افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

دیدار اول منتخبان مجلس یازدهم با اصحاب رسانه استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۱۹۰
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
دیدار اول منتخبان مجلس یازدهم با اصحاب رسانه استان خراسان رضوی
منتخبان استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دغدغه‌های خود را با رسانه‌ها در میان گذاشتند
زهرا اسکندریان - یک هفته بعد از اینکه ۱۸ نماینده مجلس یازدهم با مشارکت ۴۳ درصدی مردم خراسان رضوی انتخاب شدند، تعدادی از منتخبان شهروندان این استان در خانه ملت به مرکز صداوسیمای خراسان رضوی آمدند و با شماری از اصحاب رسانه استان دیدار کردند. دیداری که دیروز ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید، اما زمان فقط برای مطرح کردن موضوعات کلی کفایت کرد. اینکه رسانه‌ها باید نقش پررنگ تری در آگاه سازی و اعتماد جامعه داشته باشند و از سوی دیگر، نمایندگان خانه ملت باید همیشه در دسترس رسانه‌ها باشند، جزو دغدغه‌های اصلی ۲ طرف در این نشست بود. ۲ نماینده از نماینده‌های فعلی مشهد و کلات که برای حضور در مجلس یازدهم هم انتخاب شد ه اند، در این نشست حضور داشتند. امیرحسین قاضی زاده هاشمی که عضو هیئت رئیسه مجلس هم هست، در این نشست با بیان اینکه برای اصلاح کشور نیاز به انقلاب سازوکاری در حوزه‌های مختلف نهادی، فرایندی و عملکردی داریم، اظهار کرد: مجلس پیش‌رو باید برای دولت‌های بعدی و گام دوم انقلاب ریل گذاری کند.
وی افزود: اصلاح نهاد‌های عمومی از مجلس می‌گذرد و به همین دلیل مجلس باید اصلاح فرایند‌ها را از خود آغاز کند.
او همچنین درباره شفافیت آرا در مجلس، این خبر را هم داد که در موضوع علنی شدن آرا در مجلس زیرساخت‌ها فراهم شده، اما به دلیل نوع مدیریت و مبانی فکری در میانه مجلس، این موضوع تاکنون محقق نشده است. به اعتقاد قاضی زاده هاشمی، اگر امروز در اقتصاد دچار بن بست هستیم، ناشی از نظام دیوان سالاری حاکم بر این زمینه است و به همین دلیل نیاز به انقلاب همه جانبه سازوکاری داریم.

طراحی پارلمان مجازی
حجــت الاســلام محمدحسین حسین زاده بحرینی، دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم، بزرگ‌ترین ثروت یک کشور را ثروت انسانی دانست و اظهار کرد: مجلس در فرایند ریل گذاری و طراحی‌های راهبردی باید نگاه به داخل داشته باشد. وی ادامه داد: باید باور نگاه کردن به داخل در مجلس وجود داشته باشد. تاکنون این باور وجود نداشته است. همچنین باید ابزار مناسب برای کشف اندیشه‌ها و ابتکارات نیز شکل بگیرد. این نماینده مجلس همچنین از طراحی پارلمان مجازی مجلس خبر داد که با این پارلمان مجازی نخبگان مختلف می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند. به گفته او، نبود شفافیت در مجلس بهره وری نمایندگان را کاهش داده است.

رسانه‌ها مدیران فاسد را معرفی کنند
احسان قاضی زاده هاشمی، منتخب مردم فریمان در مجلس، هم در این نشست گفت که اصحاب رسانه صاحب قدرت هستند و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست.
او در ادامه بیان کرد: مردم مطالبات و مشکلات زیادی دارند. خیلی از در‌ها به روی مردم بسته است و در خیلی جا‌ها مسائل ابتدایی آن‌ها حل نمی‌شود. در عرصه فسادستیزی باید جزئی نگر بود و به طور مثال رسانه‌ها در خراسان رضوی باید مدیران فاسد را معرفی کنند.
قاضی زاده هاشمی افزود: مدیران کارآمد و خط جبهه سلامت نیزباید معرفی شوند. تمام این اتفاقات بدون اقدامات رسانه‌ای امکان پذیر نیست.

مردم باید در نظام احساس مالکیت کنند
بهروز محبی، منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم، هم در این نشست اظهار کرد: مردم باید در نظام احساس مالکیت کنند.
او با بیان اینکه نمایندگان باید در معرض افکار عمومی باشند و سواد رسانه‌ای در جامعه ارتقا یابد، گفت: مجلس آینده باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد و به دغدغه‌های مردمی رسیدگی کند. اشتغال و بیکاری از مهم‌ترین موضوعات خراسان رضوی است و این استان با نرخ بیکاری بیش از ١٤درصد اوضاع نابسامانی دارد. همچنین عده‌ای در انتخابات شرکت نکردند که این پیام جدی است و باید به آن توجه کرد.
محبی ادامه داد: رسانه‌ها باید در شناسایی موانع سرمایه گذاری فعال باشند. درباره مقوله فرهنگ غفلت شده و باید به این حوزه توجه جدی شود.

