیره این هفته تصویب کند. این میزان از سهام باشگاه در سال‌های آینده و مطابق با میل گلیزر‌ها به تدریج بیشتر خواهد شد و پروژه سخت و پیچیده فروش منچستر در طول زمان انجام می‌شود تا زمانی که راتکلیف در نهایت به مالک اصلی این باشگاه تبدیل شود.

آخرین تحولات به این معنی است که فرایند طولانی مدت تصاحب می‌تواند تقریبا یک سال پس از اولین عرضه باشگاه به بازار پایان یابد. در واقع راتکلیف پس از ارائه یک پیشنهاد بازنگری شده که به گلیزر‌ها اجازه می‌دهد فعلا در رأس کار باقی بمانند، دوباره به عنوان پیشتاز ظاهر شد. پیشنهاد جدید ارزش باشگاه را بین ۵ تا ۵.۵ میلیارد پوند ارزیابی می‌کند که در صورت تصاحب کامل، رکورد جدیدی برای یک باشگاه ورزشی خواهد بود.

آغاز دوران جدید شیاطین سرخ

این یک جاه‌طلبی برای مرد ثروتمند انگلیسی در سن و سال بازنشستگی‌اش به شمار می‌رود. راتکلیف با خرید یونایتد وارد یک پروژه بزرگ و پردردسر شده و بعید است مشکلات متعدد چنین‌پروژه‌ای را نسنجیده باشد. با همه این احوال، برای تأیید صلاحیت او در هدایت منچستر به سمت موفقیت و رسیدن به جایگاه سابق باید منتظر زمان بود.

راتکلیف وارد کارزار رقابت در لیگ برتر انگلیس شده و رقبای بزرگی مثل تاد بولی، کرونیکه و شیخ منصور را پیش روی خودش می‌بیند. یقینا چنین مرد با‌تجربه‌ای برای رویارویی با این رقبا آماده خواهد بود و با رویکرد هوشمندانه‌ای که او برای پشت‌سر‌گذاشتن شیخ‌جاسم قطری به خرج داد، احتمالا باید منتظر تدابیر ویژه‌اش برای موفقیت در اداره باشگاه منچستریونایتد باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->