افزایش تعداد خانواده‌های مددجوی تحت پوشش بهزیستی به ۱.۵ میلیون خانواده آخرین آمارها از اقدامات سازمان بهزیستی کشور شهادت بی‌رحمانه جوان معلول فلسطینی به دست صهیونیست‌ها رعایت حقوق معلولان؛ چالش‌ها و فرصت‌ها حجم سرمایه صندوق حمایت از اشتغال معلولان پنج برابر شد کارنامه عملکرد ۳ ساله سازمان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی؛ معلولان مغفول ماندند مستمری تیرماه معلولان واریز شد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت مستمری جدید کمک معیشت به معلولان، جانبازان و ایثارگران کشور + مبلغ و جزئیات توزیع و اهدای بیش‌از ۴ هزار بسته معیشتی و ارزاق عمومی به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی خراسان‌رضوی برنامه‌های اوقات‌فراغت ویژه معلولان مشهدی با رویکرد اجتماعی‌درمانی اولین پیام تصویری مسعود پزشکیان برای معلولان | آیا رئیس جمهور منتخب حقوق معلولان را احیا خواهد کرد؟ + ویدئو رای اول نوجوان مشهدی دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری + فیلم کلاهبرداری میلیاردی از معلولان و سالمندان در استان سمنان شهروندان توان‌یاب مشهدی کجا می‌توانند رأی دهند؟ | اتخاذ تمهیدات لازم برای شعبات مناسب‌سازی‌شده اخذ رأی فرزندان شبه‌خانواده بهزیستی خراسان‌رضوی نایب‌قهرمان کشور شدند افزایش همکاری‌های توان‌بخشی و درمانی بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی زنان دارای معلولیت و رنج مضاعف حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت
سرخط خبرها

آزمون استخدامی معلولان؛ ۱۹ هزار معلول تحصیل کرده بدون شغل هستند

  • کد خبر: ۱۹۲۶۸۹
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
  • ۱
آزمون استخدامی معلولان؛ ۱۹ هزار معلول تحصیل کرده بدون شغل هستند
مدیر کل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور از حضور ۱۹ هزار معلول تحصیل کرده بدون شغل در کشور خبر داد و گفت این افراد برای ۴ هزار کد شغلی آزمون خواهند داد.

علی افشاری در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز در ارتباط با برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور برای برگزاری آزمون استخدامی معلولان عنوان کرد: در سنوات گذشته ۱۰ آزمون فراگیر توسط سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب نیروها در دستگاه های دولتی برگزار شد که ۳ درصد از سهمیه های استخدامی برای جذب معلولان تخصیص می یافت اما متاسفانه پس از بررسی ها وپیگیری های انجام شده، مشخص شد تنها یک سوم از این سهمیه ها در طول ده سال گذشته، جذب شده و از حدود ۵۶۰۰سهمیه استخدامی  تنها ۱۶۰۰نفر جذب شده اند و ۴۰۳۳نفر استخدام نشده اند.

وی به تبدیل وضعیت معلولانی که هم اینک شاغل هستند پرداخت و توضیح داد: تبدیل وضعیت کارکنان، اعم از معلول و غیرمعلول توسط مجلس شوای اسلامی تصویب شد اما شورای نگهبان آن را رد کرد. بنابراین معلولانی که هم اینک مشغول کار هستند، اگر تحت قراردادهای رسمی یا پیمانی دولت نباشند می توانند در آزمون شرکت کنند.

افشاری خاطرنشان کرد: پیشتر معلولان در آزمون‌های استخدامی در رقابت با افراد غیرمعلول بودند؛ اما در آزمونی که بنا داریم برگزار کنیم، معلولان به شکل مستقل رقابت خواهند کرد و ۴ هزار و ۳۳ کد شغلی تخصیص یافته به معلولان از آزمون‌های اخیر استخدامی تکمیل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در حال رایزنی برای افزایش این تعداد به ۵ هزار کد شغلی هستیم تا جامعه آماری بیشتری را درگیر اشتغال نماییم.

افشاری افزود: بر اساس نتایجی که به آن رسیده ایم، در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار معلول  بیکار با تحصیلات دانشگاهی در کشور وجود دارد. تجریه و تحلیل آماری این افراد نشان می دهد بیشترین متقاضیان در رشته های حسابداری، روانشناسی، حقوق،، علوم کامپیوتر، مدیریت و علوم تربیتی تحصیل کرده اند.

مدیر کل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است کدهای شغلی کاملا با وضعیت معلولیت متقاضیان هماهنگ باشد تا به عنوان مثال، یک فرد نابینا در آزمونی مانند استخدام بانکدار شرکت نکند یا یک معلول جسمی حرکتی شدید متقاضی آزمون وزارت نفت نباشد. این امر با توجه به بانک اطلاعاتی ما دور از ذهن نیست و تلاش می کنیم آزمون مستقل استخدامی معلولان ایران را تا پایان سال جاری برگزار نماییم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
0
1
معلولین مخصوصا این نیمه شنواها که تکلیفشون مشخص نیس خیلی زندگی براشون سخته همه فکر میکنن سالمند و مشکلی ندارند در صورتی که اینجوری نیست اونا یه ترسی همیشه تو وجودشونه که این یکم شنوای رو هم از دست ندند و هم اینکه مدام در حال قضاوتند یکم هوای حالشونو داشته باشید جای دوری نمیره مخصوصا کارمندان بهزیستی که نباید قضاوت کنن تنها مشکل بهزیستی همین پارتی بازی تیم بندی تو ارگانهاشه که یه مشت ادم دورو و بی لیاقت دورهم جمع شدند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->