ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عادی شدن تخلف در کمبود محسوس پلیس راهنمایی در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۹۲۰۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
عادی شدن تخلف در کمبود محسوس پلیس راهنمایی در مشهد
عکس مطلب مربوط به دو پیاده‌روی نزدیک به دکه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی شهر مشهد در دو ساعت متفاوت است؛  جلوی دانشگاه آزاد مشهد و ورودی میدان پارک که پیاده‌رو چنان از خودرو پرشده که جایی برای پیادگان ندارد.

شهرآرانیوز - روز‌هایی نه‌چندان دور، خودرو‌هایی از پلیس با نوار آبی روی بدنه و عبارت: "پلیس راهنمایی و رانندگی" و نیز پلیس‌هایی با نشان پلیس راهنمایی داشتیم و بدین‌ترتیب نظم عبورو مرور شهری در کلان‌شهر زائرپذیر مشهد برقرار بود و دل هوارداران قانون شاد!

این روزها، چنان حجم قابل مشاهده تخلفات و عادی‌سازی تخلف و تشویق به تخلف رانندگی بدون عقوبت توسط دسته متخلفین بی عقوبت، در این شهر افزایش یافته که آدمی حیرت می‌کند و آرزوی دیدن پلیس راهنمایی را دارد.

دیگر تخلفی مانند عبور خودرو‌های عادی از خط ویژه و نیشخند قانونمداران نمونه خط ویژه ملک‌اباد، ورود بدون واهمه متخلفین به خیابان یک‌طرفه و ورود ممنوع و... زیاد است که نمی‌توانی بشماری‌شان!

ورود به میدان و بدون دور زدن میدان بازگشت در مسیر مخالف، عدم توجه به فرمان چراغ در گردش به راست چهارراه‌ها، گردش به چپ چهارراه‌ها از منتهی الیه سمت راست، عبور پرشمار موتوسیکلت از چراغ قرمز، عدم رعایت حق دیگران در چراغ‌های سه زمانه و سد راه شدن، توقف کامل خودرو‌ها گرداگرد میادین و... که دیگر امری عادی شده است.

نیز، پارک خودرو‌ها در پیاده‌رو که دیگر از شمارش خارج است.

همه این مثال‌ها در سایه عدم ترس متخلف از رعایت نکردن قانون اتفاق می‌افتد و کمبود پلیس راهنمایی و رانندگی را گوشزد می‌کند.

باری، ممکن است ماموریت‌های پلیس افزایش یافته و کمبود نیرو هست، خب تمام این موارد با رصد دوربین‌های معابر عمومی، نصب دوربین در میادین، دوربین در خیابان یک‌طرفه و... و اعمال قانون متخلف،  اصلاح شدنی است.

عکس مطلب مربوط به دو پیاده‌روی نزدیک به دکه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی شهر مشهد در دو ساعت متفاوت است؛  جلوی دانشگاه آزاد مشهد و ورودی میدان پارک که پیاده‌رو چنان از خودرو پرشده که جایی برای پیادگان ندارد.

بله آقای پلیس! ما شهروندان معمولی که تاب رفتار‌های قانون‌شکنان که قطعا با شکستن هنجارها، روزبه‌روز رفتار‌های پرخطرتری بروز می‌دهند، دل‌مان برای گشت‌ها و پلیس راهنمایی رانندگی تنگ شده است؛ حتی اگر برای همه جا گشت موجود نیست، دوربین‌های متعدد پلیس یا ترافیک و... به‌راحتی توان ثبت تخلفات عادی شده رانندگان متخلف را دارد که با یک بار جریمه سنگین، قطعا از کنش عادی شده ناهنجار خود دست برخواهندداشت.

آقای پلیس! شهروندان قانون‌گرا برای اجرای قانون، دلتنگند تا جان همه محفوظ بماند حتی همان فرد خلافکار که قطعا پیامد عدم توجه به تخلقات کوچک تخلفاتی بزرگتر است که جان ما و شما و خانواده‌تان که شهروند همین شهر و عابر همین خیابان‌ها هستند را به مخاطره خواهدانداخت!  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->