«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

امیر سماواتی با «زاپاتا» به جشنواره داکای بنگلادش رفت

  • کد خبر: ۱۹۰۷۲۲
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
امیر سماواتی با «زاپاتا» به جشنواره داکای بنگلادش رفت
فیلم سینمایی «زاپاتا» به کارگردانی دانش اقباشاوی در بیست و دومین جشنواره فیلم داکا نمایش داده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم «زاپاتا» با نام قبلی «عموزادگان» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کنندگی زنده‌یاد ایرج تقی‌پور، به بخش سینمای جهان بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم داکای بنگلادش راه یافت.

این جشنواره از سال ۱۹۷۷ به ترویج فرهنگ سینمای سالم در بنگلادش و تجلیل از جریان اصلی جهانی در فیلم و ارتباط اجتماعی آن اختصاص دارد. این رویداد فرهنگی سالانه در ماه ژانویه و در بخش‌های «سینمای آسیا»، «بازنگری»، «ادای احترام»، «زاویه باز»، «بخش پانورامای بنگلادش»، «سینمای جهان»، «فیلم کودک»، «فیلمسازان زن»، «بخش فیلم‌های کوتاه و مستقل» و «بخش فیلم‌های معنوی» برگزار می‌شود.

بیست و دومین دوره جشنواره داکا، با موضوع کلی «جشنواره فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ ژانویه برابر با ۳۰ دی تا ۱۶ بهمن برگزار خواهد شد.

«زاپاتا» (عموزادگان) دومین اثر بلند دانش اقباشاوی، یک اثر ماکیومنتری (شبه مستند)، کمدی تلخ و جنایی است و پیش از این در پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری چک، حضور داشته است.

داستان این فیلم روایت‌گر شهرزاد نویسنده‌ جوانی است که سعی می‌کند به پسرعمویش امیر که در تلاش برای جمع‌آوری پول برای فیلم بعدی‌اش است، کمک کند. او تصمیم می‌گیرد از طریق تلفن همراه خود از مراحل مختلف زندگی روزمره آن‌ها فیلمبرداری کند. اما امیر زندگی خودش، شهرزاد و فیلمی را که می‌سازند، در مسیری از اتفاقات غیرمنتظره قرار می‌دهد.

فیلمبرداری این اثر توسط ۲ گوشی آیفون ۱۲ پرومکس و یک سونی هندی‌کم (زایس ۲۰۰۰) انجام شده و صدا‌ها توسط میکروفون‌های هاش- اف ضبط شده و از صدا‌های آرشیوی استفاده شده است.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون رضا مسعودی، مهیا صدر، امیر سماواتی، ایمان غیرتمند، مانی صدیقی و الهام شکیب حضور دارند.

از دیگر عوامل «زاپاتا» می‌توان به نویسنده: کریم نیکونظر، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، تدوین: احسان شیبانی، موسیقی: ابوذر کهن‌راده، صداگذاری: محمدمهدی جواهری‌زاده، طراح لباس: الهام شکیب، طراح صحنه: سحر شهامت، طراح گریم: هادی لطفی و تهیه‌کنندگان اجرایی: اویس طوفانی و بهراد مهرجو اشاره کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->