سرخط خبرها

پوستر نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۹۱۲۳۳
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
پوستر نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» رونمایی شد
با حضور مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، از پوستر نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسمی با حضور مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، از پوستر نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» رونمایی شد. نمایشی با موضوعی حماسی و مشتمل بر زندگینامه کیخسرو از توران تا ایران که مبتنی بر شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است و «مهدی سیم ریز» نویسندگی و «محمد جها پا» کارگردانی آن را عهده دار هستند و قرار است از ۹ آبانماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه برود.

در جامعه به معرفی «قهرمان» نیاز داریم

در این مراسم، «مجید عسکری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان این که متاسفانه در زمینه معرفی شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به نسل‌های مختلف و خصوصا جوانان اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: نقطه قوت این نمایش این است که شاهنامه را به صورتی روایت کند که برای نوجوان امروزی کاربرد داشته باشد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بزرگ تاریخی و معاصر و قهرمانی‌های گذشته و حال، نوجوان امروز آنگونه که باید، با قهرمانان کشور ارتباط نمی‌گیرند. ما در جامعه به معرفی قهرمان نیاز داریم و لازم است قهرمانان خود را به گونه‌ای معرفی کنیم که نوجوانان ما برای پرکردن این کمبود و خلأ، سراغ قهرمانان دیگر کشور‌ها نروند و حسی را که باید، به قهرمانان کشور خود داشته باشند و به این قهرمانان و قهرمانی‌ها افتخار کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور‌های غربی توانسته اند گام‌های مهمی در معرفی قهرمانان و اسطوره‌ها بردارند و حتی از هیچ، همه چیز می‌سازند. اما ما نتوانسته‌ایم از داشته‌های خود به درستی استفاده کنیم.

وی با ابراز امیدواری به این که انجام این گونه کار‌ها گام‌های بنیادین برای تولید نمایش‌هایی با موضوعات قهرمانی و قهرمان پروری باشد، افزود: باید در نظر داشته باشیم که نگاه به حماسه‌ها هم باید تغییر کند. متاسفانه گاه از داستانی مثل رستم و سهراب، به جای این که برداشت‌های هویتی انجام شود، نگاهی صرفا مبتنی بر فرزندکشی برداشت می‌شود که این هم می‌تواند آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد.

ضرورت استفاده از هنر نمایش در حوزه بازیابی هویت

«ابراهیم زره ساز» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های مهم نمایشی در استان خراسان رضوی گفت: در حوزه بازیابی هویت، باید از ابزار مختلف کمک گرفت و در این میان، هنر نمایش ابزار بسیار مناسبی است.

وی افزود: طرح قصه‌های هویتی برای بازیابی نسل امروز ضرورت دارد و هنر تئاتر می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
زره ساز خاطرنشان کرد: البته می‌توان برای برقراری ارتباط هر چه بهتر محتوای اینگونه نمایش‌ها با مخاطب کودک و نوجوان، محصولات مرتبط با آن نیز در کنار نمایش تهیه و ارائه شود.

در ادامه این مراسم، جمعی از عوامل و بازرگران این نمایش، دیدگاه‌های خود را درباره تولید اینگونه آثار نمایشی ارائه کردند و در پایان، از پوستر نمایش رونمایی شد.

 نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از ۹ تا ۱۹ آبانماه، ساعت ۱۸ هر شب در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط، به نشانی gishot.ir مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->