واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟
سرخط خبرها

تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از دهک به صدک دقت کار را بالا می‌برد

  • کد خبر: ۱۹۱۰۲۲
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از دهک به صدک دقت کار را بالا می‌برد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از دهک به صدک دقت کار را بالا می‌برد. در گذشته کل افراد به ۱۰ دسته تقسیم بندی می‌شدند، اما با این تغییر کل افراد در ۱۰۰ دسته قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چندی پیش علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از «دهک» به «صدک»، خبر داد. معاون وزیر رفاه با اشاره به تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از «دهک» به «صدک»، اعلام کرد که احتمال اضافه، حذف و تغییر میزان «یارانه» خانوار‌ها وجود دارد. به گفته عسگریان «داده‌ها که در زمینه حقوق و دستمزد فرد و خانواده، ملک، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، سفر خارجی و … با هوش مصنوعی بررسی می‌شود و میزان نفوذ هر شاخص مشخص می‌شود و در نهایت نشان می‌دهد که هر فرد در چه دهکی قرار می‌گیرد و چه مقدار باید یارانه دریافت کند. براساس شیوه استحقاق سنجی همه داده‌ها اعمال می‌شود و حتی اگر فردی بیمار خاص در خانواده داشته باشد نیز در شرایط کلی اعمال می‌شود».

در همین راستا محمد امین بابایی،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از «دهک» به «صدک»، اظهار کرد: ۷۷ درصد یارانه بگیران مشهدی تاکنون از افزایش مبلغ یارانه بهره‌مند شده‌اند (هفت دهک اول). برای ۸۲۳ هزار و ۶۶۲ خانوار مشهدی در صورت خرید کالا در قالب طرح کالا برگ الکترونیکی برای هر نفر مبلغ ۱۲۰ هزار تومان یارانه اضافه جهت خرید کالا شارژ می‌گردد که در هفت دهک اول هستند.  مبلغ نقد در پرداخت یارانه‌ها تغییر نکرده است.

وی درخصوص تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از «دهک» به «صدک»، افزود: تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوار‌ها از دهک به صدک دقت کار را بالا می‌برد. در گذشته کل افراد به ۱۰ دسته تقسیم بندی می‌شدند، اما با این تغییر کل افراد در ۱۰۰ دسته قرار گرفته و براساس برخی شاخص‌ها رتبه بند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا با این تغییر برخی از یارانه بگیران حذف می‌شوند تصریح کرد:  در صورت اجرا صدک بندی و بروزرسانی اطلاعات تغییراتی در افراد از نظر دهک بندی یا صدک بندی ایجاد خواهد شد. برخی افراد از دهک پایین‌تر به رده‌های بالاتر و بالعکس جابجا خواهند شد و طبیعتا افرادی که در صدک بالای درآمدی قرار بگیرند یارانه آنان قطع می‌گردد و یا افرادی که در گذشته یارانه آنان قطع شده به دلیل کاهش دارایی و کاهش امتیاز در رتبه رفاهی خانوار مجددا برقرار خواهد شد.

وی افزود:  همان طور که وزیر محترم تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کردند با اجرای طرح صدک بندی مبلغ نقد یارانه تغییر نخواهد کرد، ولی با توجه به طرح کالا برگ الکترونیکی همان ۷ دهک مشمول رقم ۱۲۰ هزار تومان افزایش جهت خرید هستند که ممکن است جمعیت مشمول در این  ۷دهک نسبت به قبل افزایش یا کاهش داشته باشد و اصولا همان ۷ دهک از این طرح برخوردار خواهد بود.

بابایی ادامه داد: امتیاز‌ها دارایی افراد طبق اطلاعاتی که از دستگاه‌ها مختلف اخذ می‌گردد جمع بند می‌شود البته در رتبه بندی خانوارها، هر شاخص ضریب اهمیتی متفاوت دارد و برخی شاخص‌ها از اهمیت بالاتری در این صدک بندی برخوردارند.

مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص تغییر میزان یارانه با اجرای این طرح عنوان کرد: با اجرای تغییر معیار یارانه در میزان یارانه تغییری ایجاد نخواهد شد و بر مبنی اینکه افراد در چه دهکی قرار گیرند بر همان مبنا یارانه دریافت خواهند کرد که سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های ۴ تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.  با توجه به بند د تبصره ۱۷ قانون بودجه کل کشور وزارت کار موظف است هر ۶ ماه براساس اطالعات اخذ شده از دستگا‌های متولی دهک بندی افراد را بروز نماید که در این ماه با اجرا بروزرسانی اطلاعات دارایی و اموال یارانه بگیران بروز خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->