نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اعلام شد نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + تعداد رای‌های هر کاندیدا پایان فرآیند اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ | شمارش آرا آغاز شد رایزنی باقری و بن‌فرحان درمورد موضوعات مشترک و تحولات فلسطین اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه حماس اعلام کرد ستاد انتخابات خراسان رضوی: امکان تمدید بعد از ساعت ٢۴ وجود ندارد | ٢٠ درصد مازاد شارژ تعرفه در کل استان داشته‌ایم فرماندار قوچان: دو شعبه اخذ رأی با کمبود تعرفه مواجه شدند باقری:‌ روابط ایران و روسیه در مسیر درست و با شتابی مناسب قرار دارد طحان‌نظیف: از گمانه‌زنی‌ نتایج انتخابات بپرهیزید امام‌جمعه خواف: حضور مردم در انتخابات می‌تواند آغازی در رفع مشکلات و گرفتاری‌های ملی باشد فرماندار خوشاب: انتخابات به بهترین نحو در حال برگزاری است فرماندار کاشمر: برگزاری انتخاباتی سالم و امن جزو خطوط قرمز است استقبال پرشور مشهدی‌ها پای صندوق‌های رأی + فیلم خبرنگار نیویورک‌تایمز خطاب به مجری صداوسیما: امیدوارم در نجف ببینمت ویدئو | شهروندان مشهدی، دست‌اندرکاران صندوق‌های اخذ رأی ویدئو | توصیه‌های على‌اکبر صالحى به آن‌هایی که هنوز تصمیمى براى رأى‌دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند
سرخط خبرها

درباره بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین و تاریخچه آن + عکس و اینفوگرافی

  • کد خبر: ۱۸۹۵۸۰
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
درباره بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین و تاریخچه آن + عکس و اینفوگرافی
بیمارستان «المعمدانی» یا «الاهلی عرب» غزه که در سال ۱۸۸۲ افتتاح شد، توسط انجمن انگلیکان اداره می‌شود. این بیمارستان در شهر غزه در نزدیکی کلیسای انجیلی سنت فیلیپ، کلیسای سنت پورفیریوس و مسجد بزرگ عمری واقع شده است.

شهرآرانیوز - بیمارستان «الاهلی عرب» را که در ایران به بیمارستان المعمدانی شناخته می‌شود، انجمن مبلغان کلیسای انگلستان در سال ۱۸۸۲ میلادی ساخت. این بیمارستان را بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۸۲ مذهب پیمان تعمید جنوبی آمریکا به عنوان یک مأموریت پزشکی اداره می‌کرد، اما در دهه ۱۹۸۰ تحت مدیریت کلیسای انگلیکان بازگشت.

دفتر مرکزی بیمارستان المعمدانی در محله زیتون در جنوب شهر غزه قرار دارد و آن را کلیسای اسقفی در اورشلیم اداره می‌کند. این بیمارستان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های غزه است.

تاریخچه بیمارستان المعمدانی یا الاهلی عرب در غزه

بیمارستان الاهلی عرب یا المعمدانی از سال ۱۸۸۲ شروع به کار کرده است و مؤسس آن انجمن مأموریت کلیسای انگلستان بوده است. این بیمارستان بعد‌ها -  بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۸۲ - توسط مأموریت پزشکی کلیسای باپتیست جنوبی، اداره می‌شد. در آن زمان این بیمارستان را به عنوان بیمارستان باپتیست/ Baptist  (به عربی: المستشفى المعمدانی) می‌شناختند. از سال ۱۹۸۰، این بیمارستان را کلیسای اسقفی در اورشلیم اداره می‌کند و سازمان‌های خیریه بین‌المللی مانند سازمان «خاورمیانه را در آغوش بگیرید» (Embrace the Middle East) از آن حمایت می‌کنند.

درباره بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین و تاریخچه آن + عکس و اینفوگرافی

حملات موشکی به بیمارستان المعمدانی طی جنگ ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی و حماس

حمله موشکی به خانه مدیر پزشکی بیمارستان

در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، گزارش‌هایی منتشر شد که می‌گفتند سه نفر از کارکنان بیمارستان «در جریان بمباران محله رمال خانه‌های خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند»، از جمله خانه دکتر ماهر ایاد، مدیر پزشکی بیمارستان.

اصابت موشک به مرکز درمان سرطان

در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳، مرکز درمان تشخیصی سرطان بیمارستان مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفت و چهار کارمند بیمارستان مجروح شدند و دو طبقه فوقانی آن به شدت آسیب دید که بخش‌های ماموگرافی و سونوگرافی بیشترین خرابی را داشتند.

انفجار در بیمارستان المعمدانی

سه روز بعد، در غروب ۱۷ اکتبر، انفجاری در حیاط بیمارستان رخ داد که هزاران نفر از آواره‌های جنگ را در خود جای داده بود. طبق آمار اولیه وزارت بهداشت فلسطین، این انفجار منجر به شهادت حدود ۵۰۰ فلسطینی شد. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که این انفجار ناشی از حمله هوایی اسرائیل بوده است. ارتش اسرائیل این موضوع را تکذیب کرده‌ و گفته‌ که این انفجار ناشی از پرتاب نافرجام موشک جهاد اسلامی فلسطین به سمت شهر حیفا اسرائیل بوده است. سخنگوی جهاد اسلامی این گفته را رد کرده است.

درباره بیمارستان المعمدانی غزه در فلسطین و تاریخچه آن + عکس و اینفوگرافی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->