ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

جشنواره سرآمد ملی در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۱۰۵۶
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
جشنواره سرآمد ملی در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم
اولین دوره جشنواره سرآمد در کارخانه نوآوری مشهد با حضور مسئولین نهادهای ذی‌ربط و شرکت‌های دانش بنیان آغاز به کار کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بینان خراسان رضوی در حاشیه افتتاحیه جشنواره سرآمد ملی که امروز ۵ آبان ماه در کارخانه نوآوری مشهد، برگزار شد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: جشنواره ملی سرآمد به همت انجمن و تلاش هیات مدیره و کمیسیون های مختلف مصوب و اطلاع رسانی شد فراخوان‌ها اعلام شد و خوشبختانه امروز اولین دوره این جشنواره در کارخانه نوآوری با حضور مسئولین نهادهای ذی‌ربط و شرکت‌های خصوصی و... افتتاح شد. 

مهدی مدنی افزود: این جشنواره با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان از سهم تولید ناخالص داخلی استان برگزار می‌گردد، بناست به عنوان یک برند ملی و در سال‌های آینده به عنوان یک برند بین المللی مطرح باشد چرا که خراسان رضوی پتانسیل‌های بسیاری در سطح ملی و بین المللی دارد که مستلزم توجه ویژه است. 

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بینان خراسان رضوی ادامه داد: اولین دوره جشنواره ملی سرآمد در سطح ۴ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است و سال آینده به صورت ملی و سال‌های آینده با کمک تمامی فعالان این زیست بوم به صورت بین ‌المللی برگزار کنیم. 

مدنی در نهایت خاطرنشان کرد: امید است که سهم اقتصاد دانش بنیان در استان را که نمونه کاملی از دانش بنیان و فناور کشور است، طی سال‌های آینده رشد دهیم. 

همچنین محمدرضا هاتف، مدیر عامل شرکت دانش بنیان آهار که در حوزه ساخت سیستم‌های کنترل صنایع انرژی، نیروگاه‌ها و پتروشیمی فعال است، گفت: حوزه زیست بوم دانش بنیان طی ده سال گذشته توسعه مطلوبی داشته است. 

وی در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خراسانی نسبت به شرکت‌های تهرانی و اصفهانی که گوی سبقت را توانستند از خراسان بگیرند این است که، سرمایه‌گذاری‌هایی که شرکت‌ها در پارک علم و فناوری خراسان انجام می‌دهند منتج به صدور سند اعیانی که نیازمند شرکت‌ ها است، منتج نمی‌شود که بتوانند برای پروژه‌های آینده خود استفاده کنند. 

هاتف ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ و اندی شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان داریم و بیش از میلیارد‌ها تومان هزینه کردند و ساختمان‌هایی در پارک احداث شده اما وزارت علوم به دلایلی برخلاف قانون جهش تولید دانش بنیان از ارائه اسناد اعیانی به این شرکت‌ها امتناع ورزیده و روند رشد شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی را کند کرده است. 

این فعال حوزه دانش‌بنیان تصریح کرد: سال‌های اخیر بودجه‌های دولتی انقباضی بوده اما حمایت ارگان‌های مختلف دولتی، صندوق نوآوری شکوفایی، صندوق پژو‌هش‌ خراسان رضوی و منابع دولتی که پارک علم و فناوری در اختیار بانک‌ها قرار داده کمک شرکت‌های دانش‌بنیان هست و در این حوزه شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط بهتری نسبت به شرکت‌های صنعتی دارد.

همچنین احسان میرزاده مدیر عامل شرکت دانش‌دانش‌بنیان ویوان، که در حوزه تولید افزودنی ها و مکمل‌های دانش محور خوراک دام و طیور فعال است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مباحث فناوری و نوآوری در کشورما و در سطح جهانی مورد تاکید قرار گرفته و سازمان‌ها و صنایعی که مباحث فناوری و نوآوری را مدنظر دارند توانستند مزیت‌های رقابتی خوبی را کسب کنند. 

وی افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر موضوع اهمیت و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور مورد توجه قرار گرفته است و کشور توانسته در شاخص جهانی نوآوری رتبه بهتری کسب کند اما همچنان برخی چالش‌ها در این حوزه وجود دارد. 

میرزاده بروکراسی اداری را یکی از چالش‌های موجود بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و گفت: برخی مشکلات نهادی و زیرساخت‌هایی که می‌تواند شرکت‌های دانش بنیان را برای بهبود فعالیت‌ها حمایت کند وجود دارد. یکی از چالش‌های ما شبکه سازی و فعالیت تیمی است که در حوزه دانش‌بنیان کمتر انجام می‌شود. 

این فعال حوزه دانش‌بنیان در نهایت بیان کرد: زیرساخت‌های نظام اداری در کشور ما نیازمند نوآوری است و مسائل و مشکلاتی مانند بروکراسی اداری به شرکت‌ها آسیب می‌زند. مسائلی چون صادرات و توسعه بازار بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند توجه بیشتر است. 

همچنین مریم امام‌دادی مدیرعامل شرکت یس‌ناپارس که در حوزه تولید نرم‌افزارهای مدیریتی فعال است، اظهار کرد: جشنواره‌هایی از جمله سرآمد ملی مهمترین ارزشی که از نظر شرکت‌های دانش‌بنیان دارد این است که موجب تحقق شبکه‌سازی و هم‌افزایی در شرکت‌ها می‌شود و با یک اجماع نظر در حوزه‌هایی که نیاز اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است مطالبه گری می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->