بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود
سرخط خبرها

۸۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در حوزه آهن قراضه شناسایی شد!

  • کد خبر: ۱۹۱۴۴۵
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
۸۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در حوزه آهن قراضه شناسایی شد!
سازمان امور مالیاتی توانست با استفاده از اطلاعات سامانه صورت معاملات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و تجزیه و تحلیل داده‌های استخراج شده از آن، رکوردهای معاملاتی با مبالغ بالا و با یک عنوان کالا مربوط به برخی شرکت‌های فعال در زمینه آهن قراضه را شناسایی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، سودجویانی هستند که بازار جذاب معاملات آهن قراضه و باطری فرسوده آنها را وسوسه می‌کند تا اقدام به کد فروشی و تأسیس شرکت‌های کاغذی کنند. گفته می‌شود این کالاها به عنوان مواد اولیه واحدهای تولید شمش آهن و سرب و نهاده‌های تولید و نورد قطعات آهنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این میان، ذی‌نفعان واقعی این ماجرا که برای انجام معاملات خود اقدام به تأسیس شرکت‌های کاغذی کرده بودند برای اینکه مورد شناسایی و ردیابی قرار نگیرند ترفندهایی از جمله ثبت شرکت‌ها در چند استان مختلف را به کار گرفته بودند. این افراد برای کتمان درآمد خود فعالیت‌های هوشمندانه دیگری مثل تأسیس شرکت به نام افراد بی‌بضاعت و تنظیم وکالت‌نامه تام‌الاختیار، صدور فاکتور رسمی فروش به نام شرکت کاغذی و اخذ مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد اعتبار ساختگی را هم در سوابق خود دارند.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و اقداماتی مانند استفاده از هویت دیگران برای انجام معاملات و خودداری از انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و زیاد نشان دادن هزینه‌ها، ثبت شرکت در یک شهر و افتتاح حساب بانکی به نام شرکت کاغذی در شهر دیگر یا همان شهر مورد سوءاستفاده و موارد دیگر همگی نشان از خلاقیت این قبیل شرکت‌ها در مبادرت به انجام فرار مالیاتی است.

در این میان سازمان امور مالیاتی توانست با استفاده از اطلاعات سامانه صورت معاملات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و تجزیه و تحلیل داده‌های استخراج شده از آن، رکوردهای معاملاتی با مبالغ بالا و با یک عنوان کالا مربوط به برخی شرکت‌های فعال در زمینه آهن قراضه را شناسایی کند.

قدم بعدی رسیدگی به این پرونده‌ها بود که با این اقدام مبلغی به ارزش بیش از ۸,۰۰۰ میلیارد ریال مالیات در منابع عملکرد و ارزش‌افزوده تشخیص و مطالبه شد که تاکنون نسبت به وصول و ترتیب پرداخت بیش از ۴,۰۰۰ میلیارد ریال آن و توقیف اموال به میزان بیش از ۲,۰۰۰ میلیارد ریال اقدام شده و مطالبه در خصوص باقی مانده بدهی‌های مالیاتی در حال انجام است.

گفتنی است؛ اقدامات مربوط به شناسایی این قبیل شرکت‌ها محدود به روش‌های ذکر شده نیست و بهره‌گیری از روش‌هایی مثل اعتبارسنجی مؤسسان شرکت‌های کاغذی، بررسی و اعتبارسنجی زنجیره تأمین‌کنندگان کالا برای این شرکت‌ها، استعلام بارنامه‌ها در سامانه بهره‌برداری از اطلاعات مالیاتی، تسلیم اظهارنامه با مبالغ فروش ابرازی پایین و وجود اطلاعات خرید و فروش با مبالغ کلان در سامانه صورت معاملات و همچنین شرکت‌های تولیدی شمش و قطعات فلزی که مصرف‌کنندگان اصلی ضایعات آهن و سرب هستند هم به کمک شناسایی شرکت کاغذی و کد فروش در حوزه آهن قراضه آمده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->