بیانیه جلیلی پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  لاپید: مذاکرات برای سرنگونی نتانیاهو در جریان است حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه زمان مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول دیدار روسای استانی ستاد‌های انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از برکات ارزشمند انقلاب

  • کد خبر: ۱۸۹۲۱۹
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از برکات ارزشمند انقلاب
امروز ۲۴ مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حق، یکی از برکات ارزشمند و از دور اندیشی‌های خردمندانه حضرت امام راحل بود و باید آن را از برگ‌های زرین کتاب ارزشمند انقلاب اسلامی در خصوص ارتش همیشه قهرمان دانست.

امروز ۲۴ مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حق، یکی از برکات ارزشمند و از دور اندیشی‌های خردمندانه حضرت امام راحل بود و باید آن را از برگ‌های زرین کتاب ارزشمند انقلاب اسلامی در خصوص ارتش همیشه قهرمان دانست؛ سازمانی که با تدابیر مقام معظم رهبری که در آن زمان عضو شورای انقلاب و نماینده حضرت امام (ره) در وزارت دفاع بودند در شرایطی که کشور و نظام از سوی معاندین و افکار غیر اسلامی تهدید می‌شد، مأموریت یافت تا ارتش را حفظ و به عنوان ارتش مکتبی حافظ نظام مقدس اسلامی نماید.

وجود زمینه‌های مذهبی و اخلاقی موجود در پیکره و بدنه ارتش موجب شد، که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش خیلی زود به انقلاب پیوسته و به عاملی مهم در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شود. با شروع جنگ تحمیلی نیز وجود زمینه‌های مذهبی و اخلاقی کارکنان آن، معنویت محوری را به اصل اساسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد.

که برخی از نتایج آن، دفاع ۳۴ روزه از خرمشهر، پرواز جانانه ۱۴۰ فروندی و انهدام اهداف راهبردی در دل خاک دشمن، جنگ نابرابر در دریا و نابودی تمام توان نیروی دریایی دشمن ظرف مدت ۶۷ روز از آغاز جنگ و انهدام صد‌ها فروند جنگنده دشمن در طول جنگ تحمیلی و همین طور انتخاب نام آسمانی ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس برای بزرگ‌ترین عملیات‌ها بود.

دفاع از حریم آل الله در کشور‌های مظلوم سوریه و عراق و تقدیم شهدای مدافع حرم در کنار برادران خود در سپاه پاسداران، عزت آفرینی ناو گروه ۷۵، پایگاه عقاب ۴۴، پایگاه پهپادی ۳۱۳، دریانوردی هشت ماهه ناوگروه ۸۶، انجام رزمایش‌های گوناگون و. از دیگر افتخارات ارتش انقلابی به شمار می‌آید که محصول ایمان قوی، معنویت محوری و ایمان راسخ کارکنان غیور و فرزندان ملت بزرگوار در ارتش ولایی است.

امروز، ارتش انقلابی و معنویت محور، گوش به فرمان ولایت و پشتیبان مردم عزیز ایران اسلامی بوده و با برخورداری از روحیه معنوی، توانسته رضایت مقام عظمای ولایت را به گونه‌ای جلب نماید که ایشان در تعریفی بی بدیل از ارتش فرمودند: «ارتش انقلابی به برکت جمهوری اسلامی ایران صرفا ابزار آلات، تجربه، دانش و فن نیست؛ بلکه یک نمایشگاه از ارزش‌های اسلامی هم هست که میشود آن را سر دست گرفت و به ملت و بلکه به جهان نشان داد». ایشان همچنین مدال‌های افتخار «شجره طیبه»، «کلمه طیبه» و «ارتش حزب الله» را نیز بر سینه ستبر فرزندان خود در ارتش جمهوری اسلامی ایران نصب کرده اند که افتخاری ابدی برای ارتشیان جان بر کف به حساب می‌آید.

در آستانه ورود به گام دوم انقلاب، گرایش جوانان عزیز ایران اسلامی به خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در قالب نیرو‌های پایور و یا وظیفه؛ بستر مناسبی برای تربیت چهره‌های جوان و استفاده از این ظرفیت عظیم در ارتش را فراهم آورده است که الحمدلله از این فرصت مغتنم جهت تربیت نیرو‌هایی در تراز ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران بهره برداری شده به نحوی که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نهاد‌های برتر قرآنی کشور شناخته می‌شود و در ۴۵ سالگی عمر انقلاب اسلامی، مسابقات عمده قرآنی را با مشارکت چشمگیر در سطح ارتش برگزار کرده و برخی از قاریان و حافظان برتر قرآنی کشور، از خانواده ارتش و مفاخر قرآنی جامعه اسلامی هستند و صد‌ها حسینیه، نمازخانه و مسجد در مناطق عملیاتی، پادگان‌ها و یگان‌های آموزشی، فرهنگی و مناطق محروم کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران احداث شده که به لطف خدا در این زمینه از دستگاه‌های پیشگام کشور بوده است.

برپایی ۴۳ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقطع کارکنان پایور و وظیفه، ۲۲ دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل وخانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲۲ دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان برادر و خواهر ارتش تاکنون، ابتکار برگزاری جشنواره حدیث در ارتش، نیرو‌های مسلح و کشور و جشنواره گوهر‌های فاطمی که مورد استقبال پرشکوه صد‌ها نفر فعال قرآنی و حدیث از کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌های کارکنان ارتش قرار گرفته، از دیگر اقدامات ارتش انقلابی امام زمان (عج) بوده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با نصب العین قرار دادن فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، با راه اندازی نهضت قرآنی و تربیت و آموزش چهره‌های قرآنی، ۱۵۰عدد دارالتحفیظ و کلاس تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم؛ بیش از ۳۷ هزار حافظ اجزای مختلف قرآن کریم در بین کارکنان پایور، خواهران شاغل، خانواده‌های کارکنان را تربیت کرده که از این تعداد بیش از ۲۹۴ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.. ارتقای سطح فرهنگی، مذهبی و سیاسی خانواده‌ها از طریق دوره‌های بصیرت افزایی مختلف از دیگر توفیقات ارتش انقلابی و معنویت محور جمهوری اسلامی ایران بوده است. این ارتقای بینش موجب مقابله با فتنه‌های شوم دشمنان و مشارکت بالای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در مناسبت‌های ملی، مذهبی و انتخابات شده است.

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی ولایتمدار، مخلص، متعهد، متخصص، پا در رکاب و مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا، نظام مقدس اسلامی و ملت سرافراز ایران اسلامی بوده و مفتخر است علاوه بر دفاع از مرز‌های اعتقادی و جغرافیایی ایران عزیز؛ معرفی و ترویج مکتب غنی و انسان ساز اسلامی و فرهنگ استکبار ستیزی را سرلوحه امور خود قرار بدهد.

امیدواریم با لطف و عنایت حضرت حق، در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج)، رهنمود‌های راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتوانه ملت انقلابی و مجاهد پرور؛ توفیقات ارتش جمهوری اسلامی ایران در اعتلای معنویت، بصیرت و فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی روز به روز بیشتر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->