مشکل انباشت قانون داریم
علی اصغر عنابستانی، دیگر منتخب مردم سبزوار، نیز در این نشست اظهار کرد: رسانه در وضعیت فعلی نقش بسیار مهمی در بازگرداندن جایگاه مجلس و نمایندگان دارد.
او با بیان اینکه کمبود قانون نداریم، بلکه مشکل انباشت قانون داریم و مشکل اصلی در اجرای قانون است، ادامه داد: رسانه نباید اجرای قانون را فراموش کند و باید به نحوه اجرای قانون نظارت داشته باشد و گوشزدکند.
عنابستانی با اعتقاد به اینکه در خراسان رضوی هم بستگی اجتماعی وجود ندارد، گفت: مشکلات باید با نگاه کلان و جامع استانی پیگیری شود و ظرفیت‌های مختلف در خدمت هم قرار بگیرند.
علی آذری، منتخب مردم قوچان و فاروج، هم در این نشست با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در ارتباط قوی بین مردم و نمایندگان دارد، گفت: اقتصاد برای ما نقطه هدفمند است، اما برایش راهکار هدفمند تعریف نکرده ایم.
وی ادامه داد: مشکلی از جانب تحریم‌ها وجود ندارد، بلکه فلاکت اصلی این است که مدیریت توانمند نداریم.
به اعتقاد او باید به اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد توجه شود. دولت‌ها دیگر بودجه‌ای باقی نگذاشته اند و به همین دلیل باید مدل‌های توسعه با بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای اجرا شود.

گاهی همه واقعیت منعکس نمی‌شود
حجت الاسلام جواد نیک بین، منتخب مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، هم در این نشست اظهار کرد: باید اعتماد مردم به رسانه افزایش یابد. متأسفانه گاهی همه واقعیت یا منعکس نمی‌شود یا خلاف واقعیت منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه نگاه مردم به رسانه در جمهوری اسلامی باید این باشد که واقعا حرف و خواسته آن‌ها را منعکس می‌کند، گفت: مجلس در تراز جمهوری اسلامی نیز باید پیگیر مطالبات مردم باشد. معیشت مردم، مبارزه با فساد و مباحث اقتصادی از اولویت هاست.
به اعتقاد او برای عملیاتی شدن مبارزه با فساد، باید طرح شفافیت آرا در مجلس تصویب و اجرایی شود. همچنین نمایندگان و مسئولان نظام باید در اتاق شیشه‌ای رشد کنند.
حجت‌الاسلام اکبر احمدپور، منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، هم در این جلسه بیان کرد: نظارت از وظایف نمایندگان است، اما متأسفانه این عمل به درستی انجام نمی‌شود.
او با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در معرفی مناطق محروم دارد، ادامه داد: منطقه خواف و رشتخوار منطقه ناشناخته‌ای است، اما ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد. طی ٤٠سال گذشته به این منطقه کمترین توجه صورت گرفته است.
به اعتقاد احمدپور، مبارزه با فساد در کشور دچار اختلال است و باید این موضوع از مجلس یازدهم شروع شود.
حسین عباس زاده امامی، منتخب مردم طرقبه شاندیز در مجلس یازدهم، هم در این جلسه با بیان اینکه در بخش قانون گذاری نارسایی‌هایی وجود دارد، گفت: نظارت بر اجرای قوانین باید به خوبی صورت گیرد. به اعتقاد او با تفکر انقلابی باید مجلسی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم. خوشبختانه شواهد و قراین نشان می‌دهد که تیم اقتصادی و حقوقی خوبی در جمع نمایندگان خراسان رضوی و هم در کل ترکیب مجلس یازدهم دیده می‌شود که جای امیدواری دارد.
محسن زنگنه، منتخب مردم تربت حیدریه، نیز در این جلسه با بیان اینکه دیگر فرصت سعی و خطا نداریم و باید مجلس را به مجلس ٨٠میلیونی تبدیل کرد، گفت: مجلس بدون پشتیبانی نخبگان کارکرد لازم را ندارد. همه نخبگان باید در جریان تصمیم گیری در مجلس حضور داشته باشند. در ادامه این جلسه نمایندگان رسانه‌های مختلف مشهد و استان دغدغه‌های موجود در فضای رسانه‌ای را مطرح کردند که برخی از این دغدغه‌ها مربوط به مشکلات اقتصادی استان، حمایت از جامعه مطبوعاتی، ارتباط دوطرفه میان نمایندگان و خبرنگاران و... بود.
غلامرضا بنی اسدی، نایب رئیس هیئت مدیره‌خانه‌مطبوعات خراسان رضوی و سرپرست روزنامه شهرآرا، هم در این نشست اظهار کرد: منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی باید نمایندگان همه مردم جامعه خود باشند، نه فقط کسانی که به آنان رأی داده اند. وی از نمایندگان خواست تا مانند شهید مدرس نماینده تمام ساحتی باشند و مدعی رأی‌های نوشته نشده باشند تا مردم را پای کار انقلاب بکشند. بنی‌اسدی ادامه داد: ما خبرنگاران به نمایندگی از افکار عمومی قطعا مطالبه‌گری خواهیم کرد. در مشهد سرمایه وجود دارد، اما انتظار داریم مدیران کارآمدی برای بهره‌برداری درست از این سرمایه و مدیریت صحیح آن انتخاب شوند. او خطاب به نمایندگان افزود: شما نماینده مردمی که رأی نداده‌اند هم هستید و باید بررسی کنید که چرا پای صندوق رأی نیامدند. با کار جهادی خود، مردم را به قطار انقلاب متصل کنید.
عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه استان، هم در این نشست با بیان اینکه نگاه ابزاری برخی مسئولان به رسانه‌ها نباید باعث شود رسانه به ابزاری برای موج سواری تبدیل شود، گفت: دفتر حقوقی جامعه رسانه به زودی در خراسان رضوی فعال می‌شود که می‌تواند حمایت‌های زیادی از اهالی رسانه داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